Hur snabb uppkoppling krävs för att en hyrfilm ska gå utan att släpa efter? Såg en match på via Viasat sport hos en kompis och matchen var knappt möjlig att se så som det släpade efter. Det är lite sådana förbehåll jag har när det gäller stream tjänsterna på nätet.
Sedan undrar jag vad är det man kommer runt om man jailbreakar en Apple TV? Det bör väl komma ett Jailbreak till den senaste versionen också.
Tror jag kommer att testa den nya tv´n när jag får hem den utan att köpa och installera en Apple Tv. Sedan får jag ta ställning till om jag vill gå vidare och testa en Apple Tv eller köpa en Mac Mini eller bara köra på det jag har idag. En Apple Tv är ju inte särskilt dyr sett i det stora hela, men jag gillar som sagt inte att man är så låst till ett visst utbud.
Kan som sagt streama bilder och video direkt till tv´n från min iPhone och det går även att streama från datorn. En Apple Tv hade bara varit ett komplement där man kan hyra filmer och titta på YouTube klipp. En Jailbreakad Apple Tv hade nog ökat möjligheterna att göra mer saker trots att den saknar hårddisk. En Mac Mini hade nog varit överflödig i ett sådant scenario.
Hur snabbt anslutning som krävs vet jag inte då jag inte har någon själv, och jag har bara testat den jag gav brorsan. Han har 100/10 lina och där flyter det på utan problem.
När du jailbreakar så kommer du förbi alla Apples restriktioner. Du kan spela fler format och installera vilka appar du vill. Och ja du kan streama problemfritt ifrån din iPhone eller din apple-dator. Brorsan göra precis det. Fördelen med att köra apple rätt igenom är att dom oftast fungerar bra ihop utan massa inställningar och meck.
MEN, och detta tycker jag är ett stort men, är att utan jailbreake så är du låst till mp4 på filmer till exempel. Om du, vilket jag antar, gillar att låna filmer i från piratbukten och liknande sidor, så kommer du att behöva konvertera varje film du tar ner innan du kan streama dom till din apple-tv då nästan ingen film är i mp4-format. Den processen tar minst en eller ett par timmar och du måste göra det på varje film.
Men om du ska göra som du säger, bara hyra film via itunes och kolla Youtube, då passar den dig perfekt utan jailbreake. För det gör den jättebra. Och man får en väldigt gedigen och kapabel hårdvara till ett väldigt bra pris.
Och man arbetar på jailbreake till generation 3 vilket är den som säljs nu. Men tydligen så har Apple lyckats låsa den så hårt att dom inte ens är i närheten att lösa det ännu. Om du googlar på det så kan du läsa om vilka bekymmer dom har.
Summa summarum. Ska du bara hyra film och kolla Youtube, köp den. Fungerar klockrent out of the box till ett bra pris.
Vill du kunna streama nedladdade filmer eller lägga in xbmc för att få ett snyggare och mer kompetent interface, köp något annat.