Aprilia mille i Landskrona ?

Status
Ej öppen för fler svar.

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
wonderwizard skrev:
Jag ringde precis en kille jag känner som e polis i Helsingborg.
gav alla uppgifter om vad JAG vet. han skulle ringa den polis som håller i utredningen med en gång & sedan återkomma till mig under eftermiddagen.

jag har även sparat alla bilder samt filmer som finns på dessa personer.
samt att jag kan peka ut iaf minst 1 person som kört den. (aprilian)

Utredaren har även fått tipset om denna tråden på sporthoj
man kan ju hoppas på att dom tar dom... o att det e dom som tagit min hoj oxå men inte rört den utan bara använt den som prynad (verkligen inte troligt :4skrika )

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
wonderwizard skrev:
Jag ringde precis en kille jag känner som e polis i Helsingborg.
gav alla uppgifter om vad JAG vet. han skulle ringa den polis som håller i utredningen med en gång & sedan återkomma till mig under eftermiddagen.

jag har även sparat alla bilder samt filmer som finns på dessa personer.

Utredaren har även fått tipset om denna tråden på sporthoj

wonderwizard du och Matte är fanimej mina hjältar idag, stor jävla eloge ska ni ha :tummenupp :tummenupp

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
TERMINATOR skrev:
wonderwizard du och Matte är fanimej mina hjältar idag, stor jävla eloge ska ni ha :tummenupp :tummenupp

tack :Bugar Men jag ser det såhär.. om min hoj skulle bli stulen, visst.. den e borta. kanske någon som tar den för delar eller skeppa den utomlands, vad vet jag.

men om någon snor den bara för att ligga o köra med den framför näsan på mig hela tiden & fler ser den på vägarna ... så hade jag blivit vansinnig. jag vet inte om fler tycker som jag

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
TERMINATOR skrev:
:tuttar :fyllisar :tummenupp

wonderwizard skrev:

Jag visade bilder på den killen för min lillebror igårkväll.

Det ÄR den personen som rånade min lillebror på hans moped.
(tillsammans med två andra)

Last edited:

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Skenförsäkring kanske?
Och förresten så kan säkert tjejer köra aprilia oxå.

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
Bra jobbat Wonderwisard, vore det min hoj hade jag tagit med alla jag känner som inte gillar klåfingriga gangsterwannabees och spöat skiten ur dom när inte länsman vill ta tag i det.

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
hehe.. det verkar som var & varannan kotte här på sporthoj har mailat om antingen millen, eller om denna tråd till larmtjänst. :hihi

undrar vad som rör sig i skallen på dem som jobbar på larmtjänst :lol

dom lägger väl snart till mail som innehåller SDA577 / mille i spamfiltret :rofl

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Kawasaki z750
oj oj oj här är det nästan en lite mob som bildas och ett helt gäng med privatdetektiver.

Jag har försökt hjälpa till.... men inte för att se folk springa omkring och leka privatdeckare eller ännuvärre slagsmålskämpar med baseballträ.

Finns andra metoder iställlet, Jag förstår allas upprördhet över bågarna men än en gång försöker jag förmedla lite rim och reson. :yoparty

mvh

Andreas

KillerB

I can eat 50 eggs.......
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Hojlös än så länge...
Brukar inte hetsa upp mig, men när jag läst detta så kan jag inget annat än att bli helt jävla skogstokig :mad: :mad: :mad: . Dessa så kallade människor skall alltid ha ett försprång när det gäller lag och rätt, för att inte nämna moral. Varför är alla så rädda för att skriva att dessa killar är utlänningar??? Som har snott och jävlats med andras grejer. Leta upp dom ta hand om dom och ge dem en jävla läxa, för samhället vågar aldrig ta tag i det pga rädslan att bli stämplad som rasist. Detta moment 22 har vi satt oss själva i tyvärr.

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Cebeärr600 skrev:
oj oj oj här är det nästan en lite mob som bildas och ett helt gäng med privatdetektiver.

Jag har försökt hjälpa till.... men inte för att se folk springa omkring och leka privatdeckare eller ännuvärre slagsmålskämpar med baseballträ.

Finns andra metoder iställlet, Jag förstår allas upprördhet över bågarna men än en gång försöker jag förmedla lite rim och reson. :yoparty

mvh

Andreas

Jag försöker också hjälpa till så att killarna åker dit för stöld & att hojarna återlämnas till ägarna (om nu dessa vill ha dem tillbaka). jag är inte ute efter att starta en lynchmob & spöa skiten ur grabbarna. dom kommer inte att ändra sig iaf. :kocko

KillerB skrev:
Brukar inte hetsa upp mig, men när jag läst detta så kan jag inget annat än att bli helt jävla skogstokig :mad: :mad: :mad: . Dessa så kallade människor skall alltid ha ett försprång när det gäller lag och rätt, för att inte nämna moral. Varför är alla så rädda för att skriva att dessa killar är utlänningar??? Som har snott och jävlats med andras grejer. Leta upp dom ta hand om dom och ge dem en jävla läxa, för samhället vågar aldrig ta tag i det pga rädslan att bli stämplad som rasist. Detta moment 22 har vi satt oss själva i tyvärr.

visst, i detta fallet så är det ungdomar med invandrarbakgrund, men för detta så skall vi inte stämpla alla invandrare som tjuvar. min kompis som e polis har själv invadrarbakgrund (vilket jag tycker e skitbra inom polisen)

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Hehe. Var ganska noga med att kolla igår. Ingen annan har skrivit att de hört av sig till Larmtjänst. Du skrev att du hade snackat med både Polis och ägare så jag tänkte att det knappast "kostar något" speciellt nu när bilder kommit upp. Hoppas Cebeärr600:s kontakter i samband med bilder från MatteE. + det du gjort leder till åtgärd

wonderwizard skrev:
hehe.. det verkar som var & varannan kotte här på sporthoj har mailat om antingen millen, eller om denna tråd till larmtjänst. :hihi
undrar vad som rör sig i skallen på dem som jobbar på larmtjänst :lol
dom lägger väl snart till mail som innehåller SDA577 / mille i spamfiltret :rofl

CJ954RR

Awake my soul
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Daytona 675
Cebeärr600 skrev:

mvh

Andreas

det finns väl för fan inte en enda jävla anledning till att ta tag i dessa jävla småglin med lite rim och reson!? det har dom då fan inte gjort sig förtjänta utav. sedan skiter jag fullkomligt i om det är utläningar eller inte, dom har gjort sig skyldiga till ett brott som borde ge fängelse, men istället bestraffas ägarna utav sveriges kassa rättssystem vilket tillåter dessa gangsta-eminen-rap-nigga-wanabees att få fortsätta.

om inte deras föräldrar har haft vett nog att lära dom vad som är rätt eller fel skiter jag i. hade det varit min båge hade jag personligen beväpnat mig med basebollträ och rånarluva, och sedan gjort dom både förlamade och stumma som tack för att dom stal den.

och jag vill tillägga att det inte ser ut som enbart utläningar på bilderna. 1 eller 2 utav dom ser svenskar ut, om det nu spelar någon roll.

Det är fint tänkt utav dig Cebeärr600, men hippi-höga blomstertankar om små vilsa barn som kan ledas rätt in på Guds stigar är väl ändå lite fel tänkt i detta fall. Arkubusering och kölhalning! Ahrrrrg.

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Förutom den rent rättsliga aspekten finns det andra skäl att tänka efter före.

Riskbedömning, smaka på ordet.
Vad har smågangstrarna att förlora, och vad har du själv att förlora?
Det de riskerar är ett mer eller mindre ordentligt kok stryk / misshandel, vilket hur som helst läker med tiden, samt en dom för stöld/häleri och några månader i sluten (tja) ungdomsvård. End of story.
Det man som förbannad deltagare i vedergällningsposse riskerar är betydligt mer, helt enkelt för att man har mer att riskera. Till att börja med är det betydligt mer kännbart socialt för en ostraffad medelsvensson att bli lagförd för misshandel än det är för en ungdomsbrottsling att bli det för häleri. I deras värld är det ofta en merit. Dessutom kan man rent konkret vänta sig strängare straff för misshandel och egenmäktighet än för häleri.
Som grädde på moset finns risken för vedergällning, antingen av gärningsmännen/pojkarna själva eller av släkt och vänner. Den risken är större efter en omgång med basebollträ än efter "bara" en fällande dom för häleri. Ungdomarna själva har bara sitt eget skinn att riskera, och kan vara uppbackade av ett mer eller mindre löst nätverk likasinnade. En förbannad familjefar i hyfsat vuxen ålder och socialt etablerad har betydligt mer att riskera när det gäller vedergällning.

Jag menar inte att man skall blunda för ungdomsbrottslighet, tvärtom. Civilkurage är ett oerhört viktigt medel mot just den. Men den eller de som tänker sig att ta lagen i egna händer på ett mer långtgående sätt behöver tänka igenom risker och eventuella konkreta konsekvenser noga.

