Om du kör mycket bakhjul så kanske den mesta oljan ligger i dräneringsslangen...
\Masonit
Nop... Den är tom, har aldrig haft nån olja i den...
Om du kör mycket bakhjul så kanske den mesta oljan ligger i dräneringsslangen...
\Masonit
Du kan inte lita på slangen vid styrhuvudet visar korrekt oljenivå i motorn.
Oljesystemet på den här motorn är något utöver det vanliga För den delen har jag inte hört någonstans att dessa motorer ska dricka olja.
Då bör jag kunna köra på som vanligt och ha kolla på oljetrycket bara. Det lustiga va att den visade på max direkt efter senaste oljebytet och 20 mil senare visar den på min...
är det någon som har nån koll angående skjutspinnar?
går dom att köpa som originaldelar eller finns det någon här som är sugen på att sälja kanske?
priser?
Dom är snuskigt dyra vad jag hört.
Tror jag ska kränga min hoj nu också pga utlandsjobb, sen blir det en annons med en jäkla massa delar om någon är intresserad.
trist att höra!
så du sittar på ett par pinnar asså?
om du har det så skriv upp mig högst upp på listan
trist att höra!
så du sittar på ett par pinnar asså?
om du har det så skriv upp mig högst upp på listan
Jag behöver hjälp... Skulle stoppa i nya lameller idag men det slutade med att jag kliade sönder skallen istället. Med nya lameller finns det inte tillräckligt med plats för att centrummuttern ska ta gänga så jag kan dra ihop paketet. Tillägga bör att det sitter en STM slirkoppling på hojen. Hittade tyvärr inte skjutmåttet så jag kunde mäta tjockleken på lamellpaketet men det skiljde knappt en lamell i total tjocklek mellan nya och gamla.
Nån som har råkat ut för samma eller har något tips? Kasta en lamell + skiva?
Har du räknat lameller och mellanskivor?
Är du säker på att det var samma lameller och mellanskivor innan? Jag kör tex Honda i min. Hela paketets tjocklek är samma men det blir fel om man tar mellanskivor från den ena och lameller från den andra tex.
Aha, där kan vi ha något! Snålvargen köpte ju bara lameller (Honda), jag hade inte en tanke på att stålskivorna kan variera. Då får jag gå och köpa stålskivor också i morgon och hoppas att det fungerar. Tack!
Stålskivor till aprilian är ap-dyrt men det kanske dom inte är till hyndan? Tror jag fick ge 1500kr när dom blev brända på -07an ja hade.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|