Aprilia RS125

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Ort
Vingåker
Hoj
Honda Nsr -98
nämen_flink skrev:
Tjena alla, då va man ny här på forumet då :). de är så att jag har köpte en Aprilia rs 125 cc 2006a men fick höra att dom inte har kommit till svergie än.. om nån vet nått datum eller så får ni gärna svara för jag längtar ihjäl mig redan :p... faaan hojjen ser ju ut o göra 200 när den står still.. :hihi
Kan bara säga grattis till en VÄLDIGT fiin motorcykel! är bara lite avis! :)
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
nämen_flink skrev:
Tjena alla, då va man ny här på forumet då :). de är så att jag har köpte en Aprilia rs 125 cc 2006a men fick höra att dom inte har kommit till svergie än.. om nån vet nått datum eller så får ni gärna svara för jag längtar ihjäl mig redan :p... faaan hojjen ser ju ut o göra 200 när den står still.. :hihi

AAAAAAAHHHHHH antingen har du jobbat extremt mycket, haft extremt bra lön eller haft extremt snälla och rika föräldar. Själv fick man betala hela sin hoj för 23 pix o mer hade ja inte råd med.

FAAAAANNNNNN va fusk!!!!!

Edit: Jag var en snål jävel som liten och fick inte särskilt bra lön där ja jobba.
 

Freerider88

Ligist som vill mycket men vågar lite
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Sollentuna
Hoj
SV650s, Oreggad supersnabb Yamaha DT 125
Får väl säga GRATIS :banana men du kommer bli besviken när du kör den första gången, min aprilia RS125 -05 gjorde 80 km/h strypt när jag fick den,
går ju att komma förbi CDI men det är inte samma sak... Bara att knippsa i CDI tycker jag... men kör in den först(!) innan du stryper av den...
men det beror ju på hur skicklig förare du är :)

:tummenupp

//Anton
 

DayFire

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Mora
Hoj
Suzuki GSX600f -00
Grattis, tank om man själv skulle haft råd med en för över 20. :)
Själv la jag ut mer pengar på ställ, hjälm mm än på motorcykeln. Eftersom att 125:an bara kommer hänga med mig i 1.5 år.
 

raZorsharp

sharper than your razors
Gick med
24 Nov 2005
Ort
C:\Skåne\Klippan
Hoj
Söker 125a, pma
Vissa har helt enkelt för mkt pengar, och jag är tyvärr inte en sådan.. :(

Grattis på en fin hoj, men fan ta dig om du vurpar! :fatta!
 

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Mosta Hill Sweden
Hoj
har 2 hjul
henkensr in da house:
Nu har jag äntligen hittat min mc (tror jag).


PASSA DIG NOGA!!!!

Låter väldigt suspect den där hojen, ord som "tjejkörd", "bytt kolv men inte för att den skurit" & "gör 70kph" ringer varningsklockor hos en som jobbar med Aprilia varje dag....

Se till att det inte är en Tysk 80kph hoj, vissa av dom har cylindrar som inte har uttag för avgas port, vissa har fast avgas port och allt som oftast saknas solenoiden som lyfter avgasporten och vill du att den ska något sådär så SKA det finnas Aprilia orginal avgasport, solenoid, wire etc. som aktiverar den, en del 80kph hojar har även en annan CDI-box som är brutalstrypt, inget "bara att klippa" där inte....

Låter som dom flesta som sagt "köp!!!" i den här tråden inte har så stor koll på Aprilia RS 125, jag skulle nog säga KÖP INTE utan leta upp en Svensksåld FP som är strypt till 11Kw av en Aprilia handlare om du inte vill lägga ut många 1000-lappar på att få den att gå som den ska....

En FP RS125 i gott skick ska lätt göra 150-160 blås, en 11Kw ska göra någonstans mellan 110-120 blås, sen fins det marginaler upp & ner men gör den 70 blås så är det garanterat en Tysk 80kph strypt hoj och den vill du inte ha även om den är billigare än en moppe...

Du får gärna ringa oss på Starol Racing om du vill ha rätt & riktig info om RS 125 & jag lovar att vi inte ska försöka sälja på dig en 06 RS 125 men det är ju faktiskt så att vi säljer flest RS 125 i Sverige sen är vi den enda i Sverige som hyr ut RS 125 till dom som tävlar i 125Junior RR klassen, vi har även största lagret av RS125 delar, både race & gata i Sverige, flera andra Aprilia handlare köper från oss och ringer dagligen om råd vad gäller RS 125. Tycker det är tråkigt när man läser här och får telefonsamtal från 16-åringar som (just som du) tror sig ha köpt sin drömhoj och det visar sig att det kostar ända upp till 15.000.- för att få den att gå som den ska, gör man lite efterforskningar innan man köper så kan man spara en hel del. Jag har också varit 16 en gång och ville bara ha den där hojen men om man kollar runt lite och snackar med dom som VET innan man slantar så kan det bli en kul sommar på 2-hjul..

DP says: Vill inte låta som någon "skrytpelle" men dom här hojarna kan vi....
 

nämen_flink

Ny medlem
Gick med
2 Feb 2006
Ort
kungsgården
Hoj
Aprilia rs 125 2006
min aprilia ;)

hehe joo men de är så att jag ramlade på motorcross för 2 år sedan 3 år sen i april.. och fick onödigt mycke försäkrings pengar.. och bestlutade mig att inte köra nå mer av det.. så jag tänkte att de här ärju de fränaste man kan komma på till crosstävlingarna när syrran min tävlar www.carolineracing.se
ifall ni vill kika där på henne :p men annars så blir jag nog hemskt nöjjd med hojjen min.. och nejjdå jag ska undvika att rammla jag lovar ;)

men jag undrar fortfarande om de är nån som har en aning om när dom kommer :)
 

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Mosta Hill Sweden
Hoj
har 2 hjul
nämenflink in da house:
men jag undrar fortfarande om de är nån som har en aning om när dom kommer


Vi har leverans på våra första 06 RS125 som ska gå ut som Rent-A-Racers i mitten få februari men vi beställer lite större mängder RS125 så jag tror att vi får bland dom första i Sverige, har hört om slutet på februari, början på mars lev av 06 RS125....

DP says: Vilken färg????
 

Henke_NsR

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Hjo
Hoj
Aprilia RS125 -00
DP skrev:
henkensr in da house:
Nu har jag äntligen hittat min mc (tror jag).


PASSA DIG NOGA!!!!

Låter väldigt suspect den där hojen, ord som "tjejkörd", "bytt kolv men inte för att den skurit" & "gör 70kph" ringer varningsklockor hos en som jobbar med Aprilia varje dag....

Se till att det inte är en Tysk 80kph hoj, vissa av dom har cylindrar som inte har uttag för avgas port, vissa har fast avgas port och allt som oftast saknas solenoiden som lyfter avgasporten och vill du att den ska något sådär så SKA det finnas Aprilia orginal avgasport, solenoid, wire etc. som aktiverar den, en del 80kph hojar har även en annan CDI-box som är brutalstrypt, inget "bara att klippa" där inte....

Låter som dom flesta som sagt "köp!!!" i den här tråden inte har så stor koll på Aprilia RS 125, jag skulle nog säga KÖP INTE utan leta upp en Svensksåld FP som är strypt till 11Kw av en Aprilia handlare om du inte vill lägga ut många 1000-lappar på att få den att gå som den ska....

En FP RS125 i gott skick ska lätt göra 150-160 blås, en 11Kw ska göra någonstans mellan 110-120 blås, sen fins det marginaler upp & ner men gör den 70 blås så är det garanterat en Tysk 80kph strypt hoj och den vill du inte ha även om den är billigare än en moppe...

Du får gärna ringa oss på Starol Racing om du vill ha rätt & riktig info om RS 125 & jag lovar att vi inte ska försöka sälja på dig en 06 RS 125 men det är ju faktiskt så att vi säljer flest RS 125 i Sverige sen är vi den enda i Sverige som hyr ut RS 125 till dom som tävlar i 125Junior RR klassen, vi har även största lagret av RS125 delar, både race & gata i Sverige, flera andra Aprilia handlare köper från oss och ringer dagligen om råd vad gäller RS 125. Tycker det är tråkigt när man läser här och får telefonsamtal från 16-åringar som (just som du) tror sig ha köpt sin drömhoj och det visar sig att det kostar ända upp till 15.000.- för att få den att gå som den ska, gör man lite efterforskningar innan man köper så kan man spara en hel del. Jag har också varit 16 en gång och ville bara ha den där hojen men om man kollar runt lite och snackar med dom som VET innan man slantar så kan det bli en kul sommar på 2-hjul..

DP says: Vill inte låta som någon "skrytpelle" men dom här hojarna kan vi....


Den gör 120km/h nu.

Hur kan jag undersöka detta på plats lättast?
 
Last edited:

DP

aka Dragster Pilota
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Mosta Hill Sweden
Hoj
har 2 hjul
henkensr in da house:
Hur kan jag undersöka detta på plats lättast?


Är du inte väldigt insatt i hur en Aprilia RS125 funkar och ska se ut så är det näst intill omöjligt att kolla allt. För att se om solenoid och avgasport finns & är Aprilia orginal så lyfter du på tanken och till höger om batteriet sitter en rund (ofta kromad) metallcylinder, solenoiden, från den ska det gå en wire ner till avgasporten som sitter i cylindern ovanför avgasröret, wire & avgasport ska löpa fritt och mjukt annars är det ett gäng pengar att fixa. CDI-boxen är krångligare att kolla då den sitter under bakkutsen och du måste veta alla olika nummer och betäckningar. Du kan ju alltid skriva av ramnummret (17 siffror) och ringa någon Aprilia handlare som kanske kan och har lust att slå upp hojen i Aprilia A2D systemet och på så sätt få reda på var den är såld och om den är servad enligt bok. Tycker fortfarande den hojen låter som en chansning....

nämenflink in da house:
drömmen vore ju en vit isåfall


Med andra ord så har du inte köpt någon 06'a ännu utan mest drömmer om att göra det....

DP says: Man ska inte bara köpa första bästa (oftast sämsta)....
 

Henke_NsR

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Hjo
Hoj
Aprilia RS125 -00
DP skrev:
henkensr in da house:
Hur kan jag undersöka detta på plats lättast?


Är du inte väldigt insatt i hur en Aprilia RS125 funkar och ska se ut så är det näst intill omöjligt att kolla allt. För att se om solenoid och avgasport finns & är Aprilia orginal så lyfter du på tanken och till höger om batteriet sitter en rund (ofta kromad) metallcylinder, solenoiden, från den ska det gå en wire ner till avgasporten som sitter i cylindern ovanför avgasröret, wire & avgasport ska löpa fritt och mjukt annars är det ett gäng pengar att fixa. CDI-boxen är krångligare att kolla då den sitter under bakkutsen och du måste veta alla olika nummer och betäckningar. Du kan ju alltid skriva av ramnummret (17 siffror) och ringa någon Aprilia handlare som kanske kan och har lust att slå upp hojen i Aprilia A2D systemet och på så sätt få reda på var den är såld och om den är servad enligt bok. Tycker fortfarande den hojen låter som en chansning....

nämenflink in da house:
drömmen vore ju en vit isåfall


Med andra ord så har du inte köpt någon 06'a ännu utan mest drömmer om att göra det....

DP says: Man ska inte bara köpa första bästa (oftast sämsta)....


Okej tack så mycket!
 

StröMmarN

En Stolt Aprilia ägare :)
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia Rs 125 04:a,Cagiva Wmx 250, Yamaha Beluga 85cc (15hk), 14e Minimoto
Lyssna på DP han vet vad han talar om..

Och ifall du vill veta att det är en CDI box som har möjlighet att ge full power så skall sifrorna vara 071000-XXXX-XXXXX på den, det är bara dom 6 första siffrorna som är viktiga !

Kolla oxå så att den har en 28mm Delortogörgasare, står på någon av sidorna på förgasaren !

Har oxå ett nummer som står på ljuddämparen så att man kan se ifall det är rätt avgassystem, har desväre inte det här, har det hoss pappa (är hoss mamma nu) på ett papper med massor av siffror som finns på Rs:en. Skall ner till han lite senare, kan scanna in det och lägga in det på forumet då !
 

Henke_NsR

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Hjo
Hoj
Aprilia RS125 -00
fast_aprilia_rs skrev:
Lyssna på DP han vet vad han talar om..

Och ifall du vill veta att det är en CDI box som har möjlighet att ge full power så skall sifrorna vara 071000-XXXX-XXXXX på den, det är bara dom 6 första siffrorna som är viktiga !

Kolla oxå så att den har en 28mm Delortogörgasare, står på någon av sidorna på förgasaren !

Har oxå ett nummer som står på ljuddämparen så att man kan se ifall det är rätt avgassystem, har desväre inte det här, har det hoss pappa (är hoss mamma nu) på ett papper med massor av siffror som finns på Rs:en. Skall ner till han lite senare, kan scanna in det och lägga in det på forumet då !


TackTack! Du menar siffrorna i Ramnummret eller?
 
Last edited:

tjappe

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha Yzf 1000R Thunderace
!ante skrev:
Alltså jag tror att den kan vara hur fräsh som helst i motorn oså men jag har aldrig träffat ägaren eller liknande så jag har ingen aning om hur han har kört!
Så därför kan jag inte säga om den är slut eller inte!



tja.. det är jag som är ägaren till aprilian från blocket. den svarta. vem är ante? är vi släkt ? ;D har du en flickvän som är kusin med mig? hehe
ja har faktiskt kört lugnt . tycker den är för fin maskin att leka med. sliten är den inte. allt är nytt på den. det ända som inte är nytt är växel lådan. men den är väldigt fräch så den ska inte behövas byta. // Emil
 

StröMmarN

En Stolt Aprilia ägare :)
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia Rs 125 04:a,Cagiva Wmx 250, Yamaha Beluga 85cc (15hk), 14e Minimoto
Olika viktiga nummer som står på RS:en för att den skall vara kompatibell för att vara en 11kw eller Fp cykel :mattias

Cdi box: 071 000 09 10 QCA 91

Ljuddämpare/avgassystem, nummret står på ljuddämparen ! : MPB.1 E 11 00 39

Huvud/högfarts munstycke: 110 - 120

Lågfartsmunstycke: 62

Trottel nål: 3:e (fatta inte riktigt vad dom mena med det)

Tändstift: BR8ES N6K

Här är dom mest viktiga sakerna som du skall kolla när du köper den, munstyckena, tändstiftet och trottel nålen är minst viktiga, det kan man ju justera sen. Kolla Cdi-box nummret, Nummret på ljuddämparen,att det finns en komplett variabel avgasport med solinoid och allt och att det är en Delorto 28mm förgasare på den !

:galenJag hade tur att dom inte hade bytt cdi box, avgassystem och förgasare.
Det var så att förra ägaren köpte den som en 11kw men lämnade in den för att det skulle vara en 80km/hs verasion. För att försökringen var billigare och för man behöver heller inget körkort då !

Fick kvitto och allting står på det gammla registrerings beviset.

Så det jag har gjort nu är att jag har bytt munstycken och satt på en Original aprilia rs avgasport, som jag faktiskt köpte från det företaget, fick den för 130 Euro = ca 1270kr ink frakt. Väntar bara på att snön skall försvinna och att det skall bli lite varmare, sen skall jag bara köra inte den och oxå se hur fort den går :)

Men bara så ni vet, var försiktiga med att köpa tysk inporterade Rs:eek:r :ajjabajja, jag har den erfarenheten :hihi
 
Last edited:

Henke_NsR

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2005
Ort
Hjo
Hoj
Aprilia RS125 -00
Har idag varit o kollat på den men fick inte reda på så mycket mer eftersom ägarens mamma var hemma endast..
Men har ramnummret och kollade även upp reg.nr och när jag kollar upp det på vv.se står det Aprilia MP och att den är 5kw.
Antar att det står 5kW för att den var det när den gick i 70km/h och det var då dom reggade in den?
Men varför det står Aprilia MP vet jag inte.
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Den var inte särskilt billig?

Leta hårdare så hittar du en finare i Tyskland.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top