Kenpro
Ny medlem
Har någon problem med kopplingen, får i friläge o missar växlingar väldigt ofta, hur distinkt ja än petar i dem. Justeringen är korrekt men känslan är inte bra i låda/koppling. Cykeln har gått 14 mil.
Köp en G2 gasrulle, alice racing har dem. Med den kan du välja hur snäll den ska vara på gasen (varje millimeter ger olika mycke gas beroende på vilken kam man använder på gasrullen)tänkte om nån kunde ge mig lite rekomendationer ang bakhjulskörning med aprilian,
hade en honda crf tidigare och den dreva jag och bestycka om den så att den vart mer vänlig på bakhjulet,
några ideer ang hur jag ska göra aprilian mer vänlig innan man lämnar in den till en verkstad och börjar experimentera,,eftersom den accelerar så snabbt när man drar upp den.
och hur e det med kolvbyten på den..
och har ni några andra tips och trix så skulle jag uppskatta dem,
tack på förhand boyzz!!
Har någon problem med kopplingen, får i friläge o missar växlingar väldigt ofta, hur distinkt ja än petar i dem. Justeringen är korrekt men känslan är inte bra i låda/koppling. Cykeln har gått 14 mil.
Passar avgasystem (silmotor) , Handtagsskydd (Aprilia orginal) , Styrdämpare (GPR ) ifrån en 07a på en 08a?
Dom ser då identiska ut förutom något rör mellan utblåsen som jag sett.
Passar avgasystem (silmotor) , Handtagsskydd (Aprilia orginal) , Styrdämpare (GPR ) ifrån en 07a på en 08a?
Dom ser då identiska ut förutom något rör mellan utblåsen som jag sett.
Det ska väl inte vara något problem med det?!
I alla fall inte med handtagsskydden och styrdämparen. Ska du byta
Du är nog ta mig fan den rikaste studenten jag vet
Seså ta det lugnt nuDu kanske inte känner så många stundenter?
fan nu måste jag hitta på nått...vart ju slaktad i accet av polarns husa 650, han segla ifrån mig utan problem!=(
Har du helsystem på den?
Sätt statiska hänget bak till 10-15mm och sänk den till tredje sträcket på framgaffeln.
Min cykel står brant SOM FAN men ändå vill den resa de fyra första växlarna och det är det man tappar på. Det tar tid att lära sig att starta ordentligt också, bättre att tappa lite driv än att få ett framhjulslyft.
nej den e helt standard, knappt inkörd...ska öppna luftburken och kasta i ett filter i helgen får se ifall den går bättre då!
Vad kostar helsystemen till 550?
Hojjen e ju mappad för öppnad luftburk och skumfilter...men filtret har ju inte kommit än tyvärr , men hoppas att det kommer imorgon!
420pund va fan blir det i kronor då? 6-7 tusen eller?
Silmoto systemet ligger det som orginalsystemet eller ´ligger slip-onet på sidan som på en vanlig hoj`?
Jamen dåså Då har du många hästar till att hämta ut
Helsystemet kostar 420 pund tror jag, silmoto sxv från alice racing. Jag vet inte vad de andra systemen typ akrapovic, men jag gissar bortåt det dubbla. Silmoto ger ca 4hk till, mycke mer botten och snabbare gas-svar.
Jag använder ett specialfilter i min hoj men jag har skumfilter som jag använder när jag kör crossbana, och då använder jag standard-locket som jag borrat så mycke hål som det går ur.
Här är en bra sida om man funderar på köpa prylar utomlands ofta (längst ner kan man fylla i och så räknar den ut vad det är i svenska): http://www.xe.com/
Exempel: 420.00 GBP
=
4,953.33 SEK
Silmoto sitter som på standardhojjen, här är en video på/med SXV-silmoto-burken: http://www.youtube.com/watch?v=AMMI9IdSje0
Det är ett helsystem så du byter hela avgassystemet. Det är skapligt lätt att sätta dit tycker jag iaf. Kom bara ihåg metallbiten som håller bort bensinslangen
Det gör alltså en hel del när man öppnar upp burken? Brutal skillnad eller?
Det här skumluftfiltret ni nämner, har ni nåt tips vart man kan köpa ett sådant?
Tack för tipset!
Fan under 5000 det var ju inte så blodigt dyrt!
Det vart ju gott ljud i den med den burken på iaf!
om jag inte klipper polarns husaberg när filtret å det är i så ska jag fan beställa ett helsystem direkt!=)
Ska försöka att komma ihåg den lilla metallbiten vid slangen men jag kan inte lova nått!=)
hur fan lyckas du hissa upp hojjen på slangen på alla växlar!?
sxv känns sjukt klen första gångerna man kör den innan man fått koll
på vilka varv man ska ligga på. Annat än encylindrig. Sen när du kommit in i registret lite kommer du känna att den känns snabbare och snabbare!
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |