Håller med Norman här, var försiktig när det gäller detta.Ja, men ett envarsingripande kräver att det tas på bar gärning eller flyende fot.
Vilket tyvärr inte var fallet här om jag förstått det rätt.
Men förstå mig rätt då jag tycker det är helt rätt ändå men bör ändå påpekas att det faktiskt inte är helt okey att frihetsberöva någon på indicier.
Det kan kosta en själv ganska mkt då det är ett ganska grovt brott.
Ja, men ett envarsingripande kräver att det tas på bar gärning eller flyende fot.
Vilket tyvärr inte var fallet här om jag förstått det rätt.
Men förstå mig rätt då jag tycker det är helt rätt ändå men bör ändå påpekas att det faktiskt inte är helt okey att frihetsberöva någon på indicier.
Det kan kosta en själv ganska mkt då det är ett ganska grovt brott.
Riktigt bra jobbat!
Att hålla fast är inte frihetsberövande, det är därför man enbart skall hålla fast och inte låsa fast, binda fast, låsa in eller liknande för det är då det är frihetsberövande.
Vad snackar du om?? Så fort du tvingar någon att kvarstanna på plats = (personen får/kan inte lämna platsen pga dig på ngt sätt) Så har du berövat denne friheten att gå dit han vill. Mao har du gjort ett frihetsberövande. Det går alldeles utmärkt att frihetsberöva någon muntligen... Läs på
Vad snackar du om?? Så fort du tvingar någon att kvarstanna på plats = (personen får/kan inte lämna platsen pga dig på ngt sätt) Så har du berövat denne friheten att gå dit han vill. Mao har du gjort ett frihetsberövande. Det går alldeles utmärkt att frihetsberöva någon muntligen... Läs på
Frihetsberövande avser i Sverige i korthet ingrepp som innebär att någon genom inspärrning eller övervakning är faktiskt hindrad att förflytta sig utanför ett rum eller ett annat relativt starkt begränsat område (se prop. 1997/98:105 s. 12 och 53; [1]).
Så tar vi och tolkar detta en gång till.
Det står "Genom inspärrning eller övervakning är faktiskt hindrad att förflytta sig utanför ett rum eller ett annat relativt starkt begränsat område"
Att hålla fast utan våld på öppen plats klassas inte som frihetsberövande. Det är i alla fall vad jag fått lära mig och även varför det är oerhört restriktivt med vilka som får använda handbojor då detta är att låsa fast någon och inte hålla fast någon.
Glock 17 är så counter-strike
Så tar vi och tolkar detta en gång till.
Det står "Genom inspärrning eller övervakning är faktiskt hindrad att förflytta sig utanför ett rum eller ett annat relativt starkt begränsat område"
Att hålla fast utan våld på öppen plats klassas inte som frihetsberövande. Det är i alla fall vad jag fått lära mig och även varför det är oerhört restriktivt med vilka som får använda handbojor då detta är att låsa fast någon och inte hålla fast någon.
Vad är anledningen att du vill säga detta? Hur mycket gehör kommer du få i ett forum om sporthojar och där dess medlemmar mer än ofta får sina MCs stulna?Varför tar du upp handbojor hela tiden? Vi pratar väl envarsgripande och inte en handling av en myndighetsperson el dyl (polis,OV,SV,Väktare etc)
Om du säger åt en person att han inte får lämna platsen, oavsett vart det är, en toalett, ett trapphus, en lokal, en parkeringsplats, så är personen frihetsberövad. Säger det igen, läs på!
Vad är anledningen att du vill säga detta? Hur mycket gehör kommer du få i ett forum om sporthojar och där dess medlemmar mer än ofta får sina MCs stulna?
Glock 17 är så counter-strike
Varför tar du upp handbojor hela tiden? Vi pratar väl envarsgripande och inte en handling av en myndighetsperson el dyl (polis,OV,SV,Väktare etc)
Om du säger åt en person att han inte får lämna platsen, oavsett vart det är, en toalett, ett trapphus, en lokal, en parkeringsplats, så är personen frihetsberövad. Säger det igen, läs på!
Vad är anledningen att du vill säga detta? Hur mycket gehör kommer du få i ett forum om sporthojar och där dess medlemmar mer än ofta får sina MCs stulna?
och i dethär fallet visste ju TS inte ens om hojen va stulen eller ej
Lägg ner nu, du är ju ett troll. Du kommer att andra mening när du fått din hoj stulen. Vad menar du att man ska gör? Snälla herr Tjuv, skulle du vilja ha vänligheten stanna kvar tills farbror Polisen ev. kommer? Så att vi kan reda ut det här dumma misstaget?
Sorry, men det funkar INTE. Sen får du vara hur politiskt korrekt du vill.
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|