Aprilia mille i Landskrona ?

Status
Ej öppen för fler svar.

Taz79

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Triumph Daytona 675 -06
Har läst igenom hela tråden nu.. tog 2 dagar framför datorn på jobbet :)

Jag säger som så många andra att man blir skitförbannad av att läsa sånt här. :huvet

Jag tror man måste jävlas med dessa personer tills de inser att det är lönlöst att fortsätta. Det innebär, hålla uppsikt över dem, så fort de har en stulen hoj, så kontakta polisen och se till att de kommer o tar den ifrån dem och att de blir rättsliga efterföljder för dem.. Tyvärr kommer de rättsliga efterföljderna för detta inte bli mycket förmodligen..

Jag blev misshandlad av 2 killar när jag bodde i växjö, polisanmälde det hela (när polisen äntligen kom stod det 10 killar utanför trappuppgången som jag och 2 kompisar lyckades låsa in oss i, och skrek åt oss att de skulle skjuta oss osv..) Just dessa killar är välkända i växjö precis som dessa killar är i landskrona.

När rättegången började (vi var 3 vittnen) även poliserna hade hört dödshoten men de var konstig nog inte med i rättegången). De 2 killarna åkte dit för misshandel, ofredande osv.. (dock inte för yxan de hade satt i vår dörr på natten efter att polisen hade plockat dem, för det gick ju så klart inte att bevisa.... DUH..). Yxan och grejorna skulle rubriceras som övergrepp i rättsak och skulle tydligen vara hårdare straff på..

Poängen är att killarna var 14(fyllde 15 till rättegången) och 17 år gamla. 17åringen var straffad sen innan för misshandel och bland annat 15 bilinbrott. Sen innan hade han nån socialtjänsteman som pratade med honom en gång i veckan.. Nu fick han samma straff plus att han skulle betala 15000 i skadestånd till oss (som varken han eller hans föräldrar hade råd att betala och fogden fick inte tag i nått så mitt försäkringsbolag fick punga ut med pengarna och min och allas premier blev högre). 15åringen fick betala 500kr till brottskoffersjouren (tror det var 500)....

Nä.. ett hårdare straffsystem i Sverige hade inte skadat! Jag tror på systemet de använder i USA .. 3:e gången gillt!

Många ser Sverige som ett land man kan göra som man vill i.. Man kommer hit, snor allt man behöver och lever ett skönt liv!!

Jag vet en kille som bor i Göteborg (invandrare som alla andra) som just lever loppan i Sverige.. Han säljer stulna datorer och har gjort detta i stor skala i minst 5år utan påhälsning från polisen..

Polisen skulle nog jobba mer med informatörer tror jag... Som i detta fallet när mycket av informationsinsamlandet redan är gjort!

Nu blev inlägget rätt långt... :rodnar

Taz79

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Triumph Daytona 675 -06
granath_ skrev:
det gör inget lilla gubben :pannkyss , interessant läsning.

Tilläggas bör att vi blev lämnade i fred efter polisanmälan.. De vågade inte göra något mer mot oss.. Förutom yxan i dörren då..

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
Puh... jääääääte lång läsning...

Ska bli mucho intressant att se hur detta slutar...

Stor :tummenupp till de engagerade... ni vet vilka ni är...

PoppeMalmö

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2005
Hoj
ZX9R-Bettan
Span

För jävligt!!!
Har gjort en liten insats och skickat ut ditt regnr och en beskrivning på hojen till alla securitas bilar som ligger och drar runt i området runt helsingborg och landskrona. de är ute och kör mkt på kvällen och nätterna så vi får hoppas på ett napp.

Hoppas allt ordnar sig!

Har sagt till att de ska :fatta! de som har snott hojen....

Poppe

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
PoppeMalmö skrev:
För jävligt!!!
Har gjort en liten insats och skickat ut ditt regnr och en beskrivning på hojen till alla securitas bilar som ligger och drar runt i området runt helsingborg och landskrona. de är ute och kör mkt på kvällen och nätterna så vi får hoppas på ett napp.

Hoppas allt ordnar sig!

Har sagt till att de ska :fatta! de som har snott hojen....

Poppe

Det e mycket tacksamt, men det e ju inte bara min hoj.

Yamaha R6 -99 vit/röd/blå
WAK 425
Chassinummer JYARJ031000010867

Yamaha R1 -04 Blå
utan regskylt. men troligtvis UUN 099
Chassinummer JYARN121000002002

Aprilia RSV mille 1000 -01 svart/röd
SDA 577
Chassinummer ZD4RP00001S100144

och sedan e jag själv inte så intresserad av att tjuvarna ska ha :fatta!
jag vill hellre att dom åker fast & att vårat rättssamhälle faktiskt visar att det fungerar.

Last edited:

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
wonderwizard skrev:
och sedan e jag själv inte så intresserad av att tjuvarna ska ha :fatta!
jag vill hellre att dom åker fast & att vårat rättssamhälle faktiskt visar att det fungerar.
säger som depeche mode: dream on...

vi har inget fungerande rättssystem i sverige. tyvärr. vill man ha någonting gjort så får man göra det själv.

alla vet ju att om dessa pojkar åker fast så får dom högst 6 månaders fängelse, vilket innebär att dom släpps fria och får så kallad "ungdomsvård". och vad lär dom sig utav det?! jo att det är ok att göra brott för att straffen märks knappast.

tycker att det är dags för tredje-gången-regeln i sverige. livstids fängelse oavsett brott.

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
wonderwizard skrev:
Min e försäkrad där.
Har fått svar av en av utredarna på Folksam.. ärendet ligger hos larmtjänst som ligger på Polisen.. så det e ju bara att hoppas att det börja hända något snart!

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
Känns jobbigt att dom är så unga...kommer ju inte få något straff alls :mad:

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
stony skrev:
Känns jobbigt att dom är så unga...kommer ju inte få något straff alls :mad:

precis, en 16 åring åker ju inte in i fängelse i dagens sverige :( kommer väl bli ungdomms anstallt eller liknande & som många andra nämt, ofta lika lätt att komma därifrån som att skolka från skolan :(

Patteh

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
r1:a
...

om motorcyklarna på bilderna är stulna så är dom nog inte så dumma ändå , de har ju tagit bort reggnummret från motorcyklarna , ingen kan ju bevisa att dom är stula när bilderna är tagna osv ..

Ater

Livet börjar vid 200 km/h...
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
GSX-R 750 -97
Ni borde göra så att ni ställer en fin hoj inne i Landskrona och sedan gömmer er längre bort och hoppas att ynglingarna dyker upp! =P

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Ater skrev:
Ni borde göra så att ni ställer en fin hoj inne i Landskrona och sedan gömmer er längre bort och hoppas att ynglingarna dyker upp! =P

Bra idé ...men vi har lite svårt att hitta någon som vill ställa upp, dessutom verkar just R6 vara extra intressant då 3 st på kort tid försvunnit.

Men hey !! Du har ju en, kan du inte komma ner med den ? :lol

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Ater skrev:
...och sedan gör vi vaddå ?

Dect

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
R1
Bmw:n som finns på bild under hans profil på lunarstorm är ju reggad på en "Sarac" i Landskrona.

Så det borde ju inte vara så svårt att ringa in vart de bor.

Finns nämligen bara en Sarac i hela Landskrona.

Last edited:

drömhoj

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
fantasi
På en av de första sidorna nämndes en xxx xxxxxx som ev skulle ha ett
garage där de stod.
Finns en XXX XXXXXX i Landskrona

Om det är rätt namn och rätt person känner jag inte till.

Last edited by a moderator:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
drömhoj skrev:
På en av de första sidorna nämndes en xxx xxxxxx som ev skulle ha ett
garage där de stod.
Finns en xxx xxxxxxx i Landskrona

Om det är rätt namn och rätt person känner jag inte till.

xxx xxxxxx e redan lyst av Polisen för andra brott sedan en månad tillbaka.

Last edited:

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Billson skrev:
Använd din vildaste fantasi........
Den fantasin slutar olyckligt om någon här på SH får hembesök av grabbarnas föräldrar, bröder, kusiner, bryllingar m.fl. De här människorna är potentiellt farliga att ha att göra med, glöm inte det.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept