Aprilia SXV

Jerry#1

To fast for me.whadever.
Gick med
30 Jan 2005
Ort
söder
Hoj
Aprilia SXV550 och en RG 500 Gamma från 1985 som INTE är till salu och ännu en <yamaha RD500
Jo det såg bra ut, hur löste du det med blinkers?
Vet du om den lampan går att beställa över nätet?

Du som verkar ha rätt prylar och mått, har du lust att göra en likadan hållare för både lampan och skylten åt mig?

Sitt nu inte och bli yr..
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Lite nyfiken på om någon har fått fixat till några endurohjul till sin SXV?

Jag vet några som har, köp nav och ekra upp, antingen orginal eller Talon. Fram passar RXV-hjul. Fast vette fan om det är något jag skulle vilja åka enduro med, möjligtvis is. :yoparty
 

HansEman

Trött
Gick med
21 Aug 2003
Ort
i ett grönt hus
Hoj
Husqvarna 701E
Tackar för svaret!
Det är nog inte någon avanserad enduro som var tanken utan mest dryga ut säsongen med lite grus och ev is om det råkar bli vinter. Har du koll på ca pris för att ekra upp, samt någon som kan göra jobbet?
 

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
Jag vet några som har, köp nav och ekra upp, antingen orginal eller Talon. Fram passar RXV-hjul. Fast vette fan om det är något jag skulle vilja åka enduro med, möjligtvis is. :yoparty

En tanke som slog mig när ni ekrar upp ett sxv nav med rxv fälgbana och ekrar, borde inte vinkeln för ekrana bli större pga av navet bredd?
Funkar de ändå eller sätter ni i längr ekrar för att få det att passa???

Bara en tanke som slog mig, själv kommer jag åka endurodubbat 17" :yoparty
 

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Sxv 550 -07
Jo det såg bra ut, hur löste du det med blinkers?
Vet du om den lampan går att beställa över nätet?

Du som verkar ha rätt prylar och mått, har du lust att göra en likadan hållare för både lampan och skylten åt mig?

Blinkers vart några som jag hade sen tidigare, som sitter med dubbelhäftande tejp.
Lampan borde gå beställa ! men kolla hos nån lokal handlare vad dom har eller köp Aprilias enduro bak lyse.

Plåthållare var inge svårt att fixa, har inga mått i huvet men det är ju bara ta nån plåtbit och bocka på några ställen där du tycker bli bra :tummenupp

Ska även sätta dit 2 st lite starkare lysdioder i plåten bakom lampan så jag får skylt belysning.
 

Bifogat

  • DSC00174.JPG
    DSC00174.JPG
    57.3 KB · Visningar: 127
  • DSC00175.JPG
    DSC00175.JPG
    84 KB · Visningar: 350

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
men kolla hos nån lokal handlare vad dom har eller köp Aprilias enduro bak lyse.

Kollade upp det idag och plasten till endurobakdelen kostar 60kr och bakljuset 899kr så det drar iväg ganska ordentligt. Men vore ju skönt att bara kunna skruva dit utan att behöva göra något själv.

edit mina dämpare är mjuka som bröst. Har ni justerat fjädern bak eller justerar ni bara kompet i bakdämparen?

Fram antar jag det inte är mer än kompet att ställa
 
Last edited:

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Sxv 550 -07
Kollade upp det idag och plasten till endurobakdelen kostar 60kr och bakljuset 899kr så det drar iväg ganska ordentligt. Men vore ju skönt att bara kunna skruva dit utan att behöva göra något själv.

edit mina dämpare är mjuka som bröst. Har ni justerat fjädern bak eller justerar ni bara kompet i bakdämparen?

Fram antar jag det inte är mer än kompet att ställa

Ooops var det så dyrt.

Har inte rört mina dämpare och körde 10 mil på mittsverigebanan förra veckan och däck slitaget såg jätte bra ut så jag låter dom vara :tummenupp (jag väger 76kg)

Hur många timmar har det tagit dig att köra 50mil? Så man får ett hum om hur ofta oljebytet är...

Aktiverade alla 9 funktioner i displayen idag hade bara 4 förut, så nu funkar AVS:en = snitthastigheten och på 4 mil vart snittet 56km/t så nu är det bara att räkna ut...

Fan va stilrent Tomasol, bra jobbat! :tummenupp

Tack tack som det ska va :D
 
Last edited:

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Ooops var det så dyrt.

Har inte rört mina dämpare och körde 10 mil på mittsverigebanan förra veckan och däck slitaget såg jätte bra ut så jag låter dom vara :tummenupp (jag väger 76kg)

Tar du med dig en Jeepdunk på cykeln så blir den nog mjuk i fjädringen åt dig också då:D

Jag väger 90kg
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Tackar för svaret!
Det är nog inte någon avanserad enduro som var tanken utan mest dryga ut säsongen med lite grus och ev is om det råkar bli vinter. Har du koll på ca pris för att ekra upp, samt någon som kan göra jobbet?

Tyvärr inte, men för 10-12000 borde du väl kunna få två hjul.
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Räknar man på 60km/h vilket borde vara ganska realistiskt, så kommer man alltså 90 mil mellan oljebytena. Vilket i sin tur ger 540mil innan det är dags att riva motorn och byta kolvar....
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
En tanke som slog mig när ni ekrar upp ett sxv nav med rxv fälgbana och ekrar, borde inte vinkeln för ekrana bli större pga av navet bredd?
Funkar de ändå eller sätter ni i längr ekrar för att få det att passa???

Bara en tanke som slog mig, själv kommer jag åka endurodubbat 17" :yoparty

Jo det låter väl rimligt, vill du veta exakt är det Robin du ska prata med, tror han tog fram en egen ekersats.
 

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Sxv 550 -07
Bara 9 grader ikväll men det gick inte att sitta inne :va
 

Bifogat

  • SXV stoppie.jpg
    SXV stoppie.jpg
    132.7 KB · Visningar: 173
  • Weelie.jpg
    Weelie.jpg
    126.2 KB · Visningar: 151
  • Weelie3.jpg
    Weelie3.jpg
    68.6 KB · Visningar: 178

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Ort
I ett litet hus vid skogens slut.
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Till alla som är oroliga inför 90 tim servicen med kolvbyte bl.a. Läs här, om folk som har kört upp till (och förbi) 1500 mil utan att byta kolvar och hojarna går fortfarande bra.

http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=126370

Jag servar min var 15:de timma med olja och filter, och de brukar bli lite drygt 70 mil mellan servicarna. De skulle innebära kolvbyte vid ca 430 mil. Känns lite onödigt när man läser detta.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top