Personligen skulle jag ta Mito om jag hade din budget o skulle köpa sporthoj.
Sen tycker jag du ska bilda dig en egen uppfattning genom att klämma, känna o testa sen välja därefter. Det är min åsikt!
om man nu ska skaffa enligt dom åren du nämnde vad toppar dom? på ett ungefär? lätta o trimma? försäkringen mycket service?
RS:en ser plastig och ej genomtänkt ut.
- Då toppar dom uppemot 200. Många med 125or skriver massa fakade topphastigheter. Men jag har erfarenhet av både rs, mito och lite mindre&äldre 125or, som nsr och tzr. Inget slår mito i prestanda.
- Lätta att trimma vet ja inte, dom är oftast helt ostrypta när dom är såpass gammla. "Härnborg" här på sporthoj köpte en 165cc till sin. Fråga han vetja.
- Iochmed att den har såpass många år på nacken, blir försäkringen så ruskigt billig att den knappt är värt att nämnas.
- Alla 2taktare kräver ju mycket kärlek, men bara du inte varvar sönder skiten på kallstart så ska den väl hålla
Gnällkärring må ja vara, måste ändå bara påpeka:
De finns väl inte en enda mc som någonsin gjorts utan en tanke och design bakom. Det är ju inte så att dom plockar lite plastbitar som dom får över och limmar rätt på ramen på måfå lixom. Skruva isär en RS:a så ska du se att det är mer tanke bakom konstruktionen & designen än du kan ana !
Det var hans åsikt eller hur?
efter jag läst 200km/h så slutade jag ta dig på allvar. Gjorde Härnborgs 165atungan) 200?
Det var hans åsikt eller hur?
efter jag läst 200km/h så slutade jag ta dig på allvar. Gjorde Härnborgs 165atungan) 200?
den såg jättenajs ut =) men om jag köper en mito ska den helst inte vara trimmad isåfall bara pluggen dragen... HELST ;P hehe för det har hänt så mycket i mitt område så poliser överallt känns det som =) men de e klart bara för att man har en trimmad mc betyder det inte att man måste köra över hastighets begränsningarna ... och om pluggen bara e dragen så e de väl ändå rätt svårt för poliser att se om en 125a e trimmad? (står säkert ngn annanstans på forumet) men den va fett najs...
Vad är det för skillnad på den med 7 växlar och 6 växlar på en mito? Är dom gammla så mycket bättre än dom nya?
7 växlade (Evolution) har mer effekt och är snabbare pga annan utväxling och en växel till, jämfört med vanliga Miton med 6-vxl. Men det är absolut inga fel på den vanliga Miton!
Jag blev stoppad av snuten med 165cc, trimrör & större förgasare. Dom märkte inget, ska man kunna se att den är trimmad så får dom ju plocka isär cylindern och mäta borr/slag. Jag körde med original ljuddämpare så man kunde inte se på något sätt hur den var trimmad.
Jag besiktade den med 165cc också btw, inga problem.
Fett najs! Haha jag tjänar på det penga mässigt också de e gött som tusan.
Finns fler bilder i mitt garage om du vill se. Och så finns dom i bättre upplösning på bikepics.
efter jag läst 200km/h så slutade jag ta dig på allvar. Gjorde Härnborgs 165atungan) 200?
Ja, som du själv ser gjorde den det. Och spelar absolut ingen roll hur mycket du tar mig på allvar eller inte, jag skiter fullständigt i det. Frågan är ju mer ifall du borde ta Härnborg på allvar eller inte isf, men jag tror honom.
Måste vara jobbigt för passageraren med benen haha men jag tror nästan jag skulle välja en mito ända problemet är att jag inte vet vart man kan få tag i delar om något skulle gå sönder eller något sånt... ska höra på oves motor men jag tror dom kör mest yamaha där... annars får jag kolla vidare...
Ska försöka lära mig mer om motorer och så för jag kan inte byta kolv och sånt själv (ej kunnig)
Mito verkar vara en schysst hoj
miton är sjukt mkt bättre än rs det är ju bara kolla hur många som tävlar med den så fattar man ju att miton måste ha sjukt mkt bättre effekt än rs och vara mkt bättre åh allt!!!
Jag brukar kolla och har fan aldrig sett en mito vilket kan tyckas konstig när alla säger att den har mest effekt och att den är bäst. Då borde man ju använda den iallfall i standar klassen i sverige men det gör man inte.. Vilket måste ha en anledning..Kör man miton i GP?
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |
|
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner
Ducati Desmosedici GP7 är o... |
|
BMW närmar sig MotoGP
Sedan en tid har olika rykt... |
|
2025 års KTM 450 SMR
KTM höjer ribban för 2025 å... |