Är det någon som vet om det går att ställa ner varvstoppet?
Jag har en STM slirkoppling till salu ifall nån e sugen. Kolla annonsen i signatur
är slir kopplingen bara att montera rakt av utan labborerande med viktkulor osv för att de ska fungera korrekt?
slirar den åt båda håll typ som cross kopplingarna så man kan stå still med 1an i utan indragen koppling ell slirar den bara vid nedväxlingar?
Tänkte riva generatorsidan på hojen imorrn och kolla sprag clutchen. Startmotorn har börjat "frivarva" ibland.
Ni som rivit, använder ni Aprilias spec. verktyg för att låsa motorn så att man kan dra loss muttern till svänghjulet eller går det att låsa på något annat sätt?
Hittade ingen bra info varken i vsthandboken eller på apriliaforum.
Eller räcker det med en el-mutterknack för att slå loss muttern?
e lite tidigt ute men funderar redan på issäsongen, hur har ni gjort med era sxv angående att få på isdäck.
köper ni fälgar från rxvn? ell går de att bygga om nåt annat,
nåt mer ni behövt ändra för att den ska funka korrekt på isbana?
e lite tidigt ute men funderar redan på issäsongen, hur har ni gjort med era sxv angående att få på isdäck.
Robin kör ju SXV på isen så det ska nog gå bra om man inte har kortad sving.
nån som vet nån sida som har fräcka dekalkit osv till aprilian
Olof - Håller din topplockspackning med kopparsmet bra?
Jag läste på en sida att det skulle få en motsatt effekt med kopparspray på packningen eftersom att det redan finns en beläggning på och den inte gör sitt jobb om man smetar på annat.
Jag är ganska desperat nu eftersom att jag har bytt dom där jävla topplockspackningarna ett par gånger och inte är sugen på att sumpa mina nya packningar nu.
Jag försöker för fullt att få tag i kopparspray men det verkar inte som att företagen i USA vill skicka kemikalier utomlands.
Kanske dags att plana topparna eller nåt? För det ska väl mig veterligen inte vara några problem med topplockspackningarna direkt..?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|