Aprilia SXV

crillepille64

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2005
Ort
En bit utanför stan.
Hoj
ZX10R 2011 Banhoj
nu har min jävla instrumentpanel fakkat ur totalt...neutral lampan blinkar som fan, olje lampan lyser lite hur som helts och idag så sluta hastighets mätarn funka! :gnissla ..plus att den poffar och smäller så fort jag släpper gasen!:huvet

http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodList.asp?idCategory=305

Kolla denna sida där finns ett begagnatt instrument för 140 dollar.
Räkna med tull och moms på priserna 30-35% mer, men ibland glömmer dom tull avgiften. Har handlat här tar ca: 7-10 dar så har du grejorna.
 

Glow_sthlm

motard buse
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Haninge
Hoj
husaberg fs 570 2010
http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodList.asp?idCategory=305

Kolla denna sida där finns ett begagnatt instrument för 140 dollar.
Räkna med tull och moms på priserna 30-35% mer, men ibland glömmer dom tull avgiften. Har handlat här tar ca: 7-10 dar så har du grejorna.

Tack för tipset...men det e en garanti grej så det löser sig nog...men det e ju inte så kul att åka utan hastighetsmätare!
det e ju ingen höjdare att gissa sig till hur fort det går när man har en snutbil bakom sig:gnissla
 

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
Inte lika lycklig längre. Hojen hade gått 12 mil när jag köpte den, nyservad...
Dock så tyckte jag att oljenivån minskade ju mer jag körde, till slut så syntes ingen oilja alls i "max-min-röret" och den röda varningslampan för låg oljenivå började lysa mer ofta än sällan.
Så ikväll gjorde jag ett oljebyte, 1.25L olja. Varmkörde på tomgång en stund men utan bra resultat, tomt i röret och lysande lampa.
Dumpa i 1-1.5 dl till, den här gången var lampan släckt i början så jag körde en längre sväng, dock redan efter ett par min så lyste lampan igen och röret var lika tomt som vid starten.

Vad har jag gjort för fel? Det smyger ut en hel del olja ur dräneringsröret från luftburken nu så egentligen har den ju för mkt olja i sig, detta visar sig även att jag tycker att maskinen går lite halvklent över hela registret...
Men nivåröret är fortfarande tomt och lampan lyser.

Här kommer två saker du kan kika på.

Har du kikat på nivån i växellådan? Kan bli så att packboxen i oljepumpen är dålig, och då för den över motor oljan till växellådan. På så sätt drar motorn olja utan att läcka, men det ser du om du lossar nivåpluggen på lådan och det är en stråle ut där.

Annars spökar olje givaren på tidiga hojar + att de har en tendens att läcka. Kostar under en hundring att byta.
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
Inte lika lycklig längre. Hojen hade gått 12 mil när jag köpte den, nyservad...
Dock så tyckte jag att oljenivån minskade ju mer jag körde, till slut så syntes ingen oilja alls i "max-min-röret" och den röda varningslampan för låg oljenivå började lysa mer ofta än sällan.
Så ikväll gjorde jag ett oljebyte, 1.25L olja. Varmkörde på tomgång en stund men utan bra resultat, tomt i röret och lysande lampa.
Dumpa i 1-1.5 dl till, den här gången var lampan släckt i början så jag körde en längre sväng, dock redan efter ett par min så lyste lampan igen och röret var lika tomt som vid starten.

Vad har jag gjort för fel? Det smyger ut en hel del olja ur dräneringsröret från luftburken nu så egentligen har den ju för mkt olja i sig, detta visar sig även att jag tycker att maskinen går lite halvklent över hela registret...
Men nivåröret är fortfarande tomt och lampan lyser.

Oljelampan ska ju inte lysa. Men när man kör så är nivåslangen i stortsätt tom. Det är först när man stannar å låter den gå på tomgång som oljan trycks upp i nivåslangen igen. Bara så att du inte luras av det...

\Masonit
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Art.nr. och priser varierar beroende på motor, du får öppna och kolla vilka märkningar du har i motorn och sen översätta det till färger. A på blocket och A på veven blir tex blå, det står i början av handboken för motorn hur du gör. Både den och reservdelskatalgoen kan du hitta att ladda hem om du inte redan gjort det?

Har för mig att de kostade från ett par hundringar till många hundringar beroende på art.nr.
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Art.nr. och priser varierar beroende på motor, du får öppna och kolla vilka märkningar du har i motorn och sen översätta det till färger. A på blocket och A på veven blir tex blå, det står i början av handboken för motorn hur du gör. Både den och reservdelskatalgoen kan du hitta att ladda hem om du inte redan gjort det?

Har för mig att de kostade från ett par hundringar till många hundringar beroende på art.nr.

oK... :tummenupp

Förresten vad heter ramlager och vevlager på engelska?
 
Last edited:

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Hur mkt transmissionsolja ska man ha i växellådan i 450n? Hittar ingen siffra i papprena...
 

linds7rom

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2008
Ort
Gävle
Hoj
R6 racehoj
Någon som vet om man kan få tag passagerar fotpinnar till sxv?
Har letat men med noll resultat. :gnissla
 

RobertMaehlum

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Ort
Norge
Hoj
Ducati 748R + Aprilia SXV550 + Yamaha R6
Någon som vet om man kan få tag passagerar fotpinnar till sxv?
Har letat men med noll resultat. :gnissla

http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodList.asp?idCategory=345

table_34-65.jpg


table_34_65_c.jpg
 

lill-snorren

frölunda 4-ever
Gick med
18 Apr 2008
Ort
värmlands kungarike
Hoj
aprilia sxv 550-07 suzuki jr50(dotterns)
Någon som vet om man kan få tag passagerar fotpinnar till sxv?
Har letat men med noll resultat. :gnissla

följer ju med alla 07:eek:r orginal och jag är nog faan den enda jag sett hr skruvat på dem så det borde väl va någon som har till salu tycker jag ring hojgaraget karlstad annars lovar att han kan sälja ett par han är klockren at göra med mvh jocke
 

henke hå

ogilla facebook
Gick med
23 Dec 2006
Ort
norr om lund
Hoj
ktm rc8r-12.ktm rc8 track-11.honda crf450-08
någon som har varit med om att kamkedjedrivningen på främre
cylnder har gett upp
drev och kedja står stilla
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
någon som har varit med om att kamkedjedrivningen på främre
cylnder har gett upp
drev och kedja står stilla

Inte hört talas om, jag hoppas att de stannade när ventilerna var stängda. :näsblod

Kollar sprängskiss, tycker det verkar konstigt att främre kan stanna utan att bakre gör det, ser ut att drivas av samma axel. Om inte drevet är krympt på axeln och börjat snurra?
 

RobertMaehlum

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Ort
Norge
Hoj
Ducati 748R + Aprilia SXV550 + Yamaha R6
<znip>...idag så sluta hastighets mätarn funka!<znip>

Dette et kjent problem med 08en. Du løser det ved å koble fra batteriet noen sekunder (slå på tenningen med batteriet frakoblet slik at all strøm forlater displayet), koble til batteriet igjen og hastighets mätarn funkar igjen.
 

Glow_sthlm

motard buse
Gick med
27 Aug 2005
Ort
Haninge
Hoj
husaberg fs 570 2010
okej tack för tipset!
men det har visat sig att hela min instrumentering e pajj, så jag få en ny dashboard nu i veckan!

en fråga....vad kostar ett helsystem från silmoto?!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top