Aprilia RS250 tillåten i 250R?

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
oFFkeFF skrev:
Nja, det gör han iofs inte, 1.03 åkte han väl i somras, vad du harvar runt på är dock enklare att räkna ut :rolleyes:
Ja då skiljer det bara 9 sekunder per varv, det lär dröja minst 8 varv innan han varvar mig, altså är taktiken inför vårens träning att starta bakom honom och gå in i depå efter 7 varv för att kolla om termostaten sitter rättvänd eller nåt, då slipper jag iaf bli varvad.
 

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R
marcus nilsson skrev:
Så där ja. Jag lackade om min förra veckan när jag kommit halvväg med det så såg jag av en händelse att jag måste ha röd bakgrund till siffrorna så där sprack den designen.


Tjötigt när man har lackat klart....


/Jörgen #38
 

marcus nilsson

Sommaren är här
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM 640 sm, kinaminimoto
JA det får väl bli nåt sånt men jag tyckte det var lite många färger så jag hade tänkt att rationallisera bort den röda, men det gick ju inte det :huvet
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
marcus nilsson skrev:
JA det får väl bli nåt sånt men jag tyckte det var lite många färger så jag hade tänkt att rationallisera bort den röda, men det gick ju inte det :huvet

Kör fort i sommar så blir du uppklassad och slipper den röda nummerbotten ;)
 

marcus nilsson

Sommaren är här
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM 640 sm, kinaminimoto
Ja jag kommer ju att försöka men jag har väl inte direkt räknat med att det ska ¨å så där snabbt
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
marcus nilsson skrev:
Ja jag kommer ju att försöka men jag har väl inte direkt räknat med att det ska ¨å så där snabbt
Jag har harvat som B-förare i evigheter så av artighetsskäl så tycker jag att du ska vänta med att bli A-förare tills jag har blivit det. :huvet
 

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R
oFFkeFF skrev:
Kör fort i sommar så blir du uppklassad och slipper den röda nummerbotten ;)


Ja, så slippper man alla b-race och får det stora nöjet att betala mer i licensavgift. För det vet ju alla, så fort botten blivit blå regnar det sponsorpengar över en!

/J
 

marcus nilsson

Sommaren är här
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM 640 sm, kinaminimoto
jag tror inte att det är nån risk att jag behöver anstränga mig för att vara artig, det kommer nog av sig själv liksom :lol
Torkel skrev:
Jag har harvat som B-förare i evigheter så av artighetsskäl så tycker jag att du ska vänta med att bli A-förare tills jag har blivit det. :huvet
 

marcus nilsson

Sommaren är här
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM 640 sm, kinaminimoto
läste precis igenom kursmaterialet till licenskursen. Jag hadde för mig att man var tvungen att ha nån form av "död mans grepp" till tändningen men det står det inget om?
Däremot så måste det finna tiltswitch till bränslepumpen. Kan man räkna med att den sitter kvar på cyklen om man köpt en ex tävlings cykel? Hur mycket måste cykeln luta för att den ska slå ifrån om man ska testa?
 

Deefred

Garage på Grosse Freiheit.....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hamburg/Nyköping/Sevilla
Hoj
FZ750-85, Aprilia Mille R -02, Aprilia Futura -01
marcus nilsson skrev:
läste precis igenom kursmaterialet till licenskursen. Jag hadde för mig att man var tvungen att ha nån form av "död mans grepp" till tändningen men det står det inget om?
Däremot så måste det finna tiltswitch till bränslepumpen. Kan man räkna med att den sitter kvar på cyklen om man köpt en ex tävlings cykel? Hur mycket måste cykeln luta för att den ska slå ifrån om man ska testa?

Det finns ingen bränslepump på din maskin, så du har inget bekymmer.
 

marcus nilsson

Sommaren är här
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM 640 sm, kinaminimoto
Där ser man så då behövs inget alls i den vägen? Vad gäller avstängningsmekanik vid vurpor?
 

Deefred

Garage på Grosse Freiheit.....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hamburg/Nyköping/Sevilla
Hoj
FZ750-85, Aprilia Mille R -02, Aprilia Futura -01
marcus nilsson skrev:
Där ser man så då behövs inget alls i den vägen? Vad gäller avstängningsmekanik vid vurpor?

Du ska ha en kill switch men det är väl redan ordnat.
Hojen har ju varit besiktigad tidigare så det bör inte vara något problem sålunda det inte finns några anmärkningar i maskinkortet.
 

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R
marcus nilsson skrev:
läste precis igenom kursmaterialet till licenskursen. Jag hadde för mig att man var tvungen att ha nån form av "död mans grepp" till tändningen men det står det inget om?
Däremot så måste det finna tiltswitch till bränslepumpen. Kan man räkna med att den sitter kvar på cyklen om man köpt en ex tävlings cykel? Hur mycket måste cykeln luta för att den ska slå ifrån om man ska testa?


Kan däremot vara bra att ha ett dödmansgrepp, jag funderar på att montera ett.. fast det väger ju...

/J
 

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös! :(
Chris Ash skrev:
Man kan säkert få ut nästan 10hk till med ordentliga pipor. Sen kan man ju alltid börja fila på cylindrarna men då har vi nog lämnat "enklare trim". Hur som helst är det ju inte tillåtet med något som helst trim om du ska tävla.

Ville bara dra upp en gammal tråd till...

OM man skulle ställa upp med en gat-250 i 250R, hade det inte varit tillåtet att trimma den då? Som i Formula 400 klassen i England?
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
McFille skrev:
Ville bara dra upp en gammal tråd till...

OM man skulle ställa upp med en gat-250 i 250R, hade det inte varit tillåtet att trimma den då? Som i Formula 400 klassen i England?

Jo då får du trimma hur mycket som helst. Det är dock ingen bra ide, din hoj kommer käkas till frukost av riktiga 250 racers i alla fall. Visst om du är löjligt duktig på att köra så kan du hänga med rätt bra men det är inte kul att vara slagen på förhand av materialet.

Ska du köra i 250 R så sälj touringhojen och köp en riktig 250, det finns gott om dem och de är inte så dyra.
 

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös! :(
Ja bara frågade, rent hypotetiskt... :)
Det är alltid roligare att vinna på ett raffinerande sätt... :hihi

Hade varit kul att se hur en fullkittad RGV med en duktig pilot hade klarat sig, de har tydligen gjort jäkligt bra ifrån sig i England, mot andra "gathojar", men ändå...läs mer på Stu Jones sajt

Men så skulle det iof. kosta lika mycket att trimma hojen som att köpa en 250R... :3freak
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top