OT men relevant i sammanhanget.
Jag får sjukt mkt telefonsamtal fr säljare på min mobil.
Finns det någon app som gör att man kan spärra specifika nummer fr inkommande samtal?
Håller med, det är reklamen mellan iläggen som stör. Jag har inte använt adblock på flera år, reklamen på höger sida här på forumet kan man välja att se o läsa eller ignorera. Men som sagt, det nya med reklam mellan inläggen har fått konsekvensen att jag alldeles strax laddar ner adblock, trist.
Vore trevligt om någon ansvarig på sidan skrev några rader om det här nypåfundet med reklam mellan inläggen.
Tanken kan knappast ha varit att användarna ska installera adblock på sina datorer och smartphones?
Vore trevligt om någon ansvarig på sidan skrev några rader om det här nypåfundet med reklam mellan inläggen.
Tanken kan knappast ha varit att användarna ska installera adblock på sina datorer och smartphones?
Ja, finns gott om sådana främst till Android och det ska väl finnas med en inbyggd blacklist också om jag minns rätt (jag kör dock med tredjepartsprogram där man kan konfigurera bättre och spärra även sms och sånt skit). Har man nummerpresentation som "vem ringde" och motsvarande, så ser man försäljarna när det dyker upp nya nummer och slipper svara. För iPhone använder jag "360MobileSafe" på en jailbreak:ad lur - och den verkar göra vad den ska. Annars verkar det vara betal-appar för iOS och jag vägrar betala för sånt som jag inte kunnat testa ordentligt innan...
Det ser ut som att man mäter vem och hur många som använder det iaf här på sporthojOch nu är skadan redan skedd. Folk lär ju inte precis avinstallera adblock....
Shit, råkade surfa in på Sporthoj utan adblock på. Det skulle jag inte ha gjort
SH är ensamt undantag i min adblock, dvs den enda jag tillåter reklam att köra på, och jag tycker inte det är så störigt utan att Swedie har gjort ett bra jobb att se till att reklamen laddas efter allt annat och att störiga blinkande saker hålls borta. Just nu är ingen reklam mellan inläggen heller, har inget minne av att det skulle varit så tidigare men var det så var det inget jag har stört mig på. Av slöhet har jag adblock på allt på jobbet och även om jag inte surfar privat där i någon större utsträckning så har jag inget minne av att det skulle vara så jävla mycket bättre där.
... fast bara därför så hängde en sida när jag skulle ladda. Säkert nån jävla reklambanner som den inte hittade
Men nu åker Adblock snart på. Pop-up VARENDA gång jag går upp på sidan. Kör jag med mobilen är den dessutom omständig att få bort. Förr fanns noll-tolerans mot popups här men tyvärr verkar det inte längre vara så...
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|