Har inte hondan 75nm i vrid standard?
Första gången jag körde CR500 tyckte jag den kändes som en 1000cc fyrtakt
Max Power 64.6 hp (47.5 kW) at 6000 rpm
Max Torque 75.5 Nm (55.7 ft. lbs) at 6000 rpm
Obså veven!
Har inte hondan 75nm i vrid standard?
Första gången jag körde CR500 tyckte jag den kändes som en 1000cc fyrtakt
Max Power 64.6 hp (47.5 kW) at 6000 rpm
Max Torque 75.5 Nm (55.7 ft. lbs) at 6000 rpm
Obså veven!
Skulle tippa på att det ger i princip samma % skilland på på de båda hojarna.
Men Husan väger väl 15 kg mindre än en Aprilla
Skulle vara klart intressant att höra hur långt ni har kört med era SXV, vilka eventuella problem som har uppstått samt vad ni tycker om hojen som helhet. Har som jag skrev tidigare i denna tråden kört KTM 660 i ett par år och längtar tillbaks till motardkörningen..... Aprilian är ju grym och känns som ett bra val, enda hotet är väll egentligen om KTM kommer med en riktigt vass gatmotard till 2008.
Skulle vara klart intressant att höra hur långt ni har kört med era SXV, vilka eventuella problem som har uppstått samt vad ni tycker om hojen som helhet. Har som jag skrev tidigare i denna tråden kört KTM 660 i ett par år och längtar tillbaks till motardkörningen..... Aprilian är ju grym och känns som ett bra val, enda hotet är väll egentligen om KTM kommer med en riktigt vass gatmotard till 2008.
Höhöhö ...jag skulle bygga ett garage.....sen provade jag en SXV550....garaget får vänta...den satt som en stringtrosa ju . Fan vilken rolig hoj.
Vem sa att den skaver?? hehehe den satt bara fint på rumpan
Vem sa att den skaver?? hehehe den satt bara fint på rumpan
Förra veckan när jag pratade med generelagenten fanns det bara två cyklar kvar nu som skulle gå till 82 på lagret.
Får passa på innan priserna går upp.
Förra veckan när jag pratade med generelagenten fanns det bara två cyklar kvar nu som skulle gå till 82 på lagret.
Ska bli skönt när den där förbaskade prisdumpningen är över så man kan få ut lite mer själiga pengar för sin hoj .
Jo beg priserna borde ju gå upp en anning då.
Satt och letade styrdämpare och trillade över en sida som hade precis alla saker man kan tänkas behöva (utom styrdämpare) till en SXV/RXV. Dom hade även beg delar. Dom hade bla 12L tank för 1500kr + frakt
http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodList.asp?idCategory=297
Edit
Har nu också fått tag på styrdämpare. En model som är monterad ovan styret (billigare) och en som är monterad under som är lite dyrare.
Får se vad det kommer kosta att få hem en
Det är bara RXV som är visad än och på den var det iaf ökat från 45 till 75 för tävlingskörning och från 90 till 150 för ostrypt hobbykörning. Om du inte menade oljebyte, det är nog fortfarande 15 timmar.
Ok, vet du om något är ändrat i motorn eller har dom bara insett att dom kan ha längre serviceintervaller utan risk för motorhaveri? Isf lär man ju kunna köra 150h innan kolvbyte med en -07:a också menar jag....
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |