Aprilia SXV

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag har en styrkrona till salu, en X-Trig 14mm (21 mm offset är standard) inklusive styrfästen som tar bort lite vibrationer. Styrkronan gör cykeln stabilare samt lite kortare, mer lättkörd helt enkelt. Det är den första modifikation jag gjorde på cykeln.

Jag säljer för att jag byter till en brantare krona i stil med de värre lägena i kronan som sitter på VDB-hojjarna. De flesta som kör VDB-cykeln kör den som X-trig kronan (eftersom den blir lite för orolig när den är brantare) men jag föll för de brantare lägena när jag fick köra två hojjar me olika lägen tidigare i år.

3500kr vill jag ha för den iaf, den kostar 5000kr + frakt ifrån storbritannien. Levereras först efter 3e Maj.

lill-snorren

frölunda 4-ever
Gick med
18 Apr 2008
Hoj
aprilia sxv 550-07 suzuki jr50(dotterns)
hjälp snarast!!! när jag var ute och åkt nyss så tände sig oljekannan under hastigmätaren dock ej den röde till vänter på displayen vad är det dags för service? eller är det nåt fel illäggas ska att sxv gått endast 40mil är det en indektion att den ska in på service ?? tacksam för svar genast

Vaporize

#111 Supermoto
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
CRF450-09 SM edition XR600R -86 Triumph Tiger 955i
hjälp snarast!!! när jag var ute och åkt nyss så tände sig oljekannan under hastigmätaren dock ej den röde till vänter på displayen vad är det dags för service? eller är det nåt fel illäggas ska att sxv gått endast 40mil är det en indektion att den ska in på service ?? tacksam för svar genast

Det finns två symboler för service. Oljekanna och skiftnyckel.
Oljekannan betyder att det är dags för oljebyte. Skiftnyckeln betyder dags för service.
Tror att default intervall är på 13 timmar för oljekannan och 45 timmar för skiftnyckeln, men det går att ändra dessa värden.

Glow_sthlm

motard buse
Gick med
27 Aug 2005
Hoj
husaberg fs 570 2010
Jag har en styrkrona till salu, en X-Trig 14mm (21 mm offset är standard) inklusive styrfästen som tar bort lite vibrationer. Styrkronan gör cykeln stabilare samt lite kortare, mer lättkörd helt enkelt. Det är den första modifikation jag gjorde på cykeln.

Jag säljer för att jag byter till en brantare krona i stil med de värre lägena i kronan som sitter på VDB-hojjarna. De flesta som kör VDB-cykeln kör den som X-trig kronan (eftersom den blir lite för orolig när den är brantare) men jag föll för de brantare lägena när jag fick köra två hojjar me olika lägen tidigare i år.

3500kr vill jag ha för den iaf, den kostar 5000kr + frakt ifrån storbritannien. Levereras först efter 3e Maj.

Det där låter ju helt klart intressant=)

crillepille64

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
ZX10R 2011 Banhoj
sxv 550-07 problem med misständning vid 7000, Har silomotor + mappning. Har gått som fan men så började den helt plötsligt. Verkar gå helt okej innan den kommer upp till 7000.

crillepille64

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
ZX10R 2011 Banhoj
Hej! Köpte en RXV 4,5 -07:a för någon dag sen och den verkar inte gå som den ska. Den är ny (3mil) och har ett acra system monterat. Den ska enl säljaren vara avstrypt och mappad för acrasystemet. Som det är nu misständer den på högre varv. På 4:ans och 5:ans växel orkar den bara varva 6600 rpm. Med friläget i kan man dock varva ur den till varvstoppen men misständer även då. Nån som vet vad felet är?

Tänkte även köpa motardhjul till den men var hittar man hjul som passar Rxv?

Jag verkar ha samma problem börjar misstända vid ca7000 rpm helt plötsligt.
Tacksam om någon vet vad det kan vara.

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Kolla kabelskorna på framsidan av tändspolarna, kan ha glappat upp sig, så var det för mig när jag hade liknande symptom efter att ha rykt i dem för mycket. Jag har även rykt sönder en tändhatt. :)

Last edited:

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Kolla kabelskorna på framsidan av tändspolarna, kan ha glappat upp sig, så var det för mig när jag hade liknande symptom efter att ha rykt i dem för mycket. Jag har även rykt sönder en tändhatt. :)

sen har du hjälpt mej att lufta min porrbroms, men det va du bra på:tummenupp

Ferry

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Prosuperbike/gata GSX1000R -07
Säjes sxv 550 -06

Finns det nått intresse för denna eller om ni vet någon som behöver bra racematerial eller vill vara värst på gatan!:)

mcsvd.asp

Aprilia supermoto med massor av racingdelar. Har gått ca 40 timmar, olja bytt var 5e timme. Lampa och alla delar för att köra på gata finns, inreggad, regnr XXW 185. Ett Extra kåpsett plus en massa orginalprylar. Mappad hos Mc-Kompaniet. Har ej gått Racing.

Delar:

#Marchesinifälgar med Michelin SM-däck
#Orginal fälgar med Bering fälgbanor och regndäck
#Brembo Racing bromsok
#Brembo Radialpump
#Brembo fjärrjusterare
#Isr Bromsskiva
#Öhlins SM -06 framgaffel
#Xtrig justerbara gaffelkronor
#Kolfiberstyre
#Titanfotpinnar plus höjningssats
#Samco sport slangar
#STM Slirkoppling
#Silmoto Titanracingsystem
#Aprilia Racing luftfilter
#Racing sadel
#mm.....
Kostnad totalt 200000:- plus

Pris 100000:- eller Vettigt Bud. Ej intresserad av något byte.

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
hoj?
Fan.. fick riktigt bra pris på en helförsäkning på en -06:a. 4500 Hel/hel

Nu gäller det bara att hitta rätt hoj oxå... Vad skilljer sig mellan de olika årsmodellerna. Det är väll 06-07 som är intressant.

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Fan.. fick riktigt bra pris på en helförsäkning på en -06:a. 4500 Hel/hel

Nu gäller det bara att hitta rätt hoj oxå... Vad skilljer sig mellan de olika årsmodellerna. Det är väll 06-07 som är intressant.

En -06 uppdaterad efter servicebulletiner och garanti och sånt ska i princip vara likadan som -07, det är först till -08 det egentligen hände saker.

schizoid

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
aprilia sxv 450
sjukt läste sista 2 sidorna på denna tråd å redan 3 andra som har exakt samma fel som jag. köpte min idag och efter 3 mil misständer min å går urkass. kunde knappt ta mig hem dem 5km ifårn hemmet jag va.
har någon av ni som hade problem löst de, å isåfall vad var de för fel?
första gången jag köpt en aprilia, inte direkt imponderad, har aldrig haft sånthär strul på nån japanare :mad:

-Henrik-

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2008
Hoj
Ktm 690 Enduro/Smc mm
Har haft samma fel på min med. Köpte en rxv 450 privat som gått 3 km. Kunde inte provköra eftersom batteriet var slut. Tog hem den och laddade batteriet och provkörde men den gick riktigt dåligt. Misstände och varvade inte över 7000 rpm. Körde iväg den till handlaren som sålt den för felsökning och ommappning men dom hittade inget så den gick lika dåligt när jag fick tillbaka den. Fick då felsöka på egen hand och hittade tillslut att det var överslag på ena tändkabeln undet tanken.

crillepille64

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
ZX10R 2011 Banhoj
Har haft samma fel på min med. Köpte en rxv 450 privat som gått 3 km. Kunde inte provköra eftersom batteriet var slut. Tog hem den och laddade batteriet och provkörde men den gick riktigt dåligt. Misstände och varvade inte över 7000 rpm. Körde iväg den till handlaren som sålt den för felsökning och ommappning men dom hittade inget så den gick lika dåligt när jag fick tillbaka den. Fick då felsöka på egen hand och hittade tillslut att det var överslag på ena tändkabeln undet tanken.

Hur fann du det? Hur kollar jag om det är överslag i kablarna och vad gjorde du åt det. Måste man köpa nya kablar.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0