denniseriksson
Ny medlem
nu sitter nya filter DNA och 15 kuggs drev på. bara halv system från leo vince som saknas på den.
nu sitter nya filter DNA och 15 kuggs drev på. bara halv system från leo vince som saknas på den.
Nice. Märkte du ngn markant skilnad med 15T?
japp betydligt roligare blev det för bus i stan. och sen går den hårdare även på högre varven 8-9tusen ända upp till 4 vxl, men det kan ju vara dna filtret som gör den skillnaden.
kul men jag tvekar på att det är filtret. Det du har gjort är ju att du gett den mer luft, öppnat utsläppet, men du har inte korrigerat soppa tillförseln. Så jag tvekar på att det nya filtret ger ngt extra på slangen.
Men den dagen vi får en tri mappad PCIII från Dynojet komemr du att dra fördela av det. Dock värkar vi få vänta på det eftersom de i dagsläget inte investerat i att utväckala det
Dock vet jag att Leo håller på att utväckla en fast box för gatu hojar oxå nu. Tydligen hade de planer på att lansera i våras, men ngt har satt stop på det
okej. bra att veta såg en bild på apriliaforum.com där en hade powercomander box inkopplat på sin shiver.
tog kontakt med aprilia center. de skulle ha 3600 för leovince cat eliminator. är det värt att köpa det. eller ska man vänta
Växla får man ju göra som en tok med shivern och det är mycket trevligare att kunna ligga och dra på växeln i kurva och slippa växla upp mitt i och lite mindre surr i höga farter.
Jag ska beställa ett 44 drev bak och testa tror jag... =)
Tycker att nam kan ligga och rulla bra på 2an eller 3an beroende på vägen. Ända gången man lägger i högre växel är om man bara matar mil på motorväg. Det är ju ingen hoj för fortkörning, utan mer start å stop i city körning, eller på ricktigt snåriga "kostigar" där man möter sig själv
Du och jag har nog väldigt olika körstilar och känsla för hur hojar beter sig.
Visst lämpar den sig för för snabb körning på kurvig väg. Åker ifrån många med sporthoj på kurvig väg, ja förutom självmordspiloterna då . Stabil ram och snabbstyrd, det är fjädringskomponenterna som säger ifrån när man pressar den, hade varit en mycket trevligare hoj om det åtminstone hade gått att ställa returen på bakstötdämparen, dessutom hade den ätit mindre bakdäck.
Enda "vägen" jag känner till som går att köra enbart på tvåan är nog gokartbanan, men även där får jag i trean.
Motorn har antagligen vridmoment som klarar en högre utväxling. Tror att de flesta "tänker fel" hojen blir inte snabbare (mer acc.) för att den blir starkare och går på bakhjulet lättare...
Föreställ dig en jeep med hög och lågväxel. Den blir starkare men accet är obefintligt.
hadet gott
Fredrik
Har du ruta på din? Hur funkar den? Det blir inte mycket turbulens kring hjälmen.
Funderar nämligen på orginal sport-windscreen....
Läser bara om de som har drevat ner shivern, ingen som har provat det motsatta, drevat upp den.
Enda anledningen till att dreva ner är väl om man har ambitionen att bli en hejare på bakhjulet och trixa.
annars ser jag bara nackdelar, såsom sämre acceleration, högre soppa förbrukning, med orginalutväxling lär man ju ändå använda kopplingen för att få upp den på bakhjulet.
Växla får man ju göra som en tok med shivern och det är mycket trevligare att kunna ligga och dra på växeln i kurva och slippa växla upp mitt i och lite mindre surr i höga farter.
Jag ska beställa ett 44 drev bak och testa tror jag... =)
okej. bra att veta såg en bild på apriliaforum.com där en hade powercomander box inkopplat på sin shiver.
Du och jag har nog väldigt olika körstilar och känsla för hur hojar beter sig.
Visst lämpar den sig för för snabb körning på kurvig väg. Åker ifrån många med sporthoj på kurvig väg, ja förutom självmordspiloterna då .
Stabil ram och snabbstyrd, det är fjädringskomponenterna som säger ifrån när man pressar den, hade varit en mycket trevligare hoj om det åtminstone hade gått att ställa returen på bakstötdämparen, dessutom hade den ätit mindre bakdäck.
Enda "vägen" jag känner till som går att köra enbart på tvåan är nog gokartbanan, men även där får jag i trean.
Har tyvär inte hunnit via ngn bana i år och prövat, så där lyser jag med avund på dig.
Sluta lys med avund, häng med på Tuvängen nu på lördag istället... Shivern funkar löjligt bra där.
Sitter fast både nu i helgen å nästa med bröllopp... men man tackar för så att man kan ta sig samman. 8e har jag lagt in nu, så att jag iaf får lite gocart bana i år
varför blir det sämre acc om man dreva ner den? jag har då drevat ner den och just nu skulle inte vilja byta tillbaka till 16s igen. min drar nu dagsläget 0.5 med 15s drev och mivv pipor.
Tackar för tipset... Själv har jag fyllt på 50ml i varje gaffelben vilket gjorde en avsevärd skillnad. Progressiva fjädrar är kanske nästa stegKollat runt lite på det, och det är nog HyperPro
Som någon sa tidigare, Shivern är löjligt bra på gocart och flytet finns där. Då hoppas jag att det inte låter så självgottMen på en GoCart barna Antingen är du en av de snabbaste som finns eller så kör du på extremt låga varv.
Jag ska föresten uppåt Mora om ett par veckor. Brukar tycka att det är lite småtråkigt, men kanske att du har lite insider på vilka bra vägar man kan ta?
var på AF1 forumet såg du det? Vilken user var det som hade det på sin hoj?
Problement är att om du tar en Dyno och kopplar på Shivern så förlorar du trimappingen vi har i dag. plus att de har inte utväcklat en för Shivern heller.
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |