Aprilia mille i Landskrona ?

Status
Ej öppen för fler svar.

sukagävle

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2004
Hoj
aprilia mille 02
Cebeärr600 skrev:
Nu vill inte jag lägga näsan i blöt. Men jag jobbar mycket med fält och fritidsgruppen i Landskrona och jobbar med mycket ungdomar av det slaget ni kallar blattar och utlänningar som skall skjutas osv osv. Det är inte det jag är här för utan jag ville bara erbjuda min hjälp om ni vill.

Jag kan prata med fält och fritidsgruppen och ett antal poliser som jag jobbat med nu dom senaste dagarna då jag arrangerat ett rätt stort arrangemang för kidsen där nere.

Med prata kan jag fråga dom om dom exakt vet var de här grabbarna håller hus och likaså prata med polisen om den här vad han nu hettes garage.

Vem av er har fått sin båge snodd och har ni några bilder att skicka till mig endast på bågarna och lika så foto på dom här som snott dom så skall jag maila dom direkt imorgonbitti till en av dom som verkligen kan Landskrona och vem som hittar på vad. Lovar inget mer än att jag kan se ifall det ger något resultat. Fält och fritidsgruppen är jäkligt välorganiserade där ner och har koll på vem som är vad där nere också.

vill ni ha mitt mobilnr så pma mig så lovar jag att ni får det med.

Mvh

Andreas

Iofs också blatte men en rätt hygglig sådan.

Kör bmw och även Honda cbr 600 men bryter inte ha ha :pannkyss
har ni slagträn i fältgruppen :fatta!

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Cebeärr600 skrev:
löjligt skrivet. erbjöd hjälp inte misshandel. :kocko :kocko

vet nu vem han som kallar :kocko sig för özz är ...

Nja, är det vidare värst bra att "prata" med ynglingarna? Då kommer säkert tjuvkräken bli förvarnade & ligga lågt. Ta dem när de inte är med på det, så att de åker dit rejält!

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Alla bilderna finns på sida 1 i den här tråden. Spara ner med högerklick och "Save picture as..."/"Spara bild som..." och maila vidare. Det är ingen i den här tråden som saknar sin hoj men bl.a. Millen verkar vara samma stulna hoj som nämns högst upp med regnummer SDA 577. Ingen vet nåt säkert men jag är mycket tveksam till att grabbar i 16-18 årsåldern äger och kör hojar i 100-120' kronorsklassen som man ska vara 21 år för att få framföra... På de två filmerna ser man dem bl.a. joyride:a med Millen.

Jag ser gärna att det här sköts snyggt så de åker dit om det är hojtjuvar (och inte blir förvarnade och gör sig av med grejerna).

Cebeärr600 skrev:
Jag kan prata med fält och fritidsgruppen och ett antal poliser som jag jobbat med nu dom senaste dagarna då jag arrangerat ett rätt stort arrangemang för kidsen där nere.

Med prata kan jag fråga dom om dom exakt vet var de här grabbarna håller hus och likaså prata med polisen om den här vad han nu hettes garage.

Vem av er har fått sin båge snodd och har ni några bilder att skicka till mig endast på bågarna och lika så foto på dom här som snott dom så skall jag maila dom direkt imorgonbitti till en av dom som verkligen kan Landskrona och vem som hittar på vad. Lovar inget mer än att jag kan se ifall det ger något resultat. Fält och fritidsgruppen är jäkligt välorganiserade där ner och har koll på vem som är vad där nere också.

JaDeM

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Gixxer Fighter 96:a
X-up skrev:
Nja, är det vidare värst bra att "prata" med ynglingarna? Då kommer säkert tjuvkräken bli förvarnade & ligga lågt. Ta dem när de inte är med på det, så att de åker dit rejält!

ja jag hålller med det e lönlöst o slå dom på fingrana o säga AJABaja men det e ju bra att så många vill vara med o ta fast dessa kräk,fler som vet ju fler som har koll,,,

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Kawasaki z750
JaDeM skrev:
ja jag hålller med det e lönlöst o slå dom på fingrana o säga AJABaja men det e ju bra att så många vill vara med o ta fast dessa kräk,fler som vet ju fler som har koll,,,

som jag ser på det så tycker jag det viktigaste i detta fallet är att få tillbaka hojarna så fort så möjligt och i så helt skick så möjligt. Tar man dom sedan på bar gärning är det bara en bonus. Men jag har alltid varit sån, Ge faan i mina grejor och ge hit dom om du snott dom. Det lönar sig inte att skriva att man skall skjuta dom eller hoppas att polismakten skall lägga ner för mycket resurser på detta för det gör dom inte. Därför får man se till att grejorna kommer tillbaka istället.

