Aprilia RS 125cc Eller Derbi GPR 125cc?

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Personligen skulle jag ta Mito om jag hade din budget o skulle köpa sporthoj. :)

Sen tycker jag du ska bilda dig en egen uppfattning genom att klämma, känna o testa sen välja därefter. Det är min åsikt! :tummenupp
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
http://www.blocket.se/vi/14995935.htm?ca=11_s

bara att handla.

Jag kan garantera att den där rör på sig och är i extremt bra skick. Det är min gamla, och han som säljer den nu har kört den typ 5mil.
Det som är bra med Mito är att dom är så mycket snyggare än rs (no offence ;)) ,Evo-modellen är den bästa. Mest effekt och 7-växlad låda.

Om man jämför RS och Mito i verkligheten så är Miton mycket mer välgjord. RS:en ser plastig och ej genomtänkt ut. Köp Mito!

Och bara för att det finns en jävla massa gnällkärringar så måste jag även tillägga; Detta är mina åsikter.
 

Heinevik

Guest
om man nu ska skaffa enligt dom åren du nämnde vad toppar dom? på ett ungefär? lätta o trimma? försäkringen mycket service?

- Då toppar dom uppemot 200. Många med 125or skriver massa fakade topphastigheter. Men jag har erfarenhet av både rs, mito och lite mindre&äldre 125or, som nsr och tzr. Inget slår mito i prestanda.
- Lätta att trimma vet ja inte, dom är oftast helt ostrypta när dom är såpass gammla. "Härnborg" här på sporthoj köpte en 165cc till sin. Fråga han vetja.
- Iochmed att den har såpass många år på nacken, blir försäkringen så ruskigt billig att den knappt är värt att nämnas.
- Alla 2taktare kräver ju mycket kärlek, men bara du inte varvar sönder skiten på kallstart så ska den väl hålla :)

RS:en ser plastig och ej genomtänkt ut.

Gnällkärring må ja vara, måste ändå bara påpeka:
De finns väl inte en enda mc som någonsin gjorts utan en tanke och design bakom. Det är ju inte så att dom plockar lite plastbitar som dom får över och limmar rätt på ramen på måfå lixom. Skruva isär en RS:a så ska du se att det är mer tanke bakom konstruktionen & designen än du kan ana ! :)
 
Last edited:

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
- Då toppar dom uppemot 200. Många med 125or skriver massa fakade topphastigheter. Men jag har erfarenhet av både rs, mito och lite mindre&äldre 125or, som nsr och tzr. Inget slår mito i prestanda.
- Lätta att trimma vet ja inte, dom är oftast helt ostrypta när dom är såpass gammla. "Härnborg" här på sporthoj köpte en 165cc till sin. Fråga han vetja.
- Iochmed att den har såpass många år på nacken, blir försäkringen så ruskigt billig att den knappt är värt att nämnas.
- Alla 2taktare kräver ju mycket kärlek, men bara du inte varvar sönder skiten på kallstart så ska den väl hålla :)



Gnällkärring må ja vara, måste ändå bara påpeka:
De finns väl inte en enda mc som någonsin gjorts utan en tanke och design bakom. Det är ju inte så att dom plockar lite plastbitar som dom får över och limmar rätt på ramen på måfå lixom. Skruva isär en RS:a så ska du se att det är mer tanke bakom konstruktionen & designen än du kan ana ! :)


Det var hans åsikt eller hur?

efter jag läst 200km/h så slutade jag ta dig på allvar. Gjorde Härnborgs 165a:)tungan) 200?
 

TinQulion

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2007
Ort
Jämshög
Hoj
Derbi Gpr - 07
den såg jättenajs ut =) men om jag köper en mito ska den helst inte vara trimmad isåfall bara pluggen dragen... HELST ;P hehe för det har hänt så mycket i mitt område så poliser överallt känns det som =) men de e klart bara för att man har en trimmad mc betyder det inte att man måste köra över hastighets begränsningarna ... och om pluggen bara e dragen så e de väl ändå rätt svårt för poliser att se om en 125a e trimmad? (står säkert ngn annanstans på forumet) men den va fett najs...

Vad är det för skillnad på den med 7 växlar och 6 växlar på en mito? Är dom gammla så mycket bättre än dom nya?
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Det var hans åsikt eller hur?

efter jag läst 200km/h så slutade jag ta dig på allvar. Gjorde Härnborgs 165a:)tungan) 200?

200, ja det tycker jag den borde ha gjort.

Sen har jag inte kännt på en mito så vet inte hur den är, valde RS för att ajg tyckte den var snyggare, och vill inte betala 30k för en 15 år gammal hoj.

Dock så hade jag köpt 07:an dära i annonsen då det inte går att få mer hoj för pengarna.
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Det var hans åsikt eller hur?

efter jag läst 200km/h så slutade jag ta dig på allvar. Gjorde Härnborgs 165a:)tungan) 200?

Japp, dock var jag bara uppe i 195 på 6an som max. Körde motorväg typ 2ggr, resten var på kurviga 70 och 90 vägar. Därför toppade jag den aldrig, tyckte inte det kändes så nödvändigt.

Men 200 med en urpluggad RS? Näe :3freak

den såg jättenajs ut =) men om jag köper en mito ska den helst inte vara trimmad isåfall bara pluggen dragen... HELST ;P hehe för det har hänt så mycket i mitt område så poliser överallt känns det som =) men de e klart bara för att man har en trimmad mc betyder det inte att man måste köra över hastighets begränsningarna ... och om pluggen bara e dragen så e de väl ändå rätt svårt för poliser att se om en 125a e trimmad? (står säkert ngn annanstans på forumet) men den va fett najs...

Vad är det för skillnad på den med 7 växlar och 6 växlar på en mito? Är dom gammla så mycket bättre än dom nya?

7 växlade (Evolution) har mer effekt och är snabbare pga annan utväxling och en växel till, jämfört med vanliga Miton med 6-vxl. Men det är absolut inga fel på den vanliga Miton!

Jag blev stoppad av snuten med 165cc, trimrör & större förgasare. Dom märkte inget, ska man kunna se att den är trimmad så får dom ju plocka isär cylindern och mäta borr/slag. Jag körde med original ljuddämpare så man kunde inte se på något sätt hur den var trimmad.

Jag besiktade den med 165cc också btw, inga problem.
 
Last edited:

TinQulion

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2007
Ort
Jämshög
Hoj
Derbi Gpr - 07
7 växlade (Evolution) har mer effekt och är snabbare pga annan utväxling och en växel till, jämfört med vanliga Miton med 6-vxl. Men det är absolut inga fel på den vanliga Miton!

Jag blev stoppad av snuten med 165cc, trimrör & större förgasare. Dom märkte inget, ska man kunna se att den är trimmad så får dom ju plocka isär cylindern och mäta borr/slag. Jag körde med original ljuddämpare så man kunde inte se på något sätt hur den var trimmad.

Jag besiktade den med 165cc också btw, inga problem.

Fett najs! :D Haha jag tjänar på det penga mässigt också de e gött som tusan.
 

TinQulion

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2007
Ort
Jämshög
Hoj
Derbi Gpr - 07
:tummenupp

Finns fler bilder i mitt garage om du vill se. Och så finns dom i bättre upplösning på bikepics.

Måste vara jobbigt för passageraren med benen :p haha men jag tror nästan jag skulle välja en mito ända problemet är att jag inte vet vart man kan få tag i delar om något skulle gå sönder eller något sånt... ska höra på oves motor men jag tror dom kör mest yamaha där... annars får jag kolla vidare...
Ska försöka lära mig mer om motorer och så för jag kan inte byta kolv och sånt själv (ej kunnig)

Mito verkar vara en schysst hoj :tummenupp
 

Heinevik

Guest
efter jag läst 200km/h så slutade jag ta dig på allvar. Gjorde Härnborgs 165a:)tungan) 200?

Ja, som du själv ser gjorde den det. Och spelar absolut ingen roll hur mycket du tar mig på allvar eller inte, jag skiter fullständigt i det. Frågan är ju mer ifall du borde ta Härnborg på allvar eller inte isf, men jag tror honom.
 

deLi

(=
Gick med
15 Oct 2006
Ort
Falkenberg
Hoj
Aprilia rs-07 och en fiddy
miton är sjukt mkt bättre än rs det är ju bara kolla hur många som tävlar med den så fattar man ju att miton måste ha sjukt mkt bättre effekt än rs och vara mkt bättre åh allt!!!
 

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Ja, som du själv ser gjorde den det. Och spelar absolut ingen roll hur mycket du tar mig på allvar eller inte, jag skiter fullständigt i det. Frågan är ju mer ifall du borde ta Härnborg på allvar eller inte isf, men jag tror honom.

Synd bara att jag vet att Härnborg talar sanning och att du inte vet vad du snackar om när du säger att en avstrypt rs gör 200.
 

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Måste vara jobbigt för passageraren med benen :p haha men jag tror nästan jag skulle välja en mito ända problemet är att jag inte vet vart man kan få tag i delar om något skulle gå sönder eller något sånt... ska höra på oves motor men jag tror dom kör mest yamaha där... annars får jag kolla vidare...
Ska försöka lära mig mer om motorer och så för jag kan inte byta kolv och sånt själv (ej kunnig)

Mito verkar vara en schysst hoj :tummenupp

Biscaya i Alingsås. http://www.geiwiz.com, båda funkar skitbra
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Jag skulle köppt derbin! Våga vara annorlunda :tummenupp :)
 

deLi

(=
Gick med
15 Oct 2006
Ort
Falkenberg
Hoj
Aprilia rs-07 och en fiddy
Kör man miton i GP?
Jag brukar kolla och har fan aldrig sett en mito vilket kan tyckas konstig när alla säger att den har mest effekt och att den är bäst. Då borde man ju använda den iallfall i standar klassen i sverige men det gör man inte.. Vilket måste ha en anledning..
Mitt förra inlägg var lite ironiskt och så var jag lite irriterad på alla som utan någon fakta säger att miton är bättre..
Jag har inga egna erfarenheter om miton men med tanke på det jag skrev innan så borde det finnas en anledning till att man ej tävlar med den...
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Miton är snyggare ;)

Men det är ju en smaksak så klart :)
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top