Aprilia 125 06

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Mosta Hill Sweden
Hoj
har 2 hjul
apriliars125 in da house:
jag sitter och väntar på min rs 06a den ska komma i apil säger dom iaf är sugen vill ha nu!!!!!
'

Den är här på måndag eller tisdag.....

DP says: Du har PM.....
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
prulle skrev:
Min crm har kostat mig 28500 fast egentligen bara 3500. :D

Började med att jag FICK en gokart när jag va typ 11. Sen Hjälpte jag farsan när vi målade om som tack för det (jobbade av den på svenska) när jag va 14 bytte jag den mott en skit risig mt som jag fixa i ordning och såle, köpte en frächare mt för dom pengarna (8000) sålde den för 11 000. Sålde en båt som jag hade hittat övergiven och sedan gjort iordning. Då hade jag 23-24 000 sen hjälpte jag till när vi flytta. Fick väldigt bra lön men fick slita mycket också. Då hade jag så det räckte till en ordentlig moppe. Sen nu i höstas köpte jag crmen för 14 000, då fick jag låna pengar av farsan mot att han får dom när moppen är såld. Sen satte jag den i trädet då försvan 4500 sen va körskolan idioter det kostade mig 10 000. Så nu har jag inte en spänn.

Kunde ha köpt en bättre 125.a men ville inte sälja båten som jag köpt för 10 000 men som är värd 25-30 000 efter att den blivigt på kostad ca 2000. (Dock har jag lånat av farsan för att köpa den, pengar han ska ha igen när den säljs)

Så man kan få hjälp av sina föreldrar på annat sätt än att dom ger en pengar.

Hoppas fan jag får jobbet på ahlsells vore skönt att få sommarjobb för en gångs skull.
hmmm okej, jag fick min moppe av föräldrarna. sen har jag lånat pengar av farsan till att köpa hojen, alla pengarna som jag får när jag säljer moppen går till skyddskläder och avbetalning till farsan. sen när jag säljer hojen ska han få tillbaka alla pengarna. efter detta så kommer jag att ha full skyddsutrustning och cirka 2-3k kvar

Lundgren skrev:
Han hade flyt kan man säga.
jo han hade flyt. men tänk om sen någon från tv-bolaget hoppar fram och skriker ÄGD. hade ni böjat gråta om det hände er?
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
-Rosen- skrev:
hmmm okej, jag fick min moppe av föräldrarna. sen har jag lånat pengar av farsan till att köpa hojen, alla pengarna som jag får när jag säljer moppen går till skyddskläder och avbetalning till farsan. sen när jag säljer hojen ska han få tillbaka alla pengarna. efter detta så kommer jag att ha full skyddsutrustning och cirka 2-3k kvar


jo han hade flyt. men tänk om sen någon från tv-bolaget hoppar fram och skriker ÄGD. hade ni böjat gråta om det hände er?
Tänk om du klotar då? Vilket jag verkligen inte hoppas att du gör.
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Lundgren skrev:
Tänk om du klotar då? Vilket jag verkligen inte hoppas att du gör.
förhoppningsvis så får jag ut försäkring. men om jag inte får det så kommer jag att vara så körd.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
-Rosen- skrev:
förhoppningsvis så får jag ut försäkring. men om jag inte får det så kommer jag att vara så körd.
Haha, men förhoppningsvis får du det på försäkringen, Nej men vad dum jag är nu skall vi inte prata om sådana saker.
 

nämen_flink

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2006
Ort
kungsgården
Hoj
Aprilia rs 125 2006
hehe om ni undrar vart jag fick pengarna ifrån så kan jag säga att jag ramlade för 3 år sen på motorcross och brände sönder mitt lår och axeln och av det så har jag fått en jäävla massa pengar kan jag säga.. så då tänkte jag gå in på nått annat inom mc

Man slutar inte gå bara för att man har snubblat ;)
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
-Rosen- skrev:
förstår inte, precisera
Ja nu ska vi inte prata om att klota och grejer, nu ska vi inrikta oss på att allt kommer o gå bra.

nämen_flink skrev:
hehe om ni undrar vart jag fick pengarna ifrån så kan jag säga att jag ramlade för 3 år sen på motorcross och brände sönder mitt lår och axeln och av det så har jag fått en jäävla massa pengar kan jag säga.. så då tänkte jag gå in på nått annat inom mc

Man slutar inte gå bara för att man har snubblat ;)
Samma som min polare typ, vurpa med mopeden, fick ett litet sår på knät, han fick fan 25000 för det.
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Lundgren skrev:
Ja nu ska vi inte prata om att klota och grejer, nu ska vi inrikta oss på att allt kommer o gå bra.


Samma som min polare typ, vurpa med mopeden, fick ett litet sår på knät, han fick fan 25000 för det.
aha okej, wtf 25k, då skulle jag också ha fått det. mitt knä var fan kasst i månader :rolleyes: eller det var en skorpa i alla fall
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
-Rosen- skrev:
aha okej, wtf 25k, då skulle jag också ha fått det. mitt knä var fan kasst i månader :rolleyes: eller det var en skorpa i alla fall
Han fick faktiskt sy hela 4 stygn. :rolleyes: Fattar inte hur han kund få så mycket
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Lundgren skrev:
Samma som min polare typ, vurpa med mopeden, fick ett litet sår på knät, han fick fan 25000 för det.

Wtf!? Jag krossade fotknölen så den fick opereras (åfan.. :rolleyes: ) har inte ful rörlighet än. Ett år efter olykan. Fick väll typ 3-4000 för 3 nätter på sjukhus å sabbade kläder och hjälm/skydd men de tog farsan till å laga hojen.

Undra om man kan få ut något på att invaliditet? Jag mennar jag kan fan inte springa längre sträkor för då gör det ont. åka skidor funka knappt gjorde skit onte efter några timmar.

Efter de krachen kan jag bara säga att det va tur att sket i att alla tyckte det va messigt att köra med protection jacket på moppe.
Tack Dp för att du fick mig att köpa den! Det räddade min axel!
 
Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
prulle skrev:
Wtf!? Jag krossade fotknölen så den fick opereras (åfan.. :rolleyes: ) har inte ful rörlighet än. Ett år efter olykan. Fick väll typ 3-4000 för 3 nätter på sjukhus å sabbade kläder och hjälm/skydd men de tog farsan till å laga hojen.

Undra om man kan få ut något på att invaliditet? Jag mennar jag kan fan inte springa längre sträkor för då gör det ont. åka skidor funka knappt gjorde skit onte efter några timmar.

Efter de krachen kan jag bara säga att det va tur att sket i att alla tyckte det va messigt att köra med protection jacket på moppe.
Tack Dp för att du fick mig att köpa den! Det räddade min axel!
Ja jag fattar inte hller hur han kunde få så mycket, men han har inte fått ut allt än heller, skulle få mer iår nån gång. Det är sjukt jag vet.
 

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
prulle skrev:
Wtf!? Jag krossade fotknölen så den fick opereras (åfan.. :rolleyes: ) har inte ful rörlighet än. Ett år efter olykan. Fick väll typ 3-4000 för 3 nätter på sjukhus å sabbade kläder och hjälm/skydd men de tog farsan till å laga hojen.

Undra om man kan få ut något på att invaliditet? Jag mennar jag kan fan inte springa längre sträkor för då gör det ont. åka skidor funka knappt gjorde skit onte efter några timmar.

Efter de krachen kan jag bara säga att det va tur att sket i att alla tyckte det va messigt att köra med protection jacket på moppe.
Tack Dp för att du fick mig att köpa den! Det räddade min axel!


Was is das. Jag har sabbat menisken i högerknät och slitit av korsbanden i vänsterknät och jag har bara fått 120 kr för reseersättning
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
seyou skrev:
Was is das. Jag har sabbat menisken i högerknät och slitit av korsbanden i vänsterknät och jag har bara fått 120 kr för reseersättning

Snabbläste o tyckte det var 2 k.. fick en liten chock..men det var det ju inte :hihi
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top