Tack för tipsen. Jag känner en som använder sig av programmen i fråga bl a för att kunna streama barnunderhållning till sin iPad eller iPhone när de är utanför hemmet på middagar, restauranger och dylikt, men även på tjänsteresor. Får kolla upp det lite närmare. Handbrake har jag också hört tals om, men jag tänkte att jag helst skulle vilja slippa konvertera filmer. Det är väl en rätt tidsödande process? Accepterar sedan iTunes alla filmer förresten?
AirVideo funkar faktiskt riktigt jäkla bra, och är det så att filmen är i 1080p så konverterar datorn ned det till rätt upplösning innan streamning t.ex.
När du konverterar film med t.ex. Handbrake så gör den om hela filmen till .mp4 med de inställningar du väljer, både Handbrake och iFlix har förinställningar för alla olika appleprodukter.
Själv konverterar jag sånt som kan tänkas vilja ses igen (som alla barnfilmer som går om o om o om igen)... resten kör jag via AirVideo.
Sen använder jag min AppleTV mycket för musik till vardagsrummet också antingen med AirPlay från datorn eller från nån av alla våra i-prylar (2x iPad2, 3x iPhone4).