Aprilia på Sporthoj

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Förstår inte vad du snackar om Flubber förut hade han ju R1an lite här o var? va det någon som klagade då eller bryde sig?, jag tycker det är väldigt snyggt med hojen i nedlägg på sidan nästa gång kanske det blir ett annat märke där eller dylikt... Jag tycker det är kul att Swedie vågar gå en egen väg och testa något nytt...och jag tror han kommer få lärdom av att köra aprilian och göra honom till en ännu bättre förare.

Så jag hoppas alla nu kan va snäll och inte kastar skit i forumet.....Vi ska vara tacksamma att sporthoj.com finns vart skulle vi annars hålla till bike.se ?

Swedie gör ett väldigt bra jobb... och jag tycker det är helt rätt av honom att låta framsidan ha lite reklam så sporthoj.com kan överleva och utvecklas.

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Suzuki SV1000S K4
Håller med trådskaparen till viss del. Tänkte PR direkt när jag kom in på sidan (Studerar marknadsföring bla.). Tyckte att det var lite underligt att göra det så uppenbart :confused: Men i allvarlighetens namn är det inget jag stör mig på, och hade i Swedies kläder antagligen gjort samma sak, fast VÄRRE :D

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Måste bara påminna om en sak ang Aprilias "köpta" seger i MasterBike -06.. För den måste ju vara köpt..
Det var bara 1 st !!! "testpilot" ( tror det var någon Mini me ) som satte sitt snabbaste varv på en Aprilia, emot Jag TROR att 5st killar var snabbast på en ZX-10, 5st på en MV Agusta 1000, osv...

Siffrorna i testet talade tydligen inte samma språk som killen som såg till att Dårarna röstade fram en, låt mig säga en Bra R-Hoj, men Lååångt ifrån den bästa hojjen, till "vinnare".

Faktum är att jag tror att den ända Mc-förare som skulle kunna föra Aprilia änns i närheten av seger i någon klass..... ÄR Vale ROSSI, OBS!!! och det på någon tävlig i SWE. Lycka till Alla Aprilia förare, visa oss var skåpet ska stå, :yoparty

Trist att du också är köpt :pannkyss

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
Håller med trådskaparen till viss del. Tänkte PR direkt när jag kom in på sidan (Studerar marknadsföring bla.). Tyckte att det var lite underligt att göra det så uppenbart :confused: Men i allvarlighetens namn är det inget jag stör mig på, och hade i Swedies kläder antagligen gjort samma sak, fast VÄRRE :D

Ett inlägg som sammanfattar det trådskaparen försökte säga med hela tråden.:tummenupp

Hellracer

Asfaltskontrollant
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
En hel hoper Italienska skönheter med mycket riv i!
Svar till Flubber från Aprilia!!!

Käre Flubber,

Alla har rätt till sin åsikt och så givetvis även du!
Som du kanske förstått efter de svar du fått så har inte Aprilia tagit över sporthoj utan den kampanj som vi kört och kommer att köra igen är fritt fram för vilka av våra konkurrenter som helst att köra, vilket jag välkomnar.
För precis som flera redan nämnt så gör Swedie ett utmärkt jobb med sin sida för oss entusiaster och sådant tar tid och kostar pengar och genom att köpa reklam av Swedie så hjälper man även till att möjligöra att sporthoj.com kommer att finnas imorgon också.
Utan de intäkter han får från sin reklam så skulle denna sida inte vara vad den är idag, eller ständigt kunna förbättras.

Självklart så är ju målet för varje marknadsförare att kunna synas så mycket som möjligt hos sin målgrupp inom sin budgetram.
Om det fanns ett enkelt svar på den frågan så skulle alla annonsera på samma forum.

Mina personliga åsikter är att:
1. sporthoj är ett fantastiskt forum
2. Swedie gör ett fantastiskt jobb för oss hojentusiaster

Aprilia kommer att:
1. Fortsätta sponsra Swedie
2. Fortsätta synas i de forum vi anser gör ett bra arbete för sporten, däribland sporthoj.com

MVH
Clas Michailoff
Marknadschef
Aprilia & Moto Guzzi

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Är fascinerad över att den här tråden kunde bli så lång. Att det var reklam tyckte jag var självklart.
@flubber Om du inte ska åka runt med nån reklam på din hoj så får du ta bort alla märken på hojen och din utrustning och allt annat som du bär för annars så åker du ju runt med gratis reklam!

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle

Mina personliga åsikter är att:
1. sporthoj är ett fantastiskt forum
2. Swedie gör ett fantastiskt jobb för oss hojentusiaster

Aprilia kommer att:
1. Fortsätta sponsra Swedie
2. Fortsätta synas i de forum vi anser gör ett bra arbete för sporten, däribland sporthoj.com

MVH
Clas Michailoff
Marknadschef
Aprilia & Moto Guzzi

:tummenupp :tummenupp :tummenupp
Seså ge mig nu en RSV 1000 Factory :D

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
cbr1000RR - 06
Vi vet nu alla att vår käre vän och skapare av detta forum, Swedie kör Aprilia. Men jag tycker inte att forumet måste vara täckt av Aprilia-bilder. Ok, det finns en del reklam för andra märken, men det är väl sponsorer? Inte kan jag tänka mig att Aprilia kräver att banderollerna på sidan av startsidan som förut var asfalt som i resten av forumet skall bära deras namn och bilder på deras hojar. Alla verkar vara glada åt att Johnny har börjat köra italienskt, och så även jag. Men tycker inte att märket ska "äga" vårt favoritforum och community för det.

Hoppas jag inte får en massa skit för mitt inlägg, har inte något som helst surt i min röst när jag skriver detta utan kommer mest med en kommentar om förbättringsförslag då jag skriver i den delen av forumet. Hoppas inte Swedie tar illa upp. :)
Det är ju ändå en otroligt läcker hoj. :tummenupp

Är det ditt eller Swedies forum??
Han gör väl va fan han vill. Hur orkar man hänga upp sig på sånt??
:huvet

MC Doktorn

Guest
Kul om någon lyckas få till det och det är han värd :) Förstår inte problemet med att märket skall synas.

Men det hänger väl ihop med att Sverige tillsammans med Albanien var väl de sista länderna att avskaffa reklamförbud i media :rolleyes:

Självklart!:tummenupp

Vart ska jag skicka den? Ska vi ta två på en gång?:tungan

Jag kan ta en me så lovar jag att ställa upp på allt.

Last edited:

MC Doktorn

Guest
Hhhmm...

Tillhör INTE dom som gillar när det är för mycket bilder & reklam på en websida/forum men måste faktiskt tillstå att startsidan som SH har i dag med APRILLIA bilderna är mycket lyckat - grattis Swedie & Aprillia!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Synd bara att avundsjuka skall bli en faktor i sådana här situationer!! ;)

/Fürstenhoff.

Ibland måste man hålla med dig :tummenupp

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:tummenupp Tycker de är kul att Aprillia vill ha Swedie som förare...och de är kul att företag vill köpa reklamplast här på Sprothoj.com så Swedie har råd att kunna hålla detta forum grattis :)

Att de är reklam som de är på första sidan när man kommer hit får de gärna vara eftersom de ger mer inkomst till sidan. Får hoppas att fler mc märken köper plats av Swedie.

Turture

Naken,blästrad och skitsur.
Gick med
18 May 2003
Hoj
Fireblade 929RR,Husaberg 350,xt660-07.
Det måste väl vara upp till den som äger sidan att göra som han vill vare sig det är anonnsörer eller ej.
Precis lika mycket som det är upp till en medlem att komma med åsikter/förslag på ett diskussionsforum som detta.Kunde inte läsa nånstans att trådskaparen skrev att inte swedie ska göra som han vill.Sen kanske jag inte delar flubbers åsikt men det är en helt annan sak.

Last edited:
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...