Hans värden kommer nog från 06:ans 550 som han hade och den var väl inställd i dynobänk (rätta mig om jag har fel). Så dom borde vara OK....
Det var dom inte men det skiljer säkert. Min spottade och tvärdog så fort man kom ned på lägre varv. På högre gick den bra men inte alls på lägre.
Nu står den på co2 1,25 och duration på 1,38
Provat: co2 på 135,130,127 och nu 125
Provat: Duration 145,140 och nu 1,38
Problemet låg på låga varv och jag tycker fortfarande att den kändes lite svår. Med högre värden fick man hålla ordentlig gas för att ens hålla igång den.
Frågan är hur dom olika sakerna påverkar den om idle co2 enbart är tomgång och man kan låta den stå på 1,25 men öka duration om den är för högre upp i registret.
Idag har jag rivit kopplingen och köpt nya lameller (kostar bara 2100kr) dock fick jag rabbat men jävlar vad trött jag börjar bli på cykel helvetet.
Förut var det okey att köra på helsyntet (enligt killen på aprilia service support) men nu var det inte alls det utan det skulle vara en växellådsolja 85w90. Man kunde se på mina mellanskivor och lameller att något var galet.
I morgon ska jag ta nya tag (lamellerna får ligga i oljan över natten) så får vi se om det går bra i morgon.
Jag vet att det är vatten i oljan...
Så nu är allt urtömmt och inget åka för mej på några veckor nu...
2000:- för en mappning i bänk med ALLA inställningar, spjällsynkning m.m.
Billigt? Lagom? Dyrt?
Dyrt! Mappa den är ju piss enkelt och spjällen kommer du åt genom att bara lyfta tanken.
Mappade min r6a för 2000kr och då har man fyra förgasare att lyfta på varje gång man ska byta munstyken.