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Kawasaki z750
CJ900RR skrev:
det finns väl för fan inte en enda jävla anledning till att ta tag i dessa jävla småglin med lite rim och reson!? det har dom då fan inte gjort sig förtjänta utav. sedan skiter jag fullkomligt i om det är utläningar eller inte, dom har gjort sig skyldiga till ett brott som borde ge fängelse, men istället bestraffas ägarna utav sveriges kassa rättssystem vilket tillåter dessa gangsta-eminen-rap-nigga-wanabees att få fortsätta.

om inte deras föräldrar har haft vett nog att lära dom vad som är rätt eller fel skiter jag i. hade det varit min båge hade jag personligen beväpnat mig med basebollträ och rånarluva, och sedan gjort dom både förlamade och stumma som tack för att dom stal den.

och jag vill tillägga att det inte ser ut som enbart utläningar på bilderna. 1 eller 2 utav dom ser svenskar ut, om det nu spelar någon roll.

Det är fint tänkt utav dig Cebeärr600, men hippi-höga blomstertankar om små vilsa barn som kan ledas rätt in på Guds stigar är väl ändå lite fel tänkt i detta fall. Arkubusering och kölhalning! Ahrrrrg.

är detta ett inlägg värt att kommentera? speciellt kölhalning och arkebusering?

öhhh

ne

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Kawasaki z750
69:an skrev:
Förutom den rent rättsliga aspekten finns det andra skäl att tänka efter före.

Riskbedömning, smaka på ordet.
Vad har smågangstrarna att förlora, och vad har du själv att förlora?
Det de riskerar är ett mer eller mindre ordentligt kok stryk / misshandel, vilket hur som helst läker med tiden, samt en dom för stöld/häleri och några månader i sluten (tja) ungdomsvård. End of story.
Det man som förbannad deltagare i vedergällningsposse riskerar är betydligt mer, helt enkelt för att man har mer att riskera. Till att börja med är det betydligt mer kännbart socialt för en ostraffad medelsvensson att bli lagförd för misshandel än det är för en ungdomsbrottsling att bli det för häleri. I deras värld är det ofta en merit. Dessutom kan man rent konkret vänta sig strängare straff för misshandel och egenmäktighet än för häleri.
Som grädde på moset finns risken för vedergällning, antingen av gärningsmännen/pojkarna själva eller av släkt och vänner. Den risken är större efter en omgång med basebollträ än efter "bara" en fällande dom för häleri. Ungdomarna själva har bara sitt eget skinn att riskera, och kan vara uppbackade av ett mer eller mindre löst nätverk likasinnade. En förbannad familjefar i hyfsat vuxen ålder och socialt etablerad har betydligt mer att riskera när det gäller vedergällning.

Jag menar inte att man skall blunda för ungdomsbrottslighet, tvärtom. Civilkurage är ett oerhört viktigt medel mot just den. Men den eller de som tänker sig att ta lagen i egna händer på ett mer långtgående sätt behöver tänka igenom risker och eventuella konkreta konsekvenser noga.

BINGO!!!!!!!!!! :yoparty

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
KillerB skrev:
Varför är alla så rädda för att skriva att dessa killar är utlänningar???
Det kanske finns andra skäl till att dom snor hojar än att dom inte är födda i sverige eller har föräldrar som inte är födda i sverige. Det är knappast genetiskt att man blir klåfingrig för att man inte e född här smartass.

Pelle81

Luktar smegma, mysk och svett
Gick med
22 May 2005
Hoj
Veteranare av olika slag
TERMINATOR skrev:

Håller med.... Jag är jäv***** imponerad över vad man kan åstakomma med de rätta kontakterna I ETT FORUM!!! Samtidigt blir jag heligt förbannad när man får se de här fjortisarna som leker med era hojjar som te.x jag aldrig skulle ha råd att köpa fy fan.... era surt förvärvade stålar och sen få se dessa glin...

All heder åt er som lägger ner er tid till att hjälpa de som blivit av med sin hoj. Men Även till er som kommer låta bli att försöka övertala glinen med knogjärnet eller vilket tillhygge man nu skulle välja....

iof kan jag hålla med till viss del för om jag hade sett någon försöka med min hoj så hade vadsomhelst som låg nämast blivit mitt tillhygge och sen vet ifan om jag hade kunnat leva med mig själv längre.....

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
yonsson skrev:
Det kanske finns andra skäl till att dom snor hojar än att dom inte är födda i sverige eller har föräldrar som inte är födda i sverige. Det är knappast genetiskt att man blir klåfingrig för att man inte e född här smartass.

:klappar :tummenupp

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
yonsson skrev:

Är det genetiskt att inte vara född i Sverige?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE