Lite mer uppdateringar efter helgens "grottning"....
Justerbara kamdrev måste man ju ha när man ändrat höjden på cylinder/topp.
Trådgnisten fick göra jobbet.
Får man i kåpan på en Aprilia vid nerlägg så är man antingen på väg ut i sanden eller så är knät inte tillräckligt långt ut. Aprilian har en väldigt smal kropp tack vare v-twinnen som sitter högt upp i chassit så det blir nog inga problem.
Swedie kanske kan ge lite synpunkter på nerläggningsvinkeln, eller nån annan som kört Aprilian på bana. Kan bara säga att fotpinnarna sitter längre ut än kåpan........
/J
[J....r vicket coolt bygge... Kul med nån som går mot strömmen Detta skall följas .. Får du bra snurr på hojen så är vi tre factoryägare i bekanskapskretsen som vill lämmna våra motorer till dig för lite arbete nästa vinter: D . Blir projektet dyrt LR?? Gissar på rätt många arbtimmar i verkstan ??
Keep up the good work
Tack!
Det kommer att finnas möjlighet att få sin Factory eller RSV omgjord med kompressor i framtiden om detta blir bra.........vilket jag tror det blir. Priset på en sådan "konvertering" blir ungefär vad ett EVO6,PCIII,luftboxkit och en fotpinnesats. Inte såå många timmar som man kan tro men visst det gör sig inte av sig självt... Effektvinsten gentemot de saker jag räknade upp blir väl ungefär (15-20 för "vanlig trimmning") 35-50hk...minst..bra pris per hästkraft...
/J
Fi fan
Låt se.... mobile.de ......
Fatta en Tuono R (finns dagens generation RSV som Tuono förresten???) med kompressor och fatbar osv. oj oj oj.
Ser bra ut...kul att du fortsatt på projektet själv, har du pratat med han på af1 forumet något mer?, eller mår han dåligt fortfarnade m.m ?
Ännu än beundrare av ditt arbete ansluter sig här, mycket snyggt utfört arbete! Jag ser fram emot fortsättningen av bygget och är otroligt nyfiken på slutresultatet.
Ang nerlägg och risk för att kåpan tar i så är det möjligen underkåpan nedanför fotpinnarna som kan ta i. Jag har en RSV Mille 02a som dock har varit sänkt i gaffelbena och jag lyckades slipa lite på dekalerna på underkåpan men orsaken var att vänster knäpuck var utsliten och i min iver att spara på skinnstället så höll jag in knät, lite väl mycket tydligen. En annan tydlig signal att inte lägga ner mer är att sidostödet kan ta i på vänster sida, men då är gränsen nådd!!!
Lycka till med fortsättningen av projektet!
[J....r vicket coolt bygge... Kul med nån som går mot strömmen Detta skall följas .. Får du bra snurr på hojen så är vi tre factoryägare i bekanskapskretsen som vill lämmna våra motorer till dig för lite arbete nästa vinter: D . Blir projektet dyrt LR?? Gissar på rätt många arbtimmar i verkstan ??
Keep up the good work
Jag pratade med Ceros47 senast i slutet på April förra året. Efter hans "stroke", vilken jag inte fick verifierad, så har jag bara pratat med hans tvillingbror Toni. Det tog mig 6mån att få tillbaka mina £1000 som jag skickade i förskott. Detta har motiverat mig att göra den här motorn själv eftersom han inte ville prata mer med mig efter sin stroke. I dagsläget vet jag inte ens om han lever faktiskt......har inte hört ett ord från honom sedans slutet på April 2006. Från att ha skickat pm var och varannan dag till ingenting....
/J
Tack för infon.... Tragiskt det där han var väldigt duktig m.m. Får hoppas allt går bra utan hans hjälp också.
Sålde själv min Mille i söndags och har en 06a på ge , mer effekt är alltid välkommen...får hoppas du får allt klart till början av sommaren nudå
Modigt att sätta kapen i en så ny hoj
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |