Jag å en polare var i Stockholm igår och hämtade vars en Aprilia SXV 5.5 07:a. Båda hade gått 0 mil och hade fått nya uppdaterade motorer från Aprilia för att lösa några barnsjukdomar. Så långt allting bra men min strular! Den laddar inte batteriet, verkar t o m som om att den drar ur strömmen ur batteriet för det räcker att köra i kanske 15-20 min sen så tänder sig varningslampan för låg batterinivå. Efter det så började den att blöddra. Förmodligen för att insprutningen inte fick tillräckligt med ström. Min förhoppning är ju att det är något de missat att montera vid motorbytet. Var ska jag börja kolla? Hann inte ringa till återförsäljaren idag och imorgon har de ju stängt.
\Masonit
Ladda motorcykeln över natten så med lite tur är det löst till i morgon. Inte säkert att generatorn orkar göra en laddning när batteriet är stendött.
Har haft liknade problem med andra cyklar.
Batteriet sitter under sadeln, dit kommer man väldigt lätt.
Testade att låna en kompis batteri efter mitt nästan var slut. Då startade den fint men efter att vi kört ett tag så stannade vi hojen. Då fick jag inte igång den igen. Då bytade vi tillbaka igen till mig ursprungliga batterie som polaren kört ett tag med i sin hoj å laddat upp. Då gick den igång fint igen men blev samma sak efter 15 min senare. Så det lär inte vara att generatorn inte hinner ladda batteriet.
\Masonit
Du får nog ta det med handlaren då.
Skulle bli skaplig less om dom levererar en bike som inte fungerar.
Hur kommer det sig att dom bytt motor på en cykel som inte rullat en mil?
Du får nog ta det med handlaren då.
Skulle bli skaplig less om dom levererar en bike som inte fungerar.
Hur kommer det sig att dom bytt motor på en cykel som inte rullat en mil?
För att från början så satt det motorer som hade fel tätningsmassa så att det fanns risk att kylarvattnet blanda sig med oljan. SÅ Aprilia skickade helt nya motorer.
\Masonit
Du har inte koll på hur man kan få veta om man har en sådan motor?
Inte riktigt, men de på Powerbike (www.powerbike.se) sa att på vissa ställen så satt det svart tätningsmassa istället för orange. Det var den skillnaden de kunde se mot de tidigare motorerna.
\Masonit
Vilket uppdaterades från 2006 årsmod till 2007 vad jag hört av hyfsat säkra källor.
Stämmer ju inte om dom bytte motor på Masonits hoj som är en -07.
Har letat i tråden efter länkar till företag med styling prylar till SXV. Men hittar inget. Posta gärna de länkar ni kan angående skydd och styling till SXV.
\Masonit
En ny vdb replica någon kanske?
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM