Chris Ash
Kapten Gars
Nyteknik skrev:79,5 hk på bakhjulet för mig.
Det är inte helt kass med tanke på att en TZ250-04 ligger på 80-85 hästar på hjulet.
Nyteknik skrev:79,5 hk på bakhjulet för mig.
Chris Ash skrev:Man kan säkert få ut nästan 10hk till med ordentliga pipor.
Chris Ash skrev:Det är inte helt kass med tanke på att en TZ250-04 ligger på 80-85 hästar på hjulet.
Nyteknik skrev:Hur är det nu? Har inte förhållandena klara för mig. Körs 250 SP vi samma tillfällen som 250 R? Är 250 R en SVEMO-serie och 250 SP en SO-serie och vad är det för skillnad?
Chris Ash skrev:Man kan säkert få ut nästan 10hk till med ordentliga pipor...QUOTE]
10 extra hästar med enbart ett eftermarknadsavgassystem? Tillåt mig tvivla. Kolla in detta . Det är en dynokurva från en kille i USA. Att redan i original ha 62 hästar är att anse som mycket bra. Han har sedan fläskat på med ett 316cc "Big Bore Kit" och Jolly Moto pipor som i bromsbänken resulterat i 66 hästar, han påpekade förvisso att han inte var helt nöjd med det resultatet, men några 75 hästar är tveksamt om han skulle få ut ens med det monterat. Att grillchipstrimma en Aprilia RS250 och få ut 75 hästar anser jag som sagt vara mycket tveksamt.
Sen hela den där grejen att trimma en stadardhoj som (i mitt tycke) redan är en optimal produkt är synd. De är så fina som de är, de borde lämnas orörda. Varför försöka göra platina av guld? Vill man ha mer gör man bäst i att skaffa en fullblodsracer. Har man valt en Aprilia RS250 ska man vara stolt över att man har den finaste 250cc gathojen som finns. Det enda felet på den hojen är avgasportarna. Mattias har nog sypunkter på andra svagheter också, bl a vavhuset men även han skulle nog säga att den är den fränaste hojen som finns att köra på gatan.
Teddy skrev:Chris Ash skrev:Man kan säkert få ut nästan 10hk till med ordentliga pipor...QUOTE]
10 extra hästar med enbart ett eftermarknadsavgassystem? Tillåt mig tvivla. Kolla in detta . Det är en dynokurva från en kille i USA. Att redan i original ha 62 hästar är att anse som mycket bra. Han har sedan fläskat på med ett 316cc "Big Bore Kit" och Jolly Moto pipor som i bromsbänken resulterat i 66 hästar, han påpekade förvisso att han inte var helt nöjd med det resultatet, men några 75 hästar är tveksamt om han skulle få ut ens med det monterat. Att grillchipstrimma en Aprilia RS250 och få ut 75 hästar anser jag som sagt vara mycket tveksamt.
Sen hela den där grejen att trimma en stadardhoj som (i mitt tycke) redan är en optimal produkt är synd. De är så fina som de är, de borde lämnas orörda. Varför försöka göra platina av guld? Vill man ha mer gör man bäst i att skaffa en fullblodsracer. Har man valt en Aprilia RS250 ska man vara stolt över att man har den finaste 250cc gathojen som finns. Det enda felet på den hojen är avgasportarna. Mattias har nog sypunkter på andra svagheter också, bl a vavhuset men även han skulle nog säga att den är den fränaste hojen som finns att köra på gatan.
Jo 250SP är ju meningen med livet!
/Jörgen
Goodstuff skrev:Varför undrar du? Ska du byta?
ja du får ju pisk av den moppens lillebror, RS125GSXR1100R skrev:Det hade du oxå fått för inte tala om mig, jag får nog återuppta styrlåsrejsing istället
Inte om du kör..kajlyl skrev:ja du får ju pisk av den moppens lillebror, RS125
Mattias skrev:Jag tycker inte att han som B-förare ska köra en 250 SP i räserklassen. Det blir för stora skillnader och han kommer inte att lära sig lika mycket/fort som han gör i rätt klass. "Räserhojar på banan, gathojar på gatan" som Nordgren säger. Eller nåt.
oFFkeFF skrev:Dessutom blir vi så många "riktiga" racers i 250r i år ändå.
Menar jag hör inte till de snabbaste, men trots det så varvade både jag och Pär U en 250sp på knutstorp, watz varvade nog honom 4ggr. Nu var han inte ivägen iom att vi inte var så många på banan, men i år blir det nog som sagt lite skillnad.
Dessutom i år, är det minst 10 förare som är kapabla till 55'or på sviestad, ytterligare 15 förare som nog kommer ligga mellan 56 och 1.00, och som sagt, en riktigt snabb sp-förare åker på 58-59, men de flesta ligger strax över minuten..
Så en sp250 åkare har betydligt mer att hämta i sin egen klass.
Teddy skrev:Chris Ash skrev:Man kan säkert få ut nästan 10hk till med ordentliga pipor...QUOTE]
10 extra hästar med enbart ett eftermarknadsavgassystem? Tillåt mig tvivla. Kolla in detta . Det är en dynokurva från en kille i USA. Att redan i original ha 62 hästar är att anse som mycket bra. Han har sedan fläskat på med ett 316cc "Big Bore Kit" och Jolly Moto pipor som i bromsbänken resulterat i 66 hästar, han påpekade förvisso att han inte var helt nöjd med det resultatet, men några 75 hästar är tveksamt om han skulle få ut ens med det monterat. Att grillchipstrimma en Aprilia RS250 och få ut 75 hästar anser jag som sagt vara mycket tveksamt.
Sen hela den där grejen att trimma en stadardhoj som (i mitt tycke) redan är en optimal produkt är synd. De är så fina som de är, de borde lämnas orörda. Varför försöka göra platina av guld? Vill man ha mer gör man bäst i att skaffa en fullblodsracer. Har man valt en Aprilia RS250 ska man vara stolt över att man har den finaste 250cc gathojen som finns. Det enda felet på den hojen är avgasportarna. Mattias har nog sypunkter på andra svagheter också, bl a vavhuset men även han skulle nog säga att den är den fränaste hojen som finns att köra på gatan.
Boxers RS250 ex Per G, gav 60hk i bromsbänk, enligt uppgift standard....
Av de 66 hk kommer merparten ur Jollymotosystemet, Bigbore ger inte så värst mycket på topp. Så min gissning på uppåt 65 hk på hjulet tror jag inte är helt åt h-e.
Nyteknik skrev:Nej, men en kompis vill hellre köpa en SP än en RS/TZ och undrar om klasserna körs vid samma tillfällen. Om inte ifall man kan ställa upp i 250R med en SP.
Apapapapa.....tillåt mig att korrigera....den NÄST finaste 250cc gathojen som finns...RGV250SP slår prillan på fingrarna med snäppet bättre chassi, torkoppling och kassetväxellåda...och då slipper vi även det kända avgasport problemet....Teddy skrev:Har man valt en Aprilia RS250 ska man vara stolt över att man har den finaste 250cc gathojen som finns.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |