Är hojen justerad som det ska är det inga problem med startmotorer, däremot ktm(sxf/smr) startar inte alls när det börjar bli lite kyligare..
Haha jo jag vet att Kerttu inte fick igång sin pga dåligt batteri men Dennis är nu inne på sin 5:e startmotor tror jag och då 4:a med "rätt" mappning...
Kan inte bara va slumpen, ska ju inte behöva ha hojen på laddning mellan gångerna man kör...
Är hojen justerad som det ska är det inga problem med startmotorer, däremot ktm(sxf/smr) startar inte alls när det börjar bli lite kyligare..
Har kikat lite i tråden och är bra sugen på en SXV. Men med de problemen med startmotor som många verkar råka ut för undrar jag om ingen byggt om till kick med delar från MXV, för det är väl den enda som har kick?
I så fall kanske nån kan svara på vad som går åt i delar:
-Kick
-kickaxel
-kopplingskåpa?
-drev?
Eller skiljer sig motorhalvorna åt så det är omöjligt utan att dela motorn och bearbeta dem?
Som många säger här så ska ju inte motorn vara svårstartad om den är rätt justerad, och då kanske startmotorhaveri inte är ett problem. Dock verkar ju en del ha otur och får ändå problem, eller?
Det är manligt att kicka, dessutom blir hojjen lättare utan startmotor och med ett ännu mindre batteri...
Om man har problem med spragclutchen så brukar symptomen vara att startmotorn snurrar men inte går i, samt att den skriker som en grisDet är väl vanligt att det är den där sprag clutchen också, det beror iaf på något annat när startmotorerna pajar en efter en.
oljetrycksgivare på min och kört 320mil
Tror den gick på 70:- hos min återförsäljare.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|