Aprilia SXV

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Kan man köpa svart (eller annan) plast till sxv/rxv nånstans på nätet förutom den som finns på speedparts?
 

yOOn

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ingen
Min Sxv 550 spottar ur sig kylarvatten, det kommer från expantionskärlet ( Expantionskärlet är ej fullt). Jag har toppfylt kylaren, åkt en bit, då hade det minskat till precis vid cellerna. Åkte en bit till och då va det under toppen av cellerna. Fläkten sitter monterad. De i butiken sa att det var normalt att nivån låg under toppen av cellerna, men jag tycker det låter konstigt. Problem eller är det normalt?
 

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
Min Sxv 550 spottar ur sig kylarvatten, det kommer från expantionskärlet ( Expantionskärlet är ej fullt). Jag har toppfylt kylaren, åkt en bit, då hade det minskat till precis vid cellerna. Åkte en bit till och då va det under toppen av cellerna. Fläkten sitter monterad. De i butiken sa att det var normalt att nivån låg under toppen av cellerna, men jag tycker det låter konstigt. Problem eller är det normalt?

Inte normalt, men jag har varit med om det tidigare.
För mig hjälpte det att släppa in sex skruven på h sida på främre cylindern, så vatten kommer ut där. Detta är ingen luftnings skruv men detta hjälpte mig på en RXV med samma problem. Kan kanske även luta hojen något så ev luft kommer upp i hålet.

Kälet under hojen skall inte vara fullt, snarare tomt och sen top fyll kylaren.
 

*Hansson*

This is my life
Gick med
2 Mar 2004
Ort
sjöbo
Hoj
Ktm 690 Smc 2010
Det borde komma fram inom en vecka iaf.

Skickas det med Parcelforce tar Schenker över i Sverige och det är där problemen börjar, vi har råkat ut för det ett par gånger iaf. Troligtvis håller de just nu på och skickar runt ditt paket mellan olika orter i Sverige för att sedan returnera det till England och skylla på att adressen var fel, vilket inte är sant. En gång ringde vi tillochmed till flera av de platser paketet var för tillfället, och varje gång så lovade de att skicka det dit det skulle men det fortsatte ändå sin resa runt Sverige för att till sist hamna i England igen. Så lycka till.. :)
Börja med att be Stuart om ett GLS-nummer om du inte har det så du kan söka efter det genom Schenker eller GLS hemsida.

:machinegu Schenker


Fick detta mail idag från Parcelforce!!
Någon som har råkat ut för samma sak?

Thank you for your enquiry.

Please accept my apologies but after checking the parcel's tracking details, I can confirm that all searches have now been completed and your parcel has been declared lost. I can understand how disappointed you are that this has happened.

I am sorry that there is nothing further we can do for you in order to recover this item and for any inconvenience this has caused you.

The sender of the parcel can make a claim for loss and in order to do this a certificate of posting is required, along with proof of value/cost price invoices excluding VAT.
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Fick detta mail idag från Parcelforce!!
Någon som har råkat ut för samma sak?

Thank you for your enquiry.

Please accept my apologies but after checking the parcel's tracking details, I can confirm that all searches have now been completed and your parcel has been declared lost. I can understand how disappointed you are that this has happened.

I am sorry that there is nothing further we can do for you in order to recover this item and for any inconvenience this has caused you.

The sender of the parcel can make a claim for loss and in order to do this a certificate of posting is required, along with proof of value/cost price invoices excluding VAT.

Fan vad surt, har du redan betalat?
 

yOOn

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ingen
Inte normalt, men jag har varit med om det tidigare.
För mig hjälpte det att släppa in sex skruven på h sida på främre cylindern, så vatten kommer ut där. Detta är ingen luftnings skruv men detta hjälpte mig på en RXV med samma problem. Kan kanske även luta hojen något så ev luft kommer upp i hålet.

Kälet under hojen skall inte vara fullt, snarare tomt och sen top fyll kylaren.


okey så jag ska alltså släppa på skruven och låta allt vatten rinna ur systemet. sedan tömma kärlet på det vatten som finns där och sedan toppfylla kylaren. Men det beror alltså på att det är luft i kylarsystemet?
 

-WANTED-

#62
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Halmstad
Hoj
R1, crf 450
Väldigt snabbt svar önskas!

Håller på att byta olja på min nu, också gör jag precis som det står i boken men ut kommer inte ens en liter?! Kollar i den slangen där man ser max och min nivå (vid oljetanken) och det är kvar lite där. Hur ska jag nu lösa detta? Har vickat hojen fram och tillbaka skakat den M.M. Men det kommer inte mer nu. Tänkte på att öppna insexskruven längst ner på tanken, men lät det vara för vidare råd av er....

Skit fint väder, VILL JU UT OCH GAZZA!!! :huvet

Edit: Tillläggas bör att den inte varit startad sen igårkväll... (Det står ju i boken att man ska låta det ta lång tid för den att svalna så allt rinner ner till vevet).
 
Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Håller på att byta olja på min nu, också gör jag precis som det står i boken men ut kommer inte ens en liter?! Kollar i den slangen där man ser max och min nivå (vid oljetanken) och det är kvar lite där. Hur ska jag nu lösa detta? Har vickat hojen fram och tillbaka skakat den M.M. Men det kommer inte mer nu. Tänkte på att öppna insexskruven längst ner på tanken, men lät det vara för vidare råd av er....

Skit fint väder, VILL JU UT OCH GAZZA!!! :huvet

Edit: Tillläggas bör att den inte varit startad sen igårkväll... (Det står ju i boken att man ska låta det ta lång tid för den att svalna så allt rinner ner till vevet).

Du ska öppna bottenskruven på oljetanken
 

-WANTED-

#62
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Halmstad
Hoj
R1, crf 450
Du ska öppna bottenskruven på oljetanken

Kunde tänka mig att det var det... Märkilgt att det inte står det i instruktionerna.

Inget mer man ska göra som det inte står där, nu där vi väl är igång?

Tackar så mycket...

Edit: Ni SXV-fantaster får mycket gärna adda min msn; siqqed@hotmail.com

Hade varit väldigt snällt och väldigt bra när man behöver snabb meckhjälp....
 
Last edited:

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
okey så jag ska alltså släppa på skruven och låta allt vatten rinna ur systemet. sedan tömma kärlet på det vatten som finns där och sedan toppfylla kylaren. Men det beror alltså på att det är luft i kylarsystemet?


släpp insexskruven så det kommer ut lite vatten. kälet under hojen skall vara tomt. spelar ingen roll om du gör det innan eller efter. självklart skall du ha vatten i kylaren när du öppnar insexskruven.
fyll sedan på kylarna när du har tappat ut lite vatten från skruven. testkör en sväng.
 

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Sxv 550 -07
Kolla igenom denna sida mycket smått å gott http://xvasylum.wikidot.com/

Håller på att byta olja på min nu, också gör jag precis som det står i boken men ut kommer inte ens en liter?! Kollar i den slangen där man ser max och min nivå (vid oljetanken) och det är kvar lite där. Hur ska jag nu lösa detta? Har vickat hojen fram och tillbaka skakat den M.M. Men det kommer inte mer nu. Tänkte på att öppna insexskruven längst ner på tanken, men lät det vara för vidare råd av er....

Skit fint väder, VILL JU UT OCH GAZZA!!! :huvet

Edit: Tillläggas bör att den inte varit startad sen igårkväll... (Det står ju i boken att man ska låta det ta lång tid för den att svalna så allt rinner ner till vevet).
 

*Hansson*

This is my life
Gick med
2 Mar 2004
Ort
sjöbo
Hoj
Ktm 690 Smc 2010
Fick precis svar från att Alice Racing, de betalar tillbaks pengarna jag betalat in för silmoto systemet, vet ej hur de går med frakten??

Men han skrev att han inte skulle skicka till sverige fler gånger pga de har haft flera problem tydligen med frakter..:confused:

Jag svara att jag vill hellre ha ett avgassystem än pengar::

Finns de något annat ställe med schyssta priser på silmoto??



Fick detta mail idag från Parcelforce!!
Någon som har råkat ut för samma sak?

Thank you for your enquiry.

Please accept my apologies but after checking the parcel's tracking details, I can confirm that all searches have now been completed and your parcel has been declared lost. I can understand how disappointed you are that this has happened.

I am sorry that there is nothing further we can do for you in order to recover this item and for any inconvenience this has caused you.

The sender of the parcel can make a claim for loss and in order to do this a certificate of posting is required, along with proof of value/cost price invoices excluding VAT.
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Fick precis svar från att Alice Racing, de betalar tillbaks pengarna jag betalat in för silmoto systemet, vet ej hur de går med frakten??

Men han skrev att han inte skulle skicka till sverige fler gånger pga de har haft flera problem tydligen med frakter..:confused:

Jag svara att jag vill hellre ha ett avgassystem än pengar::

Finns de något annat ställe med schyssta priser på silmoto??

Fan va trist, de gångerna han nämnde är samma som jag pratade om förut, även då blev det slut på köp till Sverige under en period tills han tyckte problemen var lösta, nu är det slut igen då. :gnissla

:kulspruta Schenker!

Man kan ju kanske tycka att han kan testa ett annat fraktbolag iofs, finns fler än Parcelforce/Schenker.

Någon lär ju vara importör för Silmoto i Sverige så du kan få tag på det på det sättet, kolla med Calle Carlsson annars kanske, jag vet att han sålde Silmoto till KTM. Kollat ebay?
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top