Aprilia SL750 Shiver

blange

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
SL750 & CBR600
Start i kolsva, följ väg 250 vik av mot skinnskatteberg, ...
Hittade på en användbar knapp på eniro, tyvärr så tog resvidareknappen slut

kul, jag har aldrig dragit mig så långt innåt mitten på landet innan jag tutat på uppåt. Å sen är det en sån där sjuk grej man får för sig, jag ska ngn gång till Skinsberg, å nu har jag värkligen chansen:tummenupp.
Intresant den där "resvidareknappen". hade missat att den fanns, så man :Bugar för att du delade/pekade ut den.

I morgon bör det av söder ut på Semester. Första ettappen är ca 200km:) Sen får vi se hur mycket det blir per dag då det är polers som ska visitas. Ingen lovad, ingen bnortglömd. men det lär bli ett par dagar utan körning pga baki misstänker jag :galen

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
TRIUMPH Street Triple-13, KAWA KLX 650 -93
Den fungerar bra, du märker skillnad. Visst det blåser ju men inte alls lika mycket.
Med rutan monterad kan jag ligga i ca 150-160km/h men 140km/h är nog lite mer komfortabelt.
Men det där är nog väldigt olika hur man tycker. Men som sagt du kommer att märka skillnad och helt klart värt pengarna :tummenupp

Min hjälm vobblar inte i högre farter med rutan monterad. Har jag ryggan på mig och tankväskan så går det faktiskt bra att ligga mellan 180-200km/h bildas nåt slags vaccum runt föraren :)
Var köpte du rutan?
Den är ju hiskeligt dyr hos Aprilia ÅF.....

denniseriksson

Ny medlem
Gick med
16 May 2009
Hoj
KTM 990 SM
varför lyser varningslampan plus SERVICE på min skärm? hojen har rullat 540mil. nånting som någon känner igen?

blange

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
SL750 & CBR600
varför lyser varningslampan plus SERVICE på min skärm? hojen har rullat 540mil. nånting som någon känner igen?

Funkar hastighetsmäteraren och växelidekatorn som de ska?
Olje nivå som det ska? Hur är det med start knappen? Kan den ha hängt sig?
Har du varit inne i datan och fipplat och gått up genom att bara ta ut startnyckeln?

Tanka upp den och låt stå en natt så brukar den slockna om du gjort ngt som man inte ska.

Den lampan tänds så snart det är ngn som inte är som det ska, och kan vara allt från att du fipplat med ngt som man inte ska, och som är helt utan några problem alls, till att du kan ha ett motor ras på gång.

Vad gjorde du för att den skulle tändas?

Last edited:

denniseriksson

Ny medlem
Gick med
16 May 2009
Hoj
KTM 990 SM
Funkar hastighetsmäteraren och växelidekatorn som de ska?
Olje nivå som det ska? Hur är det med start knappen? Kan den ha hängt sig?
Har du varit inne i datan och fipplat och gått up genom att bara ta ut startnyckeln?

Tanka upp den och låt stå en natt så brukar den slockna om du gjort ngt som man inte ska.

Den lampan tänds så snart det är ngn som inte är som det ska, och kan vara allt från att du fipplat med ngt som man inte ska, och som är helt utan några problem alls, till att du kan ha ett motor ras på gång.

Vad gjorde du för att den skulle tändas?

allt verkar som det ska. oljan finns det gott om, bara den får nog med olja men det ska det väl va. hojen går varken dålig eller för varmt. har tagit lös startknappen och smörjt med 556. allt verkar fungera så nu har jag slut på ideer. det var ungefär 200-250 mil sen jag skruva den sist, då jag dreva ner den och bytte air filter.

vart ska man kolla nu då? vart sitter alla givare som endikerar fel? har dessutom kollat på "diagnosis" på färddator men där visar den inget fel.

blange

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
SL750 & CBR600
Shiver Workshop Manual

Shiver Workshop Manual

För den som inte har den ännu. Kom på at det kunde vara bra att posta här om man som jag i detta läge var på rull och inte hade sin egen burk med sig :huvet
Ladda ner och spara.

nu har då min hoj helt dött! måste lämna in den :(

Trist att höra. Dog den uner gång, eller ville den inte starta?

När tändes lampan? Vad gjorde du vid tillfället?
Var har du närmaset värkstad då? Säg inte att det är en 20mil bara...
Se till at du får reda på vad som var fel och posta det här så att vi andra kan ev undvika samma skräp

Last edited:

denniseriksson

Ny medlem
Gick med
16 May 2009
Hoj
KTM 990 SM
var bara ute körde när lampan tände.

har 13 mil till umeå där det närmaste aprilia verkstad finns men han har ingen dator för tillfället så han kan liks inte göra något så vi får se vad som händer.

denniseriksson

Ny medlem
Gick med
16 May 2009
Hoj
KTM 990 SM
hojen funkar fortfarande inte men har beställt en start relä från nordic motor i umeå. hoppas det är det som är felet:)

denniseriksson

Ny medlem
Gick med
16 May 2009
Hoj
KTM 990 SM
aprilia försäljaren trodde det och det verka vara ett vanligt fel. närmaste service dator finns 50mil här ifrån så vi chansade på att det skulle va det som är felet. om det inte är det får man väl köra ner och kolla upp felet. just nu är hojen avställt och jag är ganska bitter över det:(

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Var iallafall iväg idag med min hoj för att undersöka problemet med min servicelampa ( efter bytet av system ). Det man hittade var........................ingenting!
Servicelampan har heller inte tänts under hela dagen. Mycket märkligt...
Återstår att se om problemet har försvunnit.

denniseriksson

Ny medlem
Gick med
16 May 2009
Hoj
KTM 990 SM
är det till bikeport du far? min service lampan tändes då i perioder och sedan dog hojen. alla lysen fungerar men när man trycker på startknappen så dör allt. kan vara den helgen vi for runt höga kuseten, härnösand som det kom lite vatten i systemet:( fint väder här uppe och jag är utan hoj.

borde kanske fara köpa en ducati streetfighter:p

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Japp, bikeport e det. Det knepiga är ju att felet verkar ha försvunnit för min del.
Men fukten kan ha fipplat till det. Hörde med Hasse på Bikeport och han berättade att man från Aprilias håll rapporterade att man hade några hojjar av -08 modell, där mätarhuset bytts ut p.g.a fuktskada.

Mmm, streetfightern verkar vara fin den! :)

blange

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
SL750 & CBR600
Men fukten kan ha fipplat till det. Hörde med Hasse på Bikeport och han berättade att man från Aprilias håll rapporterade att man hade några hojjar av -08 modell, där mätarhuset bytts ut p.g.a fuktskada.

Några?? :glömdet det är ju iaf en hel tomte arme av dem på AF1 forumet som har haft det.. inkl jag har haft det. Men det märktes med att du tappade växel indekatorn i instrument panelen till at börja med, sedan försva även angiven hastighet. Detta har varit väl känt av Aprilia sedan April iaf, säger de annat så :dummer

denniseriksson

Ny medlem
Gick med
16 May 2009
Hoj
KTM 990 SM
nu lever hojen igen:D vet inte vad som är felet men jag laddade batteriet typ 4 timmar då börja den funka igen och det verka som den laddas under körningen, men jag väntar mig det värsta, att den kan stanna av igen:(

JohnVanB

Flasktömmare
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
nu lever hojen igen:D vet inte vad som är felet men jag laddade batteriet typ 4 timmar då börja den funka igen och det verka som den laddas under körningen, men jag väntar mig det värsta, att den kan stanna av igen:(

Sedär ja!

Hoppas att det bara var dåligt batteri!

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...