Aprilia 125 06

AxlySM

Edert tidningsbud, med lem.
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia MX 125 -04
Men hur svårt kan det vara för någon att få ihop "så mycket" pengar egentligen? Sommarjobbar/jobbar man och är allmänt ambitiös och har lite flyt, de rätta kontakterna och kanske också föräldrar som står bakom ens intresse så är det väl inga problem?
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
AxlySM skrev:
Men hur svårt kan det vara för någon att få ihop "så mycket" pengar egentligen? Sommarjobbar/jobbar man och är allmänt ambitiös och har lite flyt, de rätta kontakterna och kanske också föräldrar som står bakom ens intresse så är det väl inga problem?
han sa ju att han inte fick några av päron en utan att han hade egna pengar
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
AxlySM skrev:
Men hur svårt kan det vara för någon att få ihop "så mycket" pengar egentligen? Sommarjobbar/jobbar man och är allmänt ambitiös och har lite flyt, de rätta kontakterna och kanske också föräldrar som står bakom ens intresse så är det väl inga problem?

Snälla du ska ha försäkring (inte billigt) och sen kläder för minst 5000. Sen kostar ju kortet också så det är inte bara 52900. Isåfall hade ju ett antal mer haft en sån.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
-Rosen- skrev:
han sa ju att han inte fick några av päron en utan att han hade egna pengar
Visste han att det var en aprilia han ville ha så är det väl inga probs att få ihop pengar. Sommarjobb, helg jobb mycket sparande av pengar Julklappspengar, födelsedag, möjligtvis sålt mopeden. Då är det inte så svårt att komma upp i de pengarna. Alternativt att han är rikemansbarn och hade massa pengar på SITT egna konto och därför var det hans pengar.
 

AxlySM

Edert tidningsbud, med lem.
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia MX 125 -04
Wargen skrev:
Snälla du ska ha försäkring (inte billigt) och sen kläder för minst 5000. Sen kostar ju kortet också så det är inte bara 52900. Isåfall hade ju ett antal mer haft en sån.

Jo jag vet. Min försäkring kostar 2000 spänn om året. Halv dock. Samma för den där hojen i princip. Kläder har jag snart för 10000 och kortet med. En MX också, och skulle fortfarande ha råd med en sådan RS, iaf efter den kommande sommaren. Det handlar väl bara om att inte supa upp allt, eller köpa en massa onödiga grejer. :tummenupp

Lundgren: Exakt.
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
AxlySM skrev:
Jo jag vet. Min försäkring kostar 2000 spänn om året. Halv dock. Samma för den där hojen i princip. Kläder har jag snart för 10000 och kortet med. En MX också, och skulle fortfarande ha råd med en sådan RS, iaf efter den kommande sommaren. Det handlar väl bara om att inte supa upp allt, eller köpa en massa onödiga grejer. :tummenupp

Lundgren: Exakt.
förklara gärna närmare hur du har fått tag i över 100k
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
-Rosen- skrev:
visst till negativ ränta då :tungan men hur har du fått tag i över 100k plus hojen och allt som hör till?
Tog en lott. Ne men fick lotter och har vunnit typ 60k dock fick jag ge 25 till min bror bara för att det var släkt som gav lotterna. :huvet :huvet Sedan har jag jobbat och aningens bortskämd :hihi Men jag använder inte de pengar jag har fått till nöjen som mc mm för det känns inte rätt liksom.
 
Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Lundgren skrev:
Tog en lott. Ne men fick lotter och har vunnit typ 60k dock fick jag ge 25 till min bror bara för att det var släkt som gav lotterna. :huvet :huvet Sedan har jag jobbat och aningens bortskämd :hihi Men jag använder inte de pengar jag har fåt till nöjen som mc mm för det känns inte rätt liksom.
aha okej, en exra 35k förklarar ju lite. precis som bortskämd biten. dock har jag samma som dig. en hög pengar som går till kläder och en del som går till allt annat.
 

AxlySM

Edert tidningsbud, med lem.
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
Aprilia MX 125 -04
Skall väl inte säga att allt har kommit genom arbete, men presentpengar, dåligt sommarjobb 3 år, bra jobb snart 1 år, insparade pengar på det ena och det andra, delvis sparat studiebidrag, föräldrar som har legat ute med pengar när jag behövt osv.. Kan inte påstå att jag slitit ihjäl mig iaf..
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Min crm har kostat mig 28500 fast egentligen bara 3500. :D

Började med att jag FICK en gokart när jag va typ 11. Sen Hjälpte jag farsan när vi målade om som tack för det (jobbade av den på svenska) när jag va 14 bytte jag den mott en skit risig mt som jag fixa i ordning och såle, köpte en frächare mt för dom pengarna (8000) sålde den för 11 000. Sålde en båt som jag hade hittat övergiven och sedan gjort iordning. Då hade jag 23-24 000 sen hjälpte jag till när vi flytta. Fick väldigt bra lön men fick slita mycket också. Då hade jag så det räckte till en ordentlig moppe. Sen nu i höstas köpte jag crmen för 14 000, då fick jag låna pengar av farsan mot att han får dom när moppen är såld. Sen satte jag den i trädet då försvan 4500 sen va körskolan idioter det kostade mig 10 000. Så nu har jag inte en spänn.

Kunde ha köpt en bättre 125.a men ville inte sälja båten som jag köpt för 10 000 men som är värd 25-30 000 efter att den blivigt på kostad ca 2000. (Dock har jag lånat av farsan för att köpa den, pengar han ska ha igen när den säljs)

Så man kan få hjälp av sina föreldrar på annat sätt än att dom ger en pengar.

Hoppas fan jag får jobbet på ahlsells vore skönt att få sommarjobb för en gångs skull.
 

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
västkusten
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
Lundgren skrev:
Tog en lott. Ne men fick lotter och har vunnit typ 60k dock fick jag ge 25 till min bror bara för att det var släkt som gav lotterna. :huvet :huvet Sedan har jag jobbat och aningens bortskämd :hihi Men jag använder inte de pengar jag har fåt till nöjen som mc mm för det känns inte rätt liksom.


du skojja väll??
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top