Aprilia SXV

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
En lagom stor.
Max Power 64.6 hp (47.5 kW) at 6000 rpm
Max Torque 75.5 Nm (55.7 ft. lbs) at 6000 rpm

Obs:på veven!:tungan

Är inte det Hondas uppgifter i katalogen ?

Att där är ett jävla vrid i CR och KX500 är det inget snack om.
Tyvärr är inte körbarheten världens bästa heller.
Någon som vet hur många Nm Yamahas vattenkylda WR500 -93 skulle ge ?
 

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
Skulle tippa på att det ger i princip samma % skilland på på de båda hojarna.
Men Husan väger väl 15 kg mindre än en Aprilla ;)

15kg var ändå att ta i, tror mer på 13kg :D

de går rätt bra de där Apriliorna, då de trimmas en hel del i tälten med våran fanas färger på... Har själv hafft ett husa monster, klart bra hoj men jag orkar inte trimma. Kör den bekväma vägen med v-tvin ;)
köpt tillbaka Husaberg till Sverige så kommer jag också köra blå/gult!

Ring Ingvar Kamprad som kanske kan sponsra lite med pengar :yoparty
 
Last edited:

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Skulle vara klart intressant att höra hur långt ni har kört med era SXV, vilka eventuella problem som har uppstått samt vad ni tycker om hojen som helhet. Har som jag skrev tidigare i denna tråden kört KTM 660 i ett par år och längtar tillbaks till motardkörningen..... Aprilian är ju grym och känns som ett bra val, enda hotet är väll egentligen om KTM kommer med en riktigt vass gatmotard till 2008.
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
Skulle vara klart intressant att höra hur långt ni har kört med era SXV, vilka eventuella problem som har uppstått samt vad ni tycker om hojen som helhet. Har som jag skrev tidigare i denna tråden kört KTM 660 i ett par år och längtar tillbaks till motardkörningen..... Aprilian är ju grym och känns som ett bra val, enda hotet är väll egentligen om KTM kommer med en riktigt vass gatmotard till 2008.

hur långt jag har kört vet jag inte, men det har ialf varit en bra hoj med hur mycket krut i som hellllst. har igentligen inte haft några problem heller med min 550 förutom att den tryckt olja ur vevhusventilationen men det gör dom och det är väl inget konstigare än så :)
och skulle jag köra gata så är sxv550 absolut mitt val. inget snack om den saken. den vibrerar inte lika som en KTM och den går BRA mycket bättre än tex KTM och sen är det relativt långt mellan sericarna på dom.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Skulle vara klart intressant att höra hur långt ni har kört med era SXV, vilka eventuella problem som har uppstått samt vad ni tycker om hojen som helhet. Har som jag skrev tidigare i denna tråden kört KTM 660 i ett par år och längtar tillbaks till motardkörningen..... Aprilian är ju grym och känns som ett bra val, enda hotet är väll egentligen om KTM kommer med en riktigt vass gatmotard till 2008.

100mil på 3 veckor:)

Har inte varit några problem med bågen.

Jätte trevlig att köra.

Enda negativa är att det inte är många som vet hur saker fungerar men den i allmänhet.

Spottar ur sig olja gör även min.
 

Arwen

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Lei Han
Hoj
vill ha ....
Höhöhö ...jag skulle bygga ett garage.....sen provade jag en SXV550....garaget får vänta...den satt som en stringtrosa ju :D . Fan vilken rolig hoj.
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
Vem sa att den skaver?? hehehe den satt bara fint på rumpan :p

fick för mig att string ska ver lite.. har aldrig testat men säger du det så :D

Förra veckan när jag pratade med generelagenten fanns det bara två cyklar kvar nu som skulle gå till 82 på lagret.

Får passa på innan priserna går upp.


tur att det finns en 07a här då ;)
 
Last edited:

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Ska bli skönt när den där förbaskade prisdumpningen är över så man kan få ut lite mer själiga pengar för sin hoj:mad: .

Jo beg priserna borde ju gå upp en anning då.

Satt och letade styrdämpare och trillade över en sida som hade precis alla saker man kan tänkas behöva (utom styrdämpare) till en SXV/RXV. Dom hade även beg delar. Dom hade bla 12L tank för 1500kr + frakt:tummenupp

http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodList.asp?idCategory=297

Edit
Har nu också fått tag på styrdämpare. En model som är monterad ovan styret (billigare) och en som är monterad under som är lite dyrare.

Får se vad det kommer kosta att få hem en:)
 

Bifogat

  • Aprilia_RXV_V1 liten.JPG
    Aprilia_RXV_V1 liten.JPG
    66.1 KB · Visningar: 147
  • Aprilia_RXV_V2 liten.JPG
    Aprilia_RXV_V2 liten.JPG
    45 KB · Visningar: 136
Last edited:

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Nån som har koll på vilka skillnader som kommer till 2008 vad det gäller serviceintervall? Har hört att den ska bli längre, men har inte lyckats hitta vad den nya intervallen blir.....
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Det är bara RXV som är visad än och på den var det iaf ökat från 45 till 75 för tävlingskörning och från 90 till 150 för ostrypt hobbykörning. Om du inte menade oljebyte, det är nog fortfarande 15 timmar.
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Jo beg priserna borde ju gå upp en anning då.

Satt och letade styrdämpare och trillade över en sida som hade precis alla saker man kan tänkas behöva (utom styrdämpare) till en SXV/RXV. Dom hade även beg delar. Dom hade bla 12L tank för 1500kr + frakt:tummenupp

http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodList.asp?idCategory=297

Edit
Har nu också fått tag på styrdämpare. En model som är monterad ovan styret (billigare) och en som är monterad under som är lite dyrare.

Får se vad det kommer kosta att få hem en:)

Den som är monterad under är mycket snyggare.
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag tror styret kommer för högt upp me den undermonterade styrdämparen. Jag har två höjder på mina styrfästen och jag använder det lägre läget
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Det är bara RXV som är visad än och på den var det iaf ökat från 45 till 75 för tävlingskörning och från 90 till 150 för ostrypt hobbykörning. Om du inte menade oljebyte, det är nog fortfarande 15 timmar.

Ok, vet du om något är ändrat i motorn eller har dom bara insett att dom kan ha längre serviceintervaller utan risk för motorhaveri? Isf lär man ju kunna köra 150h innan kolvbyte med en -07:a också menar jag....
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Satt och surfade runt på http://www.apriliaforum.com och hittade en del mindre roliga trådar. Det snackas om problem med svänghjul, vatten i oljan, läckande packningar, havererade växellådor osv.... Verkar vara en hel del uppdateringar som behövts göras i efterhand på hojarna.

Men läser man här på sporthoj så verkar det ju inte vara nån som råkat ut för något av ovanstående problem? Någon som har koll på vad som ska åtgärdas på SXV:n så man kan se till att det är gjort om man köper en?
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Ok, vet du om något är ändrat i motorn eller har dom bara insett att dom kan ha längre serviceintervaller utan risk för motorhaveri? Isf lär man ju kunna köra 150h innan kolvbyte med en -07:a också menar jag....

Jag vet tyvärr inte, jag tror inte det är några vitala delar som ändrats sen -07 utan snarare lite smågrejer så det borde vara som du säger men som sagt, jag vet inte.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top