Gör ett kompprov så ser du om kolvar/ventiler är ok.
Kanske ventiltätningarna är dåliga.....
Nån som har bra tips på icke Aprilia kopplingshandtag och vajer som passar bolt on på en SXV? Jag har seriösa problem att få fram delarna jag saknar från Aprilia (Vajer + överfall som håller fast handtaget i styret) och måste börja titta på andra lösningar så jag får hojen körklar till Ålandslägret. Jag behöver alltså hela kopplingshandtaget inkl fast del som monteras på styret, inte bara själva greppet. Har hört om nån som satt på ett KTM handtag men vet inte vilket.
Greppet är samma som Husqvarna så det borde fästet också vara, annars om du ska köpa allt kan du väl köpa vilken eftermarknadspryl som helst som är för vajer?
Hur många olika art.nr har du provat att beställa på? Tror det finns tre olika eller nåt, det skiljer mellan SXV/RXV osv och jag tror allt passar. Annars borde man väl kunna göra en egen vajer? Det är ju inga konstiga grejer i ändarna. Jag har en extra men känns som jag vill ha den kvar.
Nån som har bra tips på icke Aprilia kopplingshandtag och vajer som passar bolt on på en SXV? Jag har seriösa problem att få fram delarna jag saknar från Aprilia (Vajer + överfall som håller fast handtaget i styret) och måste börja titta på andra lösningar så jag får hojen körklar till Ålandslägret. Jag behöver alltså hela kopplingshandtaget inkl fast del som monteras på styret, inte bara själva greppet. Har hört om nån som satt på ett KTM handtag men vet inte vilket.
Har du det nya art nummret på vajern? Besäller din handlare det gammla så lär det inte komma mycket. Det nya är AP9100486
Tackar så mycket för informationen Det ska jag kolla upp på en gång. Jag fick nämligen en del grejer i veckan men inte vajern och överfallet till kopplingshandtaget så klart som var det viktigaste...
Vilket filter lock har du.... Plast eller Aluminium,jag fick inte mitt Alu lock att bli tätt. Provade flera olika oringar men det gick inte så jag kör med plast loket.
Alu. Men det var tätt innan jag bytte olja.
Det vanligaste felet då den läcker olja vid oljefiltret är att locket har dragits för hårt..
Locket ska dras med 25Nm..
De flesta crosshojar har separerat! Ena pluggen är mitt under och den andra är innanför växelpedalen, en insex
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |