Aprilia BoTT byggtråd

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....
det gripone du säljer,kan du själv ställa in antalet mätpunkter på ett varv med det?såg din skiva bak och kollar man de övriga eftermarknadssytemen så brukar de bara villa ha 6 mätpunker på ett varv.rätt korkat att inte kunna använda abs skivorna på honda 1000 ex som triggskiva utan måste ta bultarna eller liknande.

swedie:jag la in ett stavfel så du får något att göra och leta efter,ni värkar tycka det är roligt:)
nu var det 2...

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Gripone klarar 3-6 pulser per varv och hjul, i vilka kombinationer som helst. Jag gissar att hårdvaran sätter gränserna för hur många pulser den klarar av, Motec som jag har är ett komplett management system och alltså inte bara TC. Min Motec klarar max 24 pulser per varv och de senaste runt 40 har jag för mig, dvs ytterligare lite bättre upplösning på hjulens hastighet så ev slir kan avhjälpas.

/J

det gripone du säljer,kan du själv ställa in antalet mätpunkter på ett varv med det?såg din skiva bak och kollar man de övriga eftermarknadssytemen så brukar de bara villa ha 6 mätpunker på ett varv.rätt korkat att inte kunna använda abs skivorna på honda 1000 ex som triggskiva utan måste ta bultarna eller liknande.

swedie:jag la in ett stavfel så du får något att göra och leta efter,ni värkar tycka det är roligt:)
nu var det 2...

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Triggerhjul och sensor monterat och testat på framhjulet.

/J

Bifogat

• 2.JPG
    2.JPG
    170.3 KB · Visningar: 204

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Hojen KLAR! ! !

Nu har sista kabeln lötts och sista krympslangen krympts, förhoppningsvis iaf. Alla sensorer är kalibrerade och fjädringen inställd med hjälp av sensorer. Kommer bilder senare.

Nu ska den bara bänkas, montera kraschkåpor och slirkoppling, även en liten "okänd" detalj ska monteras i växellådan i samband med kopplingsbytet....mer info senare.

/J

Lawson

Medlem
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Yamaha R1
Såg att du hade bromskivan fram som mät punkt till TC fick du singnal där?

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Såg att du hade bromskivan fram som mät punkt till TC fick du singnal där?

Njaa, om du kollar noga så ser du att jag tillverkat en custom skiva(svart lackerad) med 24 hål som fungerar som trigger. Det är troligtvis för många pulser per varv i alla eftermarknads TC men på Motec så klarar det så många för en högre precision av mätningen och exaktare reglering. De TC jag sett klarar "bara" 3-6 per varv, iofs bättre ur marknadsförings syfte då majoriteten av bromsskivor och bakdrev har just detta antal skruv för fastsättning.

/J

Lawson

Medlem
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Yamaha R1
Jag Hade tittat på bilden på AF1 och där var inte den extra skivan med.

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Hojen klar

Nu är den klar för race med lånat kåpset tills mina egna blir klara.

/J

Bifogat

• 18.JPG
    18.JPG
    189.3 KB · Visningar: 156

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Snyggt :tummenupp
Den där hade man ju kunnat tänka sig att styra :tummenupp

Ska jag köra nästa säsong och du ska sälja är jag intresserad :)

Kom förbi i depån och kolla lite vetja, är det på en bandag så kanske vi kan ordna en provtur.

Inge trim i motorn? Hk? Ska bli kul o höra om du får TCn att fungera!

Inget trim förutom EVO6, Ironbite luftbox mod och högflödes luftfilter. Effekten blev moderata 136hk och 108Nm på slangen. Istället för hk så har jag satsat på hjälpmedel för köra snabbt, som en "nybörjare" jag är så tänkte jag att någon form av "säkerhetsnät" ger mera än 10-15hk mera. Min logger kommer ge ovärdeliga data efter all bantid och ecu'n med TC och div andra funktioner kommer hjälpa mig under bantiden och att komma snabbare till gränsen utan att kanske snubbla på den.

/J

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...