Aprilia SXV

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Okej, min gör runt 170 om man varvar bra :va

Jag tror 550n ska goera 204 po varvstoppen med orginaldrevning

Min 450 gar mot varvstoppen po just over 200km/h. Har inte provat hogre drevning.

Den borde laett orka 180 po inte so long straecka, oavsett vind och vikt.
 

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
Jag tror 550n ska goera 204 po varvstoppen med orginaldrevning

Min 450 gar mot varvstoppen po just over 200km/h. Har inte provat hogre drevning.

Den borde laett orka 180 po inte so long straecka, oavsett vind och vikt.

Min nya 550 gör 188 sen går varvstoppen in. Min gamla gjorde 200.
Får kanske kolla vad det sitter för drevning på den.
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Hur är SXV:n jämfört med KTM 660? Har haft 2st 660 som jag har varit väldigt nöjd med, gillar speciellt vridet som gör att man kan ta upp hojen på bakhjulet på 5:an i 120-130km/h. Är det stor skillnad på motorkaraktär mellan dessa hojar?

Om det är nån som har haft båda vore det dessutom kul att få höra om era åsikter vad det gäller chassie och bromsar på dom här hojarna om man jämför...
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Hur är SXV:n jämfört med KTM 660? Har haft 2st 660 som jag har varit väldigt nöjd med, gillar speciellt vridet som gör att man kan ta upp hojen på bakhjulet på 5:an i 120-130km/h. Är det stor skillnad på motorkaraktär mellan dessa hojar?

Om det är nån som har haft båda vore det dessutom kul att få höra om era åsikter vad det gäller chassie och bromsar på dessa hojar...

Som dag och natt! Hade en 660 innan och SXV´n är ruskigt mkt bättre på allt.

Det enda som 660´n är bättre på är serviceintervallen:)
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Som dag och natt! Hade en 660 innan och SXV´n är ruskigt mkt bättre på allt.

Det enda som 660´n är bättre på är serviceintervallen:)


Fyfan, det är såpass alltså? Låter ju riktigt brutalt.... Den har motsvarande effekt och vrid som 660:n trots mindre cc, nu blir man ju jävligt sugen.

Hur pass bra är fjädringen då? Väger runt 105kg så den kommer att få stå ut med en del, har kört ganska mycket gocartbanor o liknande med KTM 660 med orginalfjädring. Alldeles för mjukt egentligen men gick att köra iaf, så är inte aprilian sämre/mjukare än så så borde det funka.
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Fyfan, det är såpass alltså? Låter ju riktigt brutalt.... Den har motsvarande effekt och vrid som 660:n trots mindre cc, nu blir man ju jävligt sugen.

Hur pass bra är fjädringen då? Väger runt 105kg så den kommer att få stå ut med en del, har kört ganska mycket gocartbanor o liknande med KTM 660 med orginalfjädring. Alldeles för mjukt egentligen men gick att köra iaf, så är inte aprilian sämre/mjukare än så så borde det funka.

ca 70hk och 125kg
de som tävlingskör byter fjädrar.

En sak som talar emot är serviceintervallen på 15h och att man måste plocka ur motorn vid ventiljustering. Ett jobb på ca 5-6h:gnissla

Vad blev tiden på Kinnekulle?
Min tid på mitt blysänke KTM 660 med sletet bakdäck måste ni ju ha pulvireserat med era VÄRSTING Aprilior.

:hej


ingen aning fick inget fritt varv och så hade jag ingen tidtagare som kunde hjälpa till.
men skulle tippa på runt minuten:D
 
Last edited:

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
ca 70hk och 125kg
de som tävlingskör byter fjädrar.

En sak som talar emot är serviceintervallen på 15h och att man måste plocka ur motorn vid ventiljustering. Ett jobb på ca 5-6h:gnissla

Du försöker bara leta negativa saker för du ska byta:D

Hämtade min i morse. Sjukast jag kört. Fy fan vad roligt.

Var det inte 70hk på bakhjulet och 125 kilo orginal då. En 660 kan ju slänga sig i väggen.

Ventilerna ska man väll ändå justera i samband med kolvbyte vid 90 h så det spelar väll ingen roll om man måste ta ur motorn.
 
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

 Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Top