Apple TV värt att satsa på?

bikerboy 1

Ny medlem
Gick med
1 May 2010
Hoj
Aprilia rs 125 -05
AsuddenBurstOf: Apple är väl värt att köpa av den enbart har Apple i hemmet. Då dom låser upp sig såpass.

Pelle där har du säkert en poäng!

Lugn: Jo självklart äre på det viset. Snackar bara utifrån vad andra kunniga sagt. Möjligt att jag lägger upp detta på fel sett dock! :näsblod

dn-L: Det är väll snarare du som beter dig dumt och inte läser att detta är vad jag hört från andra som arbetar inom detta?! Inte påstått att jag är någon Gud :)

Sen fattade jag det som att TS är ute efter att kunna koppla från mobil till tv, surfa och kolla playkanaler? Funkar ju utmärkt med vilken smarttvsom helst? :tummenupp

KTM 620: Nja jag handlar nog det jag gillar mest och det spär mest Bang for the buck. Försöker åtminstone tänka så. :rolleyes:

dwestlund

ny bild
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
a' Bug Eyed beast -955i -99
Sen fattade jag det som att TS är ute efter att kunna koppla från mobil till tv, surfa och kolla playkanaler? Funkar ju utmärkt med vilken smarttvsom helst? :tummenupp
Nä det ju det som inte funkar. :tummenner

SVT play finns inte som app i nån smart tv mig veterligen, och TV4 play funkar inte i en LG sen i November ca:

Man kan ju undra vad "inom kort" betyder i deras värld :confused:

SAM_1778.jpg

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Well, jag har en jailbreakad ATV2 som jag kör XBMC på. Den funkar hur bra som helst till varenda playkanal :)

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
En Apple TV är ju inte ett köp som välter ekonomin, så köp och prova. Har du redan en iphone eller padda så kan du skjuta över strömmen från SVT play till TV:n. Du kan också använda TV:ns högtalare via airplay från ajtjoons eller spotify.

Offline-media är såååå 2010. :tummenupp

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
En Apple TV är ju inte ett köp som välter ekonomin, så köp och prova. Har du redan en iphone eller padda så kan du skjuta över strömmen från SVT play till TV:n. Du kan också använda TV:ns högtalare via airplay från ajtjoons eller spotify.

Fjärrstyr man paddan från ATVn då?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Kan säga att jag är nöjd med mitt köp av ATV. Man får ta det för vad det är. Den kostar inte särskilt mycket och har man redan en iPhone, iPad eller Mac dator är det inte så mycket att fundera på. Den är ett perfekt komplement. Allt är enkelt att använda och kräver inte särskilt mycket av användaren vilket har varit Apples signum sedan länge. Det är det egentligen huvudskälet till att de nått så stora försäljningsframgångar i mina ögon. När iPod släpptes tog det inte lång stund innan Apple verkligen hamnade i folks medvetande. Sedan har de ridit på den vågen genom att släppa fantastiska produkter i över 10 år. Själv var jag länge skeptisk till iPhone, men så köpte jag en själv och insåg att den var genialisk på många sätt och vis. Köpte en iPad till min 70 år gamla mamma som i princip saknar vana med datorer. Min flickväns systerdotter är en fena att använda både iPad och iPhone. Något måste Apple göra rätt som kan ta fram produkter som riktigt små barn och äldre människor kan lära sig använda.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Du startar strömmen från paddan, sen använder du fjärren till ATVn för att spola, pausa etc. Strömmen går direkt till ATV:n utan att passera paddan.

Så du kan stänga av paddan efter du startat strömmen?

Men för att byta kanal måste du plocka fram paddan igen?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
Kan säga att jag är nöjd med mitt köp av ATV. Man får ta det för vad det är. Den kostar inte särskilt mycket och har man redan en iPhone, iPad eller Mac dator är det inte så mycket att fundera på. Den är ett perfekt komplement.

Valfri mediaspelare kostar 700-2500kr, tyvärr är någon sällan bäst på allt.
Har en LG-dito som är riktigt snabb och smidig, men klarar inte alla format eller ens en app.

Köpte en Boxee som har massa appar för tex youtube, spotify, netflix, BBC etc men är rätt slö om man vill spola filmer etc.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Så du kan stänga av paddan efter du startat strömmen?

Men för att byta kanal måste du plocka fram paddan igen?

Ja, du kan lägga paddan åt sidan när du triggat strömmen. Ska du strömma något annat får du plocka fram paddan igen och kicka igång en ny ström om det inte är någon av tjänsterna som är förinstallerade på ATV:n. I nuläget är iTunes, Netflix, Youtube och några till jag inte minns förinstallerade.

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Visst är det. Här i byn befinner vi oss nånstans sent 80-tal, ingen 3G, GSM ibland (kan ha upp emot två pinnar flera minuter i sträck), internet funkar nästan hela tiden fast inte direkt snabbt. Får vara glad att man får titta på TV med färg i alla fall. Inte konstigt att alla dagis här är överfulla.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Visst är det. Här i byn befinner vi oss nånstans sent 80-tal, ingen 3G, GSM ibland (kan ha upp emot två pinnar flera minuter i sträck), internet funkar nästan hela tiden fast inte direkt snabbt. Får vara glad att man får titta på TV med färg i alla fall. Inte konstigt att alla dagis här är överfulla.

Här kommer ett modemdödande inlägg som får illustrera din vardag på interwebz:

Joey-Tempest-europe-band-fan-club-25383521-414-580.jpg

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Hoj
KTM 250 & 660
Har inte läst tråden så detta kanske har nämnts tidigare!

Men såhär äre. Apple tar ut ca 40% av kostnaderna i vinst när du köper något av dem samtidigt som tex samsung tar ut mellan 12-16%. Så om du har två olika produkter i samma prisklass från de två märkena så räkna själv vad som man bör köpa! Visst Apple är simpelt, men är man smartare än en medelmåttig 10åring och vill kunna göra lite mer så borde man satsa på annat!

Där tappade du nog mig..Det var ett annorlunda räkneexempel. Vi är nog överens om att Apple tar bättre betalt än Samsung för sina produkter, men vad de har för TB vet nog ingen av oss, såvida ingen sitter och klämmer på deras bokslut.

Sen vet jag inte om jag skriver under på att Samsung är några riddare på vita hästar. Profit är nog högsta prio där också.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA