Supermoto
Racer has-been...
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Ort
- Örebro.
- Hoj
- | FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
och nu får jag gå in i samtalet
har kört en hel drös med bergare både 450 och 650. och sen har jag även kört två st olika sxv. om jag snackar om min egen sxv så håller jag med om att bergarn kommer mer från botten men ca 0,5 sek senare så kommer sxv. har man därimot ett helsystem på så tycker inte jag att det skiljer något dom imellan..förutom att sxv naturligtvis går bättre ( mer pulver ) men orginal så visst
Vi borde göra ett mer seriöst test typ roll-on i jämn fart på några olika växlar
Lurar man sig inte på att SXVn är twin och per nån slags automatik alltid ligger på lite högre varv?
Olika antal växlar gör det lite knepigare men jag tror husans sjätte är så överdrivet hög att man nästan kan strunta i den, hehe.
Prova din på lördag en kort stund??
Aha, skojblablabla...
Där har du det.
Edit, bänkpapper på en orginal sxv 550
Måste nästan vara knasmappad med en så "bucklig" kurva men man kan se att vridtoppen ligger på ca 8500 vilket är typ 1500 över en husa. Dessutom knappt 10Nm under i maxvrid. Man ser även att det verkar komma en jäkla kick vid 7500 som inte kan vara direkt behaglig, näst intill en turbokick. Men toppeffekten är imponerande
Ska försöka få fram min senaste bänkning och lägga upp den (hoppas nu bara den är bra ).
Last edited: