Slappa
Rage closed inside!
Det där blev ju riktigt snyggt!
Kul tråd
Såg någonstans att du vägde hela motorpaketet. 36kg, stämmer det?
Och 69 kusar på slangen?
36.8kg med insug och startmotor monterat och 69hk på slangen ja. Bara luftfilter och avgas samt annan mapp så lämnar den runt 70.
Jäkligt bra siffror.
Om man skall ha en 550 vilka årsmodeller är bäst att investera i. Antar att det finns en del barnsjukdommar mm?
2006 & 2007
Startmotordrev -> Startmotor
Blockpackningsklet (om den är röd) -> olja överallt och vatten i motoroljan
Felmappad av handlare eller dåligt inställd -> startmotor
Oljetrycksgivare -> röd lampa (kostar dock 100kr bara)
Ventilkoppar -> Högt slitage vilket kan dra med sig kam
2008-
Oljegivare och ventilkoppar
Motorn var visst byggd för att bli 450 så den ska vara mer felfri men ack så kul som 550 Koppling, ventilkoppar och framgaffel tror jag är de samma som crf 450.
Som startmotordrev och blockpackning kanske man kan kalla barnsjukdommar men andra saker är ju sånt som kan hända på vilken som helst cykel.
Kända fel
http://xvasylum.wikidot.com/bike-issue:known
kul tråd!
Riktigt häftig denhär hojen alltså! vad kostar den att försäkra? Går ju inte kolla på nån utav bolagens hemsidor..
Detta kom idag, en lite pressent till mig själv jag köpte då jag fyllde år. Det är SXV nav med RXV fälgbana och dubbla däcklås så dom blir ballanserade om jag vill åka fort, beställda av en firma som skräddarsyr fälglösningar. Talon nav och svarta fälgbanor som jag beställde med isdäck. Kom gjorde mitas "ice soft" som inte har dubb eftersom dom i centraleuropa inte får tävla med dubb. Jävla dret
Vinterdäck??
Byte av packboxar
1000kr för olja och packboxar med rabatt
Y-adapter med tempgivare (grundlack)
Husabergtermostaten monterad med termometern integrerad y-adaptern
Monterat i ett filter till RXV cykeln också. Filtret ifrån AF1 var så dumt konstruerat med en ribba ovan trattarna och knfilret kändes inte nog bra i dammig miljö så nu är de tredje och sista filret
Lyckan vänder nog snart...
2006 & 2007
Startmotordrev -> Startmotor
Blockpackningsklet (om den är röd) -> olja överallt och vatten i motoroljan
Felmappad av handlare eller dåligt inställd -> startmotor
Oljetrycksgivare -> röd lampa (kostar dock 100kr bara)
Ventilkoppar -> Högt slitage vilket kan dra med sig kam
2008-
Oljegivare och ventilkoppar
Motorn var visst byggd för att bli 450 så den ska vara mer felfri men ack så kul som 550 Koppling, ventilkoppar och framgaffel tror jag är de samma som crf 450.
Som startmotordrev och blockpackning kanske man kan kalla barnsjukdommar men andra saker är ju sånt som kan hända på vilken som helst cykel.
Kända fel
http://xvasylum.wikidot.com/bike-issue:known
Undar om du har kvar Cad filen och om det möjligtvis går att få den skickad till min mejl ? (Emil.Ingjald@hotmail.com) tack på förhand
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |