Ska du laga kanlen med nån slags kemisk metall så är JB weld helt klart bäst!
//Tapper
Det är med största sannolikhet inte materialfel, du har helt enkelt fått vatten i oljan, det är vad som brukar hända iaf, samma med ramlagren, fast eftersom ni har lab kan du väl kolla hårdheten och härdningen.. Är du tveksam på kvalitén på Apriliadelar så passar "kopparna" från Honda 450, och shimsen som också finns i tätare storlekar.
Sådär jag fick ju ihop cykeln den mega kvällen ja gjorde i garaget men då jag startade den dagen därpå så fungerade den bara i 30sek sen tvärdog den, typ som om den nöp eller liknande fast det var en kammen som låg i fel takt.
Hur som helst så fick jag klura lite innan jag fann vad jag gjort fel. Det var faktiskt först efter jag kollat på ett youtubeklipp jag gjort som instruktion till den som tänkt tima kammarna jag såg vad jag gjort fel. Men det behöver vi inte gå in mer i detalj på....
Ska jag fortsätta lista tabbar jag gjort så plockade jag ned kopplingen idag för att använda verktyget som man håller i korgen med då jag skulle momentdra svänghjulet men det visade sig att det inte gick att hålla i så hårt så det blev en tjock kopparbricka mellan primärdrev och kopplingkorg för dom 100Nm som skulle dras vilket fungerade prima.
Idag blev det en 10h dag med urplockning av motor ur chassie och omjustering av den ena kammen så nu går den prima. Tog en mycket kort tur idag för att testa den.
Nu ska den köras in på mineralolja
Hade en extra mekaniker i garaget idag som gjorde min arbetsdag i garaget lite kortare
En M8 jag svarvade till änden för att centrera och låsa vevpartiet under injustering av kamdrevet. (4mm i änden)
gött med hämtmat
Jo florens Kebab Alexander är inga fel
Blev ingen körning på flygfältet för magnus var för sliten idag den jäveln.
Drömmer om att kanske ha råd till en SXV 550 till våren och den här tråden gör ju inte ha-begäret mindre. Ska fortsätta läsa din tråd med spänning, tack för intressant och lärorik läsning såhär långt!
Hur går det med vinterkonverteringen?
Inte långt kvar nu
Detta kom idag, en lite pressent till mig själv jag köpte då jag fyllde år. Det är SXV nav med RXV fälgbana och dubbla däcklås så dom blir ballanserade om jag vill åka fort, beställda av en firma som skräddarsyr fälglösningar. Talon nav och svarta fälgbanor som jag beställde med isdäck
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |