alex1976tv
Ny medlem
Ska byta kolvar på min sxv-06. Nån som vet var man kan handla nåt kit med kolvar o packningar?
Nåt annat man bör tänka på? Har plockat bort motorn.
Nåt annat man bör tänka på? Har plockat bort motorn.
Ska byta kolvar på min sxv-06. Nån som vet var man kan handla nåt kit med kolvar o packningar?
Nåt annat man bör tänka på? Har plockat bort motorn.
Japp kan stämma men deras shop funkar inteHar sett att dessa är billiga.
http://www.af1racing.com/
Ska byta kolvar på min sxv-06. Nån som vet var man kan handla nåt kit med kolvar o packningar?
Nåt annat man bör tänka på? Har plockat bort motorn.
Du har inte koll på hur man kan få veta om man har en sådan motor?
Guldgrön är alltid jord!
Guldgrön är alltid jord!
Nu fick jag ordning på det. Mörkblå var jord, gul/grön var + och gul/grå var till bromsljuset.
Blev lite lurad av att bromsljuset fungerar inte förräns man startat hojen.
Som ni förstår så testade jag mig fram. Hur farligt är det? En kortslutning är ju inte bra med om man kopplar in fel sldd på fel ställe. Typ plus till jord. Vad kan hända? Ljuset lär ju inte funka men om något skulle pajja så är väll det bara ljuset isåfall?
Friskt kopplat, hälften brunnet...
\Masonit
Mmm liten fråga! Om du kör på bakhjulet alt hoppar någonstans så är väl risken väldigt stor att skylten hakar i däcket?
Kanske vinkla den en aning utåt.
Hoppa lär jag inte göra i o m jag bara ska köra gata. Tycker det är rätt mycket frigång. Men det lär ju visa sig. Isåfall bara vinklar jag skylten lite eller köper miniskylt.
\Masonit
Har fixat till bakdelen lite nu. Fegisränderna åker bort till våren...
\Masonit
Tycker det ser konstigt ut
Haha vafan, jag som blev så nöjd. Visst skylten ser ju sjukt stor ut men det är ju för hojen är så galet smal. T o m miniskylt hade sett stor ut. Funderade på att sätta den i hjulhuset men svårt att fästa den snyggt där samt jäkla meck med skyltbelysningen.
\Masonit
Måste få fråga lite om SXV, är sugen på en eventuellt till nästa säsong...Men hur låter den med orginalpiporna? Man vill ju inte byta ut som mot några andra klumpigare, det ser ju skapligt fult ut, men är det acceptabelt att åka med orginalpiporna om man vill höras lite? Eller är det el-moppe varning på hojen?
Orkar inte läsa igenom hela tråden, men har läst att det ska vara korta serviceintervaller, vad ligger dom på, alltså vid vilka mil sker vad? Motorrenovering tidigt eller om man enbart kör gata, finns det något rekommenderat för det alltså?
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |