Aprilia mille i Landskrona ?

Status
Ej öppen för fler svar.

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Morsans Hornet -06
wonderwizard: Jag gissar att ditt intresse i saken inte minskade då dessa ligister stal din hoj...

Last edited:

MC Doktorn

Guest
Snacket om nackskott gängsttryk E.T.C håller inte detta är ett problem som speglar vårt samhälle hur unga människor tappat tron på systemet skiter i om du eller jag drabbas.

Det enda som jag är mycket kritisk mot är hur uppenbart det är när ett gäng unga killar sitter på era stulna hojar och inget görs , denna flathet hos våra myndigheter är ju oerhört deletär för moralen.

Kami69

Guest
Okej grabbar! De som e intresserade av psykologisk krigsföring kan PM.a mig, har en del ideér...KAN funka! Är riktigt förbannad nu!!!

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Fred00 skrev:
wonderwizard: Jag gissar att ditt intresse i saken inte minskade då dessa ligister stal din hoj...

Nu vill jag inte påstå att det är LA valparna som tagit min hoj, men jag måste medge att hela händelsen verkar väldigt mysko.

min hoj kan ju blivit spanad på mycket tidigare & sedan har tidpunkten av stölden bara varit slumpmässigt & inget med denna tråden att göra.

men kommer min R6:a upp på lunarstorm e det ju inget att prata om längre :lol

Och svaret på din fråga, Nä, Absolut inte

hansome

©hansome
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
Ny läcker Busa :-) -//- Stolt pappa till Isola (anno 061222)
Fred00 skrev:
Jag har nu skrivit ett mail till Thomas Bodström angående laglösheten i Landskrona. Anledningen till att jag skriver till justitiedepartementet är att jag tycker det verkar som att polisutredningen är slapp och håglös. När sådant här ligger utlagt på ett stort forum för allmän beskådan så skadas definitivt polisens rykte. Detta intresserar således, med stor sannolikhet, justitiedepartementet.

Det skadar säkert inte heller om fler hör av sig till justitiedepartementet angående detta. Ju fler som hör av sig desto mer troligt är det att detta uppmärksammas. Nedan finns en länk som går till justitiedepartementets hemsida. På sidans högra sida finns kontaktinformation till Thomas Bodström. Om ni skriver, så lägg ned lite tid på brevet. Slarvigt skrivna mail med dåligt ordval gör sannolikt mer skada än nytta.

Länk till justitiedepartementet: http://www.regeringen.se/sb/d/1312
Bra initiativ! Jag ska rycka i lite trådar jag oxå!
/hansome

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Ta't lugnt...

Kami69 skrev:
Okej grabbar! De som e intresserade av psykologisk krigsföring kan PM.a mig, har en del ideér...KAN funka! Är riktigt förbannad nu!!!
Ta't lugnt grabbar..
Kom ihåg att vi lever i sosseland och att det är brottslingarna det är allra mest synd om..

Detta är mailat till Expressen. (Vissa detaljer strukna) Fånbladet anser jag var meningslöst att meddela.

Tycker absolut att ngn bör titta på denna tråd. Visserligen handlar den om slemma olagliga mc-åkare (obs ironi..) men ändå.
I korthet är det så att det finns öht ingen polis i Landskrona. Önskas deras tjänster måste de hämtas från Helsingborg, ett strålande läge för "vissa grupper" att göra som DE vill när Lagen inte griper in/finns.
Även om man skalar bort ev överdrifter i tråden är det häpnadväckande att dessa yngel kan ta sig vilka som helst rättigheter som helst - och dessutom VETA att inget händer!
I tråden beskrivs ett fall där ett par mc:n blir stulna (ca 90 000/st..) Ynglen som stulit dem kör omkring med dem på stan som inget hänt. De har tom lagt ut filmer på sig själva (var det Lunar? minns inte, framgår av tråden) där de visar sina bravader inkl sina namn !!
Det finns ett flertal MYCKET bra bilder på tjuvarna där de klart kan identifieras. Polisen uppges ha lagt ned utredningen pga bristande bevis, vad annars, vi lever ju i sosseland och det är synd om buset.
Nu har den person som mest aktivt deltagit i sökandet och varit mest aktiv i identifieringen av dessa yngel också blivit bestulen på SIN mc!
En tillfällighet? Knappast.

Det finns nu flera approacher till ämnet från Expressens sida:
1. Det är invandrare - vi glömmer (gömmer) allt.
2. Det är upprörande att polisen inte kan skydda medborgarna.
3. Lokala mc-åkarna vill nu ev bilda medborgargarde - ett upprörande lagbrott som mÅSTE beivras.
4. Det är upprörande att det i sosseland går att bryta mot lagen hur man vill.
5. Vi skiter i allt.

Väntar med spänning på vilket alternativ som inträffar.

Last edited:

sunkan

Gå loss...
Gick med
18 May 2003
Hoj
2006 R6
jag drog iväg till aftonbladet om det.

Ju fler som gör det desto större risk är det väl att åtgärder tas.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag har nu äntligen läst igenom tråden. Har kontaktat Thomas Bodström och inväntar telefonsamtal OM han tar åt sig och bryr sig. Vilket jag tror och innerligen hoppas att han gör!

Fler måste höras! Kontakta era myndigheter, speciellt i Landskrona och de drabbade områdena.

Ljungqvist

Ute på en åker och åker
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
TL1000R + KTM 250exc

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Swedie skrev:
Jag har nu äntligen läst igenom tråden. Har kontaktat Thomas Bodström och inväntar telefonsamtal OM han tar åt sig och bryr sig. Vilket jag tror och innerligen hoppas att han gör!

Fler måste höras! Kontakta era myndigheter, speciellt i Landskrona och de drabbade områdena.

Jag har kontakt med en polis (kompis som e pappaledig som ska ta tag i saken) samt pratat med en utredare på länsförsäkringar som har ett av dessa fordon försäkrat hos sig.

har precis mailat uppgifter till henne, så vi får se vad det leder till.

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
granath_ skrev:
så nu har vi alltså lämmnat ut denna info till kvällstidningarna?

tyvärr så e det så... kommer sänka hela denna utredning för både polis & försäkringsbolag.

det e bara att hoppas att valparna inte läser tidningarna eller här på sporthoj.

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
wonderwizard skrev:
tyvärr så e det så... kommer sänka hela denna utredning för både polis & försäkringsbolag.

det e bara att hoppas att valparna inte läser tidningarna eller här på sporthoj.
Sannolikheten att kvällstabloiderna nappar på detta är liten. Speciellt om de gör lite källgranskning och upptäcker att det faktiskt finns en polisstation i Landskrona.

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
wonderwizard skrev:

kan hålla med om det, det man får hoppas på är att detta gör mer nytta än onytta. kan ju vara så att dom gör sej av med skiten dom har nu :( men förhoppningsvis så förebygger man det ett tag framöver. :3freak
allt kan ju tyvärr hända :(

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Kahobe skrev:
Ta't lugnt grabbar..
Kom ihåg att vi lever i sosseland och att det är brottslingarna det är allra mest synd om..

Detta är mailat till Expressen. (Vissa detaljer strukna) Fånbladet anser jag var meningslöst att meddela. ....

Mycket sakligt skrivet :va
Bra däremot att ni hör av er till folk som borde bry sig och kan göra någonting åt detta. Däremot tror jag itne det kommer hända ett skit precis som innan.
Och till wonderwizard. Om du nu bor i helsingborg och inte har några namnuppgifter osv på nätet så skulle jag vara väldigt förvånad om genierna tagit reda på var just din hoj står och tagit den.

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
yonsson skrev:
Mycket sakligt skrivet :va
Bra däremot att ni hör av er till folk som borde bry sig och kan göra någonting åt detta. Däremot tror jag itne det kommer hända ett skit precis som innan.
Och till wonderwizard. Om du nu bor i helsingborg och inte har några namnuppgifter osv på nätet så skulle jag vara väldigt förvånad om genierna tagit reda på var just din hoj står och tagit den.

Alla vet ju att vi har TT (Tisdagstur) och samlas på strandvägen i hbg.
hur svårt skulle det vara för dem att köra bil förbi, ta mitt reg.nr o sedan kolla upp vart jag bor.. vänta tills jag kommer hem. se vart jag ställer den & sedan invänta mörkret. :huvet
men jag brukar ALLTID vara nog med o kolla om ev. bilar följer efter. just för att undvika påhälsning under natten

alternativet e ju att man kommer att köra utan regplåt i framtiden för att slippa detta & ta ev. böter.

sedan har jag kontaktat min hyresvärd & kommer troligen att byta till ett enskillt garage

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Det är lätt att vara efterklok, men nyttan med medial uppmärksamhet hade varit betydligt större efter att antingen hojarna återtagits eller alla andra möjligheter definitivt uttömts.
Mediauppmärksamheten kan säkert vara bra på längre sikt, för att belysa problemen i stort och kanske, kanske, kanske få till en ändring på framför allt polisens bemanning och prioritering. Men på kort sikt innebär det rimligen att utsikterna att binda ungdjävlarna till något brott kring de aktuella hojarna blir betydligt mindre. Chansen att återfå hojarna i hyfsat skick är svår att spekulera i, men jag tror inte att den ökar när ungarna får veta (om de inte redan vet sedan länge genom denna tråd) att de har ögonen på sig.

Att ligga på Polisen, F-bolagen och Bodström är en helt annan sak, de måste få höra från många - ofta.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection