Aprilia mille i Landskrona ?

Status
Ej öppen för fler svar.

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
En som fixas...
wonderwizard skrev:
ärendet är tydligen lagt på is eftersom bevis saknas. enligt kontakt med utredaren i detta ärende. :va
min kompis tycker detta låter vansinnigt eftersom jag kan lämna både vittnesuppgifter & bildbevis.
Bara en tanke som slog mig mitt i allt det här...men vår lilla justieminister kanske skulle vilja ha ett mail med denna infon. Det är ju trots allt han som är ytterst ansvarig för poliskåren i detta avlånga land.

Jag ska personligen nominera dig till årets medlem trots att det inte finns :tummenupp
Och du, jag vet hur det känns att bli av med hojen :(
Hoppas att den kommer tillbaka.

//TwinSucker

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Kawasaki z750
John skrev:
Cebeärr600: Du som "känner" de här gossarna, vad är de kapabla till?
Jag har läst hela tråden nu, och känner att det är bra att jag inte bor där nere - inte ens jag som är så fredlig kan låta bli att koka.

Basebollträ har du avrekommenderat, är det nackskott som gäller om man själv inte ska dö på kuppen?

Hur seriösa är dessa? Riskerar man livet/famlijens liv om man ger sig i kast med dem, eller vad är det som kommer hända?

Någonstans kommer ju bägaren koka över, om inte polisen gör någonting, och då vore det bra om folk visste vad de riskerade.

låt mig säga så. ni lyckas säkert pryla upp dom här 5-6 grabbarna så dom får ont.

sedan lär halva landskronas mindre poplulära befolkning starta korståg.

det är det man vi undvika..

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Cebeärr600 skrev:
låt mig säga så. ni lyckas säkert pryla upp dom här 5-6 grabbarna så dom får ont.

sedan lär halva landskronas mindre poplulära befolkning starta korståg.

det är det man vi undvika..
men att ingen där nere går ner till poliskiosken och tar med stationschefen till en dator och visar honom hur det ligger till, för snorungarnas hälsa så bör polisen gripa dom först.

Snigel

juckar å snurrar å bär mig åt
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
ZX10R
Vill inte moralisera men stryk brukar inte hjälpa slynglar tyvärr tyvärr :va
Jag känner också ilskan bubbla särskilt då jag blivit av med min cykel men att bulta på dessa killar hjälper nog inte däremot ser man ju ett enormt engagemang här så vad är polisens problem :kocko :kocko :kocko
Blir så less på vårt såkallade rättsamhälle där polisen tvingas till passivitet pga statistik å liknande riktigt less blir man :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
Snigel skrev:
Vill inte moralisera men stryk brukar inte hjälpa slynglar tyvärr tyvärr :va
Jag känner också ilskan bubbla särskilt då jag blivit av med min cykel men att bulta på dessa killar hjälper nog inte däremot ser man ju ett enormt engagemang här så vad är polisens problem :kocko

jo, tänk om det var "lite mer usa" i den svenska poliskåren :banana :tummenupp

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
...om hemadresserna är kända, vore kanske idé att posta all info & bilder till målsmän i familjerna. Kanske det är någon som kan svenska, ...kanske till & med dom bryr sig. Såvida det inte är dom som är läromästarna förstås.

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Jag anser att Hell-Angels borde ha ett intresse i detta, då det faktiskt rör sig om närbesläktade 2-hjulingar till deras ditto. Varför inte betala dom för skydd och bevakning (och kanske lite till)?!

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
CJ900RR skrev:
Jag anser att Hell-Angels borde ha ett intresse i detta, då det faktiskt rör sig om närbesläktade 2-hjulingar till deras ditto. Varför inte betala dom för skydd och bevakning (och kanske lite till)?!

tror inte det, när det gäller en "riskokare med sittställning som en havande groda i skitande ställning"

och inte en kromad fiskebåt med fransar på handtagen

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
CJ900RR skrev:

du är hemskt sugen på att "mörda"/banka lite på dom? :banana

vist har väl tanken slagit alla som läst denna tråd, men än en ggn så är det inte alltid det bästa sättet.

edit: håller även med "wonderwizard" ovan & "anton" under.

edit 2: skulle vara jävligt roligt om snorungarna skulle råka sno fel hoj (ex chopper tillhörande H.A.) :hihi

Last edited:

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
CJ900RR skrev:
De har troligen inget intresse av en konflikt med en lokal maffia i Landskrona, speciellt inte om det inte finns några större pengar att tjäna.

HD-klubbars känsla av samhörighet med sporthojsåkare är dessutom väldigt låg tyvärr.

Mephiboseth

Fartblind?!?
Gick med
13 Oct 2004
Hoj
Yamaha FZR 1000
Hmmm, funderar på annars om media ska tipsas om informationen i denna tråd... Tids nog kommer de hitta hit, frågan är väl mer när, än om?
Nej, jag tänker inte tipsa dem själv, och jag vill inte heller provocera fram detta hos någon annan, men hur stor är sannolikheten att alla som hänger här på SH inte har något inom media- och nyhetsbranchen att göra?!?
Eller någon som ser chansen att tjäna lite tipspengar?
Eller om nu dessa ungar hittar hit först, vad händer då (med tanke på gästboksinlägget på grabbens lunarsida så...)?
Jag tror ju inte vi ska fundera på om detta kommer hända, utan snarare när...
En sådan här tråd lämnar ingen läsare oberörd...

Visst, en del negativa konsekvenser kanske skapas om det publiceras i mediabruset, som att bevismaterial undanröjs osv. Men samtidigt får polisens saknad av ingripande (om det nu är som det beskrivs i denna tråden) ljus på sig, och först då kanske det händer något?!? Det är ju trots allt du och jag som valt de som sitter där och bestämmer (något att tänka på när det är val nästa gång?). Är riskerna vid en publicering värda och ta?

Hur som helst, är det som det framgår i denna tråden - att ungarna är skyldiga till de brott som beskrivs, så ska de inte få komma undan!!!
Låt oss gemensamt göra vad som krävs för det!

Och till wonderwizard, du är min vardagshjälte! :tummenupp Hoppas verkligen att din hoj kommer till rätta!

Last edited:

Folköl

Åt 25 ostron och drack en hel pomac
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
Husa 650-05
Solid snake skrev:
Ja de stannar en vid vägkanten, sen går man av mc:n och blir skjuten. :rolleyes:

Det kanske hander ibland men inte alls alls ofta, beror pa omrade. Kanns mer som om det oftare stjals hojar i Sverige o ingenting gors, oberoende pa omrade!

Blir konsekvenserna av att inte folja lagen allvarliga sa tanker sig 99% av befolkningen for innan de gor ngt dumt. O vad ar 1 knackt agg mot 99 hela, speciellt om det var ruttet fran borjan? Ha, pa dom bara!

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Morsans Hornet -06
Jag har nu skrivit ett mail till Thomas Bodström angående laglösheten i Landskrona. Anledningen till att jag skriver till justitiedepartementet är att jag tycker det verkar som att polisutredningen är slapp och håglös. När sådant här ligger utlagt på ett stort forum för allmän beskådan så skadas definitivt polisens rykte. Detta intresserar således, med stor sannolikhet, justitiedepartementet.

Det skadar säkert inte heller om fler hör av sig till justitiedepartementet angående detta. Ju fler som hör av sig desto mer troligt är det att detta uppmärksammas. Nedan finns en länk som går till justitiedepartementets hemsida. På sidans högra sida finns kontaktinformation till Thomas Bodström. Om ni skriver, så lägg ned lite tid på brevet. Slarvigt skrivna mail med dåligt ordval gör sannolikt mer skada än nytta.

Länk till justitiedepartementet: http://www.regeringen.se/sb/d/1312

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
Kan Cebeärr600 sluta försvara dem! Du vill ju bara deras bästa. Skulle vilja skriva mkt, men är iaf glad att jag inte bor i Landskrona.

Går det verkligen inte ta till rättsliga åtgärder?

GOODAlien

Livet är en sexuellt överförbar sjukdom
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
GS1000 sidovagn, Yamaha R7 OW 02, R1 racer. Aprilia mille RSV SP chopper , Aprilia AF1
Cebeärr600 är du en av dessa eller storebror til en av dom och lite rädd för att få lite på huvet eller.

skulle vara jävligt roligt om snorungarna skulle råka sno fel hoj (ex chopper tillhörande H.A.) [/QUOTE skrev:
Det har dom också gört, men det var en lokal HD klubb, men det var bara två av dom. och dom fick lite :fatta!!!?! men det var inte nog och det skal dom ha ingen. Och til Cebeärr600 vad jag vet så blev det inte krig för det.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
crashtestdummy skrev:
men att ingen där nere går ner till poliskiosken och tar med stationschefen till en dator och visar honom hur det ligger till, för snorungarnas hälsa så bör polisen gripa dom först.

Precis, dom är så dumma att de garanterat är blivande offer för Darwins teori.
Skulle inte förvåna mig det minsta om de fick spö snart, av tio stulna hojar finns säkert en aggresiv hojägare som inte låter snuten dalta runt med dom.
Och sköter han/dom det bara rätt kommer inte något jäkla "maffia" efter honom, man ska inte överskatta småglin som är så korkade att de lägger upp bilder och skit som dom här har gjort.

Edit: Och jag viste att jag nångång skulle få någon praktisk nytta av mitt lunarkonto :brynad

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...