Aprilia SXV

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Hoj
Sxv 550 -07
Jag tömmer under motorn med den på sidan och den med 19:s skalle och oljefiltret men inte tanken där uppe. När jag fyller på så får jag i 1.25 liter vilket det även står i boken att man ska fylla på vid byte,men motorn rymmer 1.3 liter så lite blir det kvar. Du tar väl bort påfyllnings skruven ? för gör du inte det kanske oljan inte orkar rinna ner genom motorn från tanken och ut ur bult19/fjäder hålet.

Om du verkligen gör rätt med instrumentet och inte får till det måste det vara fel på det..
När jag var till min återförsäljare och ville ha AVS aktiverad så fick han inte till det... han gjorde som man skulle men fick inte till det sa han och skulle maila Aprilia supporten för att få hjälp och det var en månad sen och jag har inte hört nåt än.... Men det gör ju inget för jag fick till det själv,har gjort som det står där på nätet och allt funkar klockrent med att lägga till och ta bort funktioner.

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Bult och fjäder såg jag inget mer. Kollade ändå efter den koppen som ni nämnt tidigare.

Är det en liten kopp som inte alls går att se då oljan rinner ut och man tappar enkelt ned den i bunken under?

Den kan ramla ner utan att man märker det men många gånger blir den kvar däruppe, det går att pilla ner den med en mejsel och i värsta fall är den gängad på insidan så man kan gänga i en skruv för att dra ut den men så illa hoppas jag inte att det är. :) Är den repig kan du köpa en ny, kostar inte många kronor.

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Hoj
Sxv 550 -07
Har kollat efter denna kopp själv men inte sett den tror jag. Det man kan se uppe i hålet är typ en skål/kupning och som har en diameter som en 10öring och runt denna skålning är det gängor, kan det vara koppen. Har pillat där för att se om nåt åker ner men inget lossnat. Vad har koppen för funktion ? Vad har den för matrial ?

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Det är nog undersidan av den som du ser, den är av nåt mjukt stål. Jag tror att den tillsammans med fjädern styr oljetryck/flöde, du kan pilla ner den och kolla så den är fräsch och rör sig fritt.

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Hoj
Sxv 550 -07
Hittade en bild på koppen så Helmut du borde sett den om den trillat ner.
8:an är det.

Bifogat

• table_39-65.jpg
    table_39-65.jpg
    48.1 KB · Visningar: 188

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Hoj
Sxv 550 -07
2400:- för nya. Lite för dyrt för min smak.

Har monterat mina extra pinnar idag och Widell tänkte du ha dom som stunt hjälpredskap så är det inte så mycket till hjälp med tanke på vart dom ska sitta. Jaa vad tyckte tjejen då...... jo hon har ont i arslet och trodde det skulle börja brinna där bak för det vart varmt :D

Har även fått dit 1 par snygga handtagsskydd som jag kan tipsa om :tummenupp

Bifogat

• p.JPG
    p.JPG
    92.5 KB · Visningar: 166
  • DSC00177.JPG
    DSC00177.JPG
    78.5 KB · Visningar: 192

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Har monterat mina extra pinnar idag och Widell tänkte du ha dom som stunt hjälpredskap så är det inte så mycket till hjälp med tanke på vart dom ska sitta. Jaa vad tyckte tjejen då...... jo hon har ont i arslet och trodde det skulle börja brinna där bak för det vart varmt :D

Känns som att det är lätt att kläma sig bakom dem. Hört det är lite farligt med handtagsskydd i alu/metal så man kan lätt bli klämd emot styret?

Tack för den bilden!

Idag monterade jag på ett diodbakljus och monterade skylten i hjulhuset. Blev jätte bra! Ska knäppa någon bild när det är helt klart.

Den spottar ut väldigt mycket olja i luftboxen, antagligen pga att den lätt tenderar att gå på ett hjul. Undra om man ska leda ned den slangen i någon behållare:confused:

Passagerarpinnar vore ju lite kul att montera på så tjejen kan åka med. Men känns som att den skulle vara farlig att åka med mer vikt på fel ställe:D

Fälgstripes och R&G puckar beställt:)

alex1976tv

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
Honda Goldwing

Bäst du plockar bort dom igen och skickar dom t mig :pannkyss

Barrett

Gick med
18 Mar 2003
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Känns som att det är lätt att kläma sig bakom dem. Hört det är lite farligt med handtagsskydd i alu/metal så man kan lätt bli klämd emot styret?

Det är ju bl.a. därför man monterar handtagsskydd i metall. Vad tror du hamnar mellan handtag & asfalt om du inte har dom där? :rolleyes:
Handtagsskydden viker oftast undan vid kraftigt våld & mosas inte in mot styret.
Det som är farligt & anledningen till att crossåkare bl.a. inte använder skydden är om du tappar styret & får in armen mellan styre & alu skenan. Lätt att armen blir onormalt krokig då om man lägger sig.

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Den spottar ut väldigt mycket olja i luftboxen, antagligen pga att den lätt tenderar att gå på ett hjul. Undra om man ska leda ned den slangen i någon behållare:confused:
Spottar olja gör den när man fyllt på för mycket, lagom tycks vara att ha precis över min i nivåröret. Fast det verkar lite individuellt från hoj till hoj.

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Hoj
Sxv 550 -07
Passagerarpinnar vore ju lite kul att montera på så tjejen kan åka med. Men känns som att den skulle vara farlig att åka med mer vikt på fel ställe:D

Kan då berätta att den inte går lika lätt upp på bakhjulet med passagerare då jag själv sitter längre fram för att få plats och den blir mer framtung :mad:

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
det ska inte vara några problem med det vridet i sxv´n.
kört med skjuts på slangen med risiga 125 crossar,
men det blir som du säger svårare med tuttar bakom....
du tycker nog bara det är gott när du motorbromsar så
tuttarna trycker i ryggen :D

HAHAHAHAHAHAHAHAHA:rofl :rofl

när fan började du gilla tjejer:D

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Vad tycks om RXV -08?

zoom2_00328.jpg

Huvudsakliga uppdateringar verkar vara 4 kg lättare, förlängda serviceintervall och knapp för att skifta mellan två olika mappar.

http://babelfish.altavista.com/babe...553/aprilia-rxv-my-2008-dati-e-foto-ufficiali

Om vissa delar av texten verkar konstig så är det för att det är en babelfish-översättning.

Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
KTM 150 SX 2012
Grymt snygg -08 :an är, kunde kanske vara lite roligare fälgar (svart är snyggt men vanligt - annars annan färg) men ser i alla fall riktigt bra ut:tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln