Aprilia på Sporthoj

Flubber

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Honda VFR750F -92, KTM 125 EXC Motard -04
Vi vet nu alla att vår käre vän och skapare av detta forum, Swedie kör Aprilia. Men jag tycker inte att forumet måste vara täckt av Aprilia-bilder. Ok, det finns en del reklam för andra märken, men det är väl sponsorer? Inte kan jag tänka mig att Aprilia kräver att banderollerna på sidan av startsidan som förut var asfalt som i resten av forumet skall bära deras namn och bilder på deras hojar. Alla verkar vara glada åt att Johnny har börjat köra italienskt, och så även jag. Men tycker inte att märket ska "äga" vårt favoritforum och community för det.

Hoppas jag inte får en massa skit för mitt inlägg, har inte något som helst surt i min röst när jag skriver detta utan kommer mest med en kommentar om förbättringsförslag då jag skriver i den delen av forumet. Hoppas inte Swedie tar illa upp. :)
Det är ju ändå en otroligt läcker hoj. :tummenupp

Flubber

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Nej nej, jag stör mig inte på det heller. Men någon kommer ju att starta en tråd om det så det kan ju lika gärna vara jag så jag får skriva av mig lite. :D

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
Nej nej, jag stör mig inte på det heller. Men någon kommer ju att starta en tråd om det så det kan ju lika gärna vara jag så jag får skriva av mig lite. :D

Är det en del av "dealen" för att Swedie ska få köra aprilia så är det väl ok. Men har Swedie lagt ut det bara för skojs skull så tycker jag att det går fetbort. Jag är och kommer nog alltid att vara Yamaha-frälst! :tuttar

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
-
Vi vet nu alla att vår käre vän och skapare av detta forum, Swedie kör Aprilia. Men jag tycker inte att forumet måste vara täckt av Aprilia-bilder. Ok, det finns en del reklam för andra märken, men det är väl sponsorer? Inte kan jag tänka mig att Aprilia kräver att banderollerna på sidan av startsidan som förut var asfalt som i resten av forumet skall bära deras namn och bilder på deras hojar. Alla verkar vara glada åt att Johnny har börjat köra italienskt, och så även jag. Men tycker inte att märket ska "äga" vårt favoritforum och community för det.

Hoppas jag inte får en massa skit för mitt inlägg, har inte något som helst surt i min röst när jag skriver detta utan kommer mest med en kommentar om förbättringsförslag då jag skriver i den delen av forumet. Hoppas inte Swedie tar illa upp. :)
Det är ju ändå en otroligt läcker hoj. :tummenupp

Itago får väl köpa reklamplats som alla andra. Sen hur dom betalar är ju en uppgörelse mellan Swedie och Itago.
Utan reklam på sidan så skulle den inte finnas kvar.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Är det en del av "dealen" för att Swedie ska få köra aprilia så är det väl ok. Men har Swedie lagt ut det bara för skojs skull så tycker jag att det går fetbort. Jag är och kommer nog alltid att vara Yamaha-frälst! :tuttar

Tycker fetbort går fetbort. Precis som "Jag kör mitt eget rejs"

Flubber

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Itago får väl köpa reklamplats som alla andra. Sen hur dom betalar är ju en uppgörelse mellan Swedie och Itago.
Utan reklam på sidan så skulle den inte finnas kvar.

Antingen vet du något som inte jag vet, eller så missförstår vi varandra, eller nått. Jag pratar om de 2 långa remsorna på vardera sida om startsidan där det på vänster sida är en bild på ett styre och på höger en Apriliaförare med fullt nedlägg och knäskrap. Frän bild helt klart. Men borde inte Sporthoj vara neutralt ställt till märken. Sen om det är sponsoravtal där Aprilia betalar för det eller att det är något han måste ha för att få köra Aprilia så har jag inget emot det. Men om Swedie har lagt ut dem på eget bevåg pga. att han nu kör för det märket så tycker jag att de borde tas bort.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Det som syns nu är inte permanent. Det heter "kampanj" och går som längst i 3 dagar.

Sajten skulle gå runt utan inkomst, men jag skulle vara mycket otrevligare. :tungan

Sedan så visas som sagt dessa kampanjer inte på forumsidan där folk läser och inte vill bli "störda" allt för mycket.

Ska se vad som går att göra åt det. Men så illla är det inte.

Flubber

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
är det bara jag som tycker att det var snyggt med aprilia bilderna på sidorna ?:näsblod

Nej! Men detta handlar om att Sporthoj borde stå neutralt ställt till motorcykelmärken. Reklam är en sak, men stora bilder som skriker ut "Kör mig" utan att det är något sponsoravtal tycker jag är fel.
Tänk dig att du skulle fylla din hoj med dekaler från olika företag och göra reklam för dem utan att få betalt, då får ju företagen en massa gratisreklam. Det känns lite moppefukko att göra så. ;)

Det som syns nu är inte permanent. Det heter "kampanj" och går som längst i 3 dagar.
Blablabla
Men så illla är det inte.

Nejnej, kom bara hem från skolan och hade inget att göra. :D
Fast tycker ändå att Sporthoj borde stå neutralt till märken, vilket jag nu har förstått att det fortfarande gör, även fast jag vet att man vill visa att vilken fin hoj man tjör. :tungan
Inte så avis.

Last edited:

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Honda
Nej! Men detta handlar om att Sporthoj borde stå neutralt ställt till motorcykelmärken.

Varför borde den det?
Det är ju inte staten som äger sidan heller.
Swedie bör väl inte göra något annat än vad som känns rätt för honom egentligen.

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Nej! Men detta handlar om att Sporthoj borde stå neutralt ställt till motorcykelmärken. Reklam är en sak, men stora bilder som skriker ut "Kör mig" utan att det är något sponsoravtal tycker jag är fel.
Tänk dig att du skulle fylla din hoj med dekaler från olika företag och göra reklam för dem utan att få betalt, då får ju företagen en massa gratisreklam. Det känns lite moppefukko att göra så. ;)

Men snälla nån... Blir du arg när TV4 visar reklam och plötsligt börjar misstänka att TV4 kanske inte har fått betalt för att visa reklamen utan gör det för skojs skull?

Flubber

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Varför borde den det?
Det är ju inte staten som äger sidan heller.
Swedie bör väl inte göra något annat än vad som känns rätt för honom egentligen.

Visst är det inte staten som äger det, men gag tycker inte att sveriges största hojfoum borde bli känt som Aprilias största bara för att skaparen kör Aprilia. Har aldrig sagt att Swedie inte får göra som han vill, så länge han bara tycker som jag.

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld

Men tror du verkligen att reklamen som ligger på sidan ligger där för nöjes skull? Hade lika väl kunnat vara Yamaha som låg där eller vilket annat märke som helst. Reklam är något man betalar för, oavsett vart den ligger på hemsidan.

Flubber

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Men snälla nån... Blir du arg när TV4 visar reklam och plötsligt börjar misstänka att TV4 kanske inte har fått betalt för att visa reklamen utan gör det för skojs skull?

Nej, jag är inte arg. Har aldrig varit det. Men jag tycker att Sporthoj borde vara neutralt. Och läser du lite högre upp så ser du kanske att saken är utredd och att det är en kampanj som håller på i några dagar. Tv4 får göra som de vill. TV är inge kul ändå. :tungan

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Jadu Flubber, vad har du lärt dig av detta nu då? Du tar välformulerat upp ämnet till diskussion och blir bara neggad på.

Hade du skrivit:

Eyy, VFan ere för Applilijareklam JA BLIR TOKIG!! Veck med sckiten osv osv

Då hade du fått fler som håller med, och tråden blev längre...fast det kan den ju bli fortfarande.

Personligen tycker jag att karln som äger rasket får göra som han vill & känner.

AI

Tack och adjö, på återseende... kanske..
Gick med
7 Oct 2005
Hoj
Ducati 748s, Suzuki LT50, Yamaha PW50
Sporthoj = Swedie's hemsida, det är upp till honom att bestämma layouten!
Neutralt eller ej, det är väl upp till varje annonsör att välja!!?? Gillar man inte layouten så det det väl bara att låta bli att annonsera!?

Last edited:

Flubber

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Men tror du verkligen att reklamen som ligger på sidan ligger där för nöjes skull? Hade lika väl kunnat vara Yamaha som låg där eller vilket annat märke som helst. Reklam är något man betalar för, oavsett vart den ligger på hemsidan.

Det var min fråga i början. Är det reklam så stör det mig inte alls. Jag hade ingen aning om att man kunde ha reklam där, tycker inte det ser ut som någon sån bild. Därför undrade jag om det var reklam eller inte. Är det istället så att Swedie har lagt ut detta för att han tycker om Aprilia så tycker jag att det kanske hade varit bättre om Sporthoj hade varit neutralt.

Men nu känns det som om detta håller på att flippa ur och påhoppen kommer haglande. Även fast jag klargjorde i början att få slippa då jag inte på något som helst sätt är arg/sur eller har någon annan inställning till detta, utan bara ville ha besked.
Lägg även märke till att detta ligger i "Förslag till förbättring". Detta var vad jag försökte göra utan större framgång tydligen. Så det kanske är bäst att slå igen denna tråd direkt så jag slipper få skit för att jag uttryckte mina åsikter.
Tack för mig.

Sporthoj = Swedie's hemsida, det är upp till honom att bestämma layouten!
Neutralt eller ej, det är väl upp till varje annonsör att välja!!?? Gillar man inte layouten så det det väl bara att låta bli att annonsera!?

Jag framförde ett förslag på förbättring. JAG TYCKER att det borde vara neutralt, jag respekterar Swedies val av layout, men ville bara få uttrycka vad jag kände UTAN att få personliga påhopp där folk skriver mellan raderna att jag är dum i huvudet.

Jadu Flubber, vad har du lärt dig av detta nu då? Du tar välformulerat upp ämnet till diskussion och blir bara neggad på.

Hade du skrivit:

Eyy, VFan ere för Applilijareklam JA BLIR TOKIG!! Veck med sckiten osv osv

Då hade du fått fler som håller med, och tråden blev längre...fast det kan den ju bli fortfarande.

Personligen tycker jag att karln som äger rasket får göra som han vill & känner.

Du menar att du tror att jag fjämar för att få en lång tråd? SÅ är inte fallet. Jag orkar inte förklara igen vad som är anledningen utan du får väl läsa alla andra 3000 svar där jag försöker försvara mig mot halva Sporthoj. Har aldrig sagt att Swedie inte får göra som han vill.

Du får ursäkta om jag missförstod dig. Vet inte riktigt om du menar att rapparstuket är bättre än mitt välformulerade sätt att diskutera.

Last edited:
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...