Varvet styr väl hur fort pumpen skall pumpa men med gashandtaget så reglerar du mängden ut i slangen? Så har jag fattat det. För det är stor skillnad i mängd om man inte har någon gas och fullgas t.ex. Provade en del på NSR:en när jag etanolkonverterade den.Nu kan jag ju inte vara säker på att han har rätt, men jag tycker att varvet borde ha en del effekt då de är motorn som driver pumpen...
Tror ändå de inte är bra att motorbromsa, oavsett smörjmetod.
Nu fattade jag vad han menade!Varvet styr väl hur fort pumpen skall pumpa men med gashandtaget så reglerar du mängden ut i slangen? Så har jag fattat det. För det är stor skillnad i mängd om man inte har någon gas och fullgas t.ex. Provade en del på NSR:en när jag etanolkonverterade den.
Nu fattade jag vad han menade!
Men faktum kvarstår, att motorn får inte mer olja än vad man reglerar med gasen, oavsett varv...
Som jag skrev varvet styr pumpen och således hur mycket som skall ut. Gashandtaget reglerar hur mycket du faktiskt släpper ut genom slangen. Så kom jag fram till det på NSR:en som sagt.Beror ju på hur mycket gaswiren påverkar. Enligt han på Yamahacenter hade den inte så mycket effekt på moppen (minarelli motor). Fast han kan ha fel (inte omöjligt), de kan skilja på olika motor (låter jävligt logiskt) men vore de inte smart om den var lite mer varvstyrd än bara gasstyrd?
För det är väl varvet som avgör hur mycket olja motorn behöver?
Ja... Ska inte disskutera mer i ämnet då jag inte är säker, men som Lundgren skriver släpps det ju inte igenom mer olja än vad man reglerar med gasen, även om pumpen matar fram mer. Sen hur mycket hur mycket flödet styrs av gasen är nog väldigt olika från hoj till hoj...Beror ju på hur mycket gaswiren påverkar. Enligt han på Yamahacenter hade den inte så mycket effekt på moppen (minarelli motor). Fast han kan ha fel (inte omöjligt), de kan skilja på olika motor (låter jävligt logiskt) men vore de inte smart om den var lite mer varvstyrd än bara gasstyrd?
För det är väl varvet som avgör hur mycket olja motorn behöver?
På 250/125 race sitter folk över en hink och blandar bensin och tvåtaktsolja med en gaffel innan de häller det i tanken.Men tittar man på typ 250/125 race så ligger dem typ runt 9000 varv oavset om dem har gas eller inte, men ifs så byter dem kolv oftare.
debin tror jag skulle passa bättre med pris då en rs kostar 52k + att man måste köpa strypningen medans Gpren bara kostar 45k och kör klar man får på ett ungefär samma effekt som rs skulle det vara någon skillnad på dom så är det väl mest priset och utseendet på dom... båda va snygga enligt mig iallafall och delarna till derbin var inga problem enligt deras ''tekniker'' dom berättade lite de där om derbins dt motor och lite sånt med^^ så tror nästan att jag ska satsa på gpr:en för den va snygg och billig^^
Va dem strypta när du provkörde?
gpren va de iallafall RS:en måste nästan med vara det tror inte att en gpr går lika snabbt som en OSTRYPT rs
Vet du vad jag tycker...
Köp denna så kommer du få lika mycket tillbaka när du säljer den sen.
För det där är ett grymt underpris.
http://www.blocket.se/vi/15404086.htm?ca=23_2_s
Kan vara en bluff så skicka inga pengar i förväg.
En mito? Inte ens tänkt på dom men hur är det med delar och sånt till en Cagiva mito? finns inte så många MC butiker i Blekinge så vill helst att sånt ska finnas i närheten... men visst inget fel på den ^^
köp inte nya mito! dålig motor, jämförelse med aprilian iaf. Har inte koll på derbin. Ska du ha en mito så får du köpa en 1993-1998 som har en 7-vxl motor, den är de kraft i ! äter upp både rs och derbi på rakan.
Köper du itne den nya cagivan för 30 tusen är du fett dum. En helt ny cagiva motor är säkert minst lika bra som en aprilia motor som gått 1000 mil eller något sådant.
Så du ska inte vara rädd för köpa den. Bra grejer och nytt ät nytt!!!!!
Mvh
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |
|
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner
Ducati Desmosedici GP7 är o... |
|
BMW närmar sig MotoGP
Sedan en tid har olika rykt... |
|
2025 års KTM 450 SMR
KTM höjer ribban för 2025 å... |