Jag hatar när folk snor rånar misshandlar men det verkar som detta är ett idag så stort problem att polisen inte kan göra något åt saken, men det hjälper inte att ta problemet i egna händer och leka batman. Det slutar bara i med kaos.

Ingen moralpredikning från min sida dock

förstår allas förbaskade missnöje. :död

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Aprilia rsv
Cebeärr600 skrev:
det viktigaste i detta fallet är att få tillbaka hojarna så fort så möjligt och i så helt skick så möjligt. Tar man dom sedan på bar gärning är det bara en bonus.

Jag vet inte om jag är ensam om denna åsikt men för mej så är det som så att jag skulle inte vilja ha tillbaka en hoj som några ungjävlar har lekt med i några veckor. ( man kan ju bara gissa vad det blivit utsatt för.)

Har hojen blivit stulen eller någon annan pryl för den delen så är det själva stölden som får mej att bli förbannad, sen om jag får tillbaka prylen efter en vecka eller en månad spelar ingen roll, det enda som kan få mej på bättre humör är vetskapen om att tjuvjäveln får ett kännbart straff. :whip

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Kawasaki z750
heggeli skrev:
Jag vet inte om jag är ensam om denna åsikt men för mej så är det som så att jag skulle inte vilja ha tillbaka en hoj som några ungjävlar har lekt med i några veckor. ( man kan ju bara gissa vad det blivit utsatt för.)

Har hojen blivit stulen eller någon annan pryl för den delen så är det själva stölden som får mej att bli förbannad, sen om jag får tillbaka prylen efter en vecka eller en månad spelar ingen roll, det enda som kan få mej på bättre humör är vetskapen om att tjuvjäveln får ett kännbart straff. :whip

så kanske man inte känner om man inte har råd mer än trafikförsäkra? eller har en hisklig stöldpremie? :)

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Lätt/svårt

Slog mig en tanke oxå,killarna som tyck vara ganska bortom flötet som skyltar med bilder och filmen osv.
Fast konsten att tjuvkoppla hojarna kan de,tydligen lättare än vad jag trodde verkar det som.R1.an har blandannat nån typ av startspärr eller chipad nyckel
men tydligen går allt att kring gå.

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Kawasaki z750
R1 racer skrev:
Slog mig en tanke oxå,killarna som tyck vara ganska bortom flötet som skyltar med bilder och filmen osv.
Fast konsten att tjuvkoppla hojarna kan de,tydligen lättare än vad jag trodde verkar det som.R1.an har blandannat nån typ av startspärr eller chipad nyckel
men tydligen går allt att kring gå.

jo sant att dom är rätt korkade men dom här grabbarna tror dom är skottsäkra. Har nu ringt rundor lite och har koll på 3 av grabbarna. Vem var det som saknade R1an och vem var det som saknade millen. Ni kan ringa mig någon av er har fått mitt nr och ring innan ni hittar på något dumt för jag har börjat fatta vad det är för puckon ni har att göra med.

Hoppas jag kan leda er till era bågar försöker ju allt va jag kan.

mvh

Andy

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Är det nån som VET vad polisen VET eller?
Det är ju en fördel om någon pratar med EN polis som är personligt ansvarig för området och berättar ALLT som står i denna tråden.
Om det nu finns "bildbevis", "filmbevis" samt ögonvittne på en av killarna när han kör hojen och ögonvittne på att de är flera som kör hojen på en racedag så kan det ju inte vara särskilt svårt att sätta dit dom.

Men jag tror att problemet är att ett anonymt mail inte räcker. Det är kanske nån gammal gubbe som läser mailen och inte ens kan få upp dena tråden. Ring dom eller gå in till polisen om ni vill sätta dit dom.

Edit: Och dom här idioterna måste ju sättas dit. Vågar itne ens tänka vad dom kostar samhället. Det räcker ju knappast med att ta tillbaka hojarna och säga fy fy. Och antagligen räcker det inte att spöa upp dom heller.

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Kawasaki z750
har lite namn till båda polischeferna som jobbar i området och förmodligen kan hjälpa till ordentligt. Likaså även till folk inom nämnder som träffar dessa ligister dagligen.

vill ju prata med dom som äger bågarna eller driver detta så vi kan fixa tillbaka hojarna. Jag blir ju så förbannad för att för ett halvårsedan var det någon dåre som plockade isär min hornet i beståndsdelar och gjorde detta i mitt garage.

andy

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
hoppas dom som saknar sina hoja får tillbaka dom hela och fina, och sen hoppas jag att idioterna torskar som satan

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Förvånar mig inte

Cebeärr600 skrev:
jo sant att dom är rätt korkade men dom här grabbarna tror dom är skottsäkra. Har nu ringt rundor lite och har koll på 3 av grabbarna. Vem var det som saknade R1an och vem var det som saknade millen. Ni kan ringa mig någon av er har fått mitt nr och ring innan ni hittar på något dumt för jag har börjat fatta vad det är för puckon ni har att göra med.

mvh

Andy

Förvånar mig inte om nån av killarna bär vapen oxå typ kniv eller ÄNNU VÄRRE ELDVAPEN.
Så ni som sitter här o har bra lust o polera deras skallar med aluminium baseboll redskap,tänk efter och var försiktiga.
Andy här vet kanske mer vad killarna går för eftersom han jobbar som fritids osv är ute bland dessa grabbar.

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Kawasaki z750
R1 racer skrev:
Förvånar mig inte om nån av killarna bär vapen oxå typ kniv eller ÄNNU VÄRRE ELDVAPEN.
Så ni som sitter här o har bra lust o polera deras skallar med aluminium baseboll redskap,tänk efter och var försiktiga.
Andy här vet kanske mer vad killarna går för eftersom han jobbar som fritids osv är ute bland dessa grabbar.

R1 racer har rätt.

tänk er för. nja jag jobbar inte med fält och fritidsgruppen jag jobbar som arrangör åt dom vid en del tillfällen men har jättegoda kontakter med allihopa och träffar nästan alla dessa grabbar veckoligen. Dock dom här är snäppet värre än dom jag brukar träffa. Dom jag träffar är illa men har dessa 5 grabbar som ni ser på bilderna som idoler. Dom här grabbarna leker man inte med själv tro mig

Bara en dum fråga. VEM ÄR DET SOM SAKNAR DESSA BÅGAR?????? :confused: :confused: :confused:

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Cebeärr600 skrev:

mvh

Andy

Om det är R1:an som blev stulen i kävlinge är det en kille som jobbar på Systembolaget här i byn som äger den .. den blev stulen mitt på ljusa dagen .. jag ska åkaner efter jobbet och snacka med honom så får han själv ta kontakt med folket här inne som trorsig veta vem killarna är..

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Cebeärr600 skrev:
Bara en dum fråga. VEM ÄR DET SOM SAKNAR DESSA BÅGAR?????? :confused: :confused: :confused:

Nicke eller wonderwizard som lagt de två första inläggen i denna tråden kommer nog höra av sig till dig angående ägaren till en av hojarna i alla fall. Men du får nog ha lite tålamod för det är inte alla som kan surfa sporthoj på jobbet :)

Danne_W

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
R6
Hamnade av en slump i denna tråd, men kunde inte sluta att läsa. Är i eld och lågor nu.....Fan va trött man blir på att vissa inte kan låta andras saker vara. Men en sak som slog mig. Tänk vad ett par personer kan komma fram till genom kontakter och lite arbete...det verkar som "ni" vet vilka som snott hojjarna, vart de brukar hålla till osv. VARFÖR har inte polisen kommit fram till det?? Är inte det deras jobb? Måste säga att mitt förtroende för polisens utredningsförmåga är mycket liten. Tycker det är samma sak när man ser på vissa dokumentärer ibland på tv, när ett tv team lyckas kartlägga en hel kriminell organisation medans polisen inte gör nått.

Hoppas iaf. att de här killarna åker fast!!!!

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Vet inget mer än vad som står tråden - se regnummer och uppgifter om RSV Mille nedan (enda regnummer som "vi" har). Obs! Wonderwizards inlägg är en månad gammalt imorrn men då hade han snackat med Polisen och ägaren. Jag har mailat över uppgift om den här tråden till Larmtjänst och ringde sen deras tipstelefon för att verifiera att jag skickat till rätt adress.

Regnummer SDA 577: "Aprilia RSV Mille, Typ ME, Svart, Stulet, xxxx xxxxxxxxx"

Cebeärr600 skrev:

Last edited by a moderator:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
yonsson skrev:
Är det nån som VET vad polisen VET eller?
Det är ju en fördel om någon pratar med EN polis som är personligt ansvarig för området och berättar ALLT som står i denna tråden.
Om det nu finns "bildbevis", "filmbevis" samt ögonvittne på en av killarna när han kör hojen och ögonvittne på att de är flera som kör hojen på en racedag så kan det ju inte vara särskilt svårt att sätta dit dom.

Jag ringde precis en kille jag känner som e polis i Helsingborg.
gav alla uppgifter om vad JAG vet. han skulle ringa den polis som håller i utredningen med en gång & sedan återkomma till mig under eftermiddagen.

jag har även sparat alla bilder samt filmer som finns på dessa personer.
samt att jag kan peka ut iaf minst 1 person som kört den. (aprilian)

Utredaren har även fått tipset om denna tråden på sporthoj

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...