Aprilia SXV

Nalken

Gick med
10 Mar 2003
Hoj
CRF 450
Du kan inte lita på slangen vid styrhuvudet visar korrekt oljenivå i motorn.
Oljesystemet på den här motorn är något utöver det vanliga :) För den delen har jag inte hört någonstans att dessa motorer ska dricka olja.

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Hoj
KTM 690 SMC -09
Vart köper man en SXV?

Har en kompis som vill köpa en SXV550, men vart vänder man sig.

Finns det någon seriös butik i stockholm?

MCR

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Hoj
570FS -11
Du kan inte lita på slangen vid styrhuvudet visar korrekt oljenivå i motorn.
Oljesystemet på den här motorn är något utöver det vanliga :) För den delen har jag inte hört någonstans att dessa motorer ska dricka olja.

Då bör jag kunna köra på som vanligt och ha kolla på oljetrycket bara. Det lustiga va att den visade på max direkt efter senaste oljebytet och 20 mil senare visar den på min...

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Då bör jag kunna köra på som vanligt och ha kolla på oljetrycket bara. Det lustiga va att den visade på max direkt efter senaste oljebytet och 20 mil senare visar den på min...

Jag har aldrig sett olja i min slang...

fille77

hedersmedlem
Gick med
2 Nov 2006
Hoj
aprilia sxv 550 -09
är det någon som har nån koll angående skjutspinnar?

går dom att köpa som originaldelar eller finns det någon här som är sugen på att sälja kanske? :)

priser?

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
är det någon som har nån koll angående skjutspinnar?

går dom att köpa som originaldelar eller finns det någon här som är sugen på att sälja kanske? :)

priser?

Dom är snuskigt dyra vad jag hört.

Tror jag ska kränga min hoj nu också pga utlandsjobb, sen blir det en annons med en jäkla massa delar om någon är intresserad.

fille77

hedersmedlem
Gick med
2 Nov 2006
Hoj
aprilia sxv 550 -09
Dom är snuskigt dyra vad jag hört.

Tror jag ska kränga min hoj nu också pga utlandsjobb, sen blir det en annons med en jäkla massa delar om någon är intresserad.

trist att höra!

så du sittar på ett par pinnar asså?

om du har det så skriv upp mig högst upp på listan :)

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
trist att höra!

så du sittar på ett par pinnar asså?

om du har det så skriv upp mig högst upp på listan :)

Tror jag kränger dessa saker, men ska fundera tills på ons vad man vill ha kvar om man ska köpa sig en sxv igen längre fram. Inga fotpinnar tyvärr. Vad ska du med det till, en sxv med skjuss är inte rolig??

Avgassystem Silmoto
Slirkoppling STM
Lameller (nya)
GPR styrdämpare med fäste
EBC HH belägg fram (nya)
Kylarskydd
Rhental styre
Kopplingskorg (oanvänd)
Kraschpuckar

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Jag behöver hjälp... Skulle stoppa i nya lameller idag men det slutade med att jag kliade sönder skallen istället. Med nya lameller finns det inte tillräckligt med plats för att centrummuttern ska ta gänga så jag kan dra ihop paketet. Tillägga bör att det sitter en STM slirkoppling på hojen. Hittade tyvärr inte skjutmåttet så jag kunde mäta tjockleken på lamellpaketet men det skiljde knappt en lamell i total tjocklek mellan nya och gamla.
Nån som har råkat ut för samma eller har något tips? Kasta en lamell + skiva? :rolleyes:

Team Stiff Bike

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2009
Hoj
TM 450 SMX 2011
Jag behöver hjälp... Skulle stoppa i nya lameller idag men det slutade med att jag kliade sönder skallen istället. Med nya lameller finns det inte tillräckligt med plats för att centrummuttern ska ta gänga så jag kan dra ihop paketet. Tillägga bör att det sitter en STM slirkoppling på hojen. Hittade tyvärr inte skjutmåttet så jag kunde mäta tjockleken på lamellpaketet men det skiljde knappt en lamell i total tjocklek mellan nya och gamla.
Nån som har råkat ut för samma eller har något tips? Kasta en lamell + skiva? :rolleyes:

Har du räknat lameller och mellanskivor?

Last edited:

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Är du säker på att det var samma lameller och mellanskivor innan? Jag kör tex Honda i min. Hela paketets tjocklek är samma men det blir fel om man tar mellanskivor från den ena och lameller från den andra tex.

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Är du säker på att det var samma lameller och mellanskivor innan? Jag kör tex Honda i min. Hela paketets tjocklek är samma men det blir fel om man tar mellanskivor från den ena och lameller från den andra tex.

Aha, där kan vi ha något! Snålvargen köpte ju bara lameller (Honda), jag hade inte en tanke på att stålskivorna kan variera. Då får jag gå och köpa stålskivor också i morgon och hoppas att det fungerar. Tack!:tummenupp

thomas_88

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Hoj
R1 -07
Är också ute efter ett par passagerarpinnar.. Har ju inte lust att punga ut med 3400:- för att tjejen vill åka några gånger.

Någon som har ett par liggandes?

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Aha, där kan vi ha något! Snålvargen köpte ju bara lameller (Honda), jag hade inte en tanke på att stålskivorna kan variera. Då får jag gå och köpa stålskivor också i morgon och hoppas att det fungerar. Tack!:tummenupp

Stålskivor till aprilian är ap-dyrt men det kanske dom inte är till hyndan? Tror jag fick ge 1500kr när dom blev brända på -07an ja hade.

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
Vad jag börjar ledsna på min urincykel nu.
Va ute o körde ikväll och allt va frid o fröjd, precis innan jag ska ställa in cykeln så passar jag på att tanka.
Efter jag har tankat så är hojen lite tjurig att starta men hoppar igång efter några sek.
När jag kommer till garaget, ca 400 meter bort o stänger av så ser jag att det ryker lite ur dämpen.
Jag blir orolig och kollar vattnet, hälften av kylarvattnet är borta.
Efter att ha fyllt på vatten så startar inte hojen, den bara hostar.
Okay, topplockspackningen/arna har gått för stjätte, sjunde gången. KUL.
Men det skumma är att när jag tömmer oljorna så finns det inget spår av vatten någonstans.
Det enda som var riktigt skumt var att när jag tömde motoroljan så kom det 1-2 dec ur den undre pluggens hål medans i oljetanken så var det ca en liter. Så har det aldrig varit förut. Vad tror ni om det?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024