*BigRed*
Classic Rockin' Christmas Rules!!
Hahahaa, vilken jävla tråd!! Köp hackat pirat-trimchip o stäng av precis alla system o bli kung för en dag...DEN allra sista tyyjjp
Men så åker du touringhoj med utan överaskningar, du kan ju barta uppgradera til automatlåda som på VFR1200, det skulekl funka bra med din hoj, tänk så bra det blir då.
Låt det här skiten stanan på banorna om det nu är så jävla nödvändigt, jag sliter då bort skiten om det är möjligt, och är det inet det så vill jag inte köpa skiten ens.
Jodåsåatt...
Vad kör du själv? Vore kul att veta.
Får man bara ha åsikter om man har en speciell hoj eller inga alls om man för tillfälligt är utan??
Felkoder kan underlätta, och OBD2 är ju standard på iaf bilar, men när man måste ha deras specialdator och topphemliga program för att koda in dom nya delarna i bilen/hojen, då är det några mil för långt över gränsen!Många hjälpmedel är säkert skitbra och sådär, det jag inte gillar med alla dessa nymodigheter är att man inte längre kan meka själv... Tidigare var allt mekaniskt och du kunde reparera vafan som helst med hjälp av enkla verktyg, lite reservdelar och basic know-how. Numera är det felkoder, databoxar och fan vet allt... Och som om det inte vore nog med att det ska krävas datorer för att diagnostisera och fixa felen, man behöver specialverktyg för att ens komma innanför kläderna på hojen/bilen. Så vad för litet skit som än ska göras måste man lämna bort eländet, och betala dyra pengar för att någon annan, som råkar ha tillgång till rätt utrustning, ska göra det där lilla skitjobbet. Jag vill kunna fixa småsakerna själv, kan ha bra mycket roligare för pengarna än att ge dem till någon mek som tar tusentals kronor i timmen... I det avseendet var det bättre förr.
Felkoder kan underlätta, och OBD2 är ju standard på iaf bilar, men när man måste ha deras specialdator och topphemliga program för att koda in dom nya delarna i bilen/hojen, då är det några mil för långt över gränsen!
Visst kan de, men som du säger så brukar ju dylika apparaturer medföra att företagen sitter på de hemliga koderna för att fixa skiten... Minns exempelvis när vi fick fel på vår VW-buss och den inte ville starta ordentligt alla gånger. Det kostade 4000 att fixa och var över på två minuter, det enda verkstadsgubben gjorde var att hämta någon jävla vagn med en laptop och lite sladdar på, kopplade ihop datorn och bilen, knappade lite, stängde datorn och sa "klart". Satans ockarare, ska det vara såhär så föredrar jag magnettändning och förgasare/mekaniska sprut! Det gör jag förvisso ändå, det är otroligt jävla mycket hotrod med magnet och mekaniskt sprut Synd bara att det inte är alltför många fordon som utrustas med sånt längre...
Insprut? är inte de lite väl modernt på en hoj?
Insprut? är inte de lite väl modernt på en hoj?
Vart är vi på väg? ...
Får man bara ha åsikter om man har en speciell hoj eller inga alls om man för tillfälligt är utan??
ska det vara såhär så föredrar jag magnettändning och förgasare
Hjälpmedel gör en inte bättre, även om det förbättrar tider.
Det är två olika saker
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
|
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
|
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
|
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |