Aprilia SXV

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Eller blankpolera kanske.... Nästa att göra är att Dynojetbänka den.

Sweet.

Var in till Eurospeed här i karlstad. I deras bänk körde man 2-3 repor i bänken sen hade dom ett program som konstruerade en egen mappning och la in i datorn på motorcykeln. Har jag aldrig hört talas om att det fanns.
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Har provat lite cross och offroad cyklar. (Honda fmx, yamaha xt mm)

Man kanske ska börja med något mindre billigare alternativ men jag vill inte ha vad som helst. Det som är mer intressant är om jag skulle ha råd, har inte så jätte bra betalt just nu.


Skruva är alltid kul, man lär sig ju med tiden.

Om man skulle införskaffa sig en sxv, måste man ha en 07 a eller 08 eller duger det med en 06:a?

Okej men du har kört på gata förut iaf? Isåfall går det bra att börja med en SXV. Inte för att det är bästa hojjen att lära sig köra supermoto på men. Är du seriös och tänkt köra mycke bana så äre kanske vettigare att börja med en 250 då man blir tvingad till att hålla högre kurvhastighet för att hänga med :)

Jag skulle inte köpa en 06a om den inte var fixad från aprilia. Isåfall är dom helt schyssta, samma utöver utseendet som 07 och 08

Jag tycker du ska välja 450n ifall du ska köra bana. Lättare att köra som nybörjare då man kan välja med varvtalen hur mycke effekt man har. Jag tycker också att 450n är mer utmanande att köra och därmed roligare också. Den har bra potential när du börjar trimma lite också :tummenupp
 

Buullen

Ny medlem
Gick med
16 May 2008
Ort
Gävle
Hoj
På gång
Okej men du har kört på gata förut iaf? Isåfall går det bra att börja med en SXV. Inte för att det är bästa hojjen att lära sig köra supermoto på men. Är du seriös och tänkt köra mycke bana så äre kanske vettigare att börja med en 250 då man blir tvingad till att hålla högre kurvhastighet för att hänga med :)

Jag skulle inte köpa en 06a om den inte var fixad från aprilia. Isåfall är dom helt schyssta, samma utöver utseendet som 07 och 08

Jag tycker du ska välja 450n ifall du ska köra bana. Lättare att köra som nybörjare då man kan välja med varvtalen hur mycke effekt man har. Jag tycker också att 450n är mer utmanande att köra och därmed roligare också. Den har bra potential när du börjar trimma lite också :tummenupp


Okej, det låter vettigt!

Då får jag väl satsa på en 07a 450 då eller nå. =)

Jag hoppas mitt allväders ställ duger som jag har nu, för det blir väl en smaskig utgift också kan jag tro.
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Okej, det låter vettigt!

Då får jag väl satsa på en 07a 450 då eller nå. =)

Jag hoppas mitt allväders ställ duger som jag har nu, för det blir väl en smaskig utgift också kan jag tro.

Dom säger att det går bra att vurpa i dom också, annars söker du upp ett riktigt fult ett på blocket, som är lika billigt som de e fult :tummenupp
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Alice Racing slutar skicka paket till Sverige.

Jag har en styrkrona på ingående därifrån och då undrar han ifall det är någon mer som vill ha prylar därifrån? Isåfall skickar han i mitt paket era prylar så skickar jag ut dem i Sverige sen. Vi delar på kostnaden på frakten.

Här hittar ni de produkter han säljer:
http://stores.ebay.co.uk/RACE-SXV

Från hans sortiment använder jag:
G2 gasrulle, kort svingarm, styrkrona, kevlar stänkskydd, kolfiber värmesköld, insats stötdämpare bak, lätta kopplingspaketet, kolfiber kedjestyrare, div aluminium-prylar, K&N luftfilter, Ceradure drev, talon drev, kolfiber kedjefångare mm...
 

HaZTuR

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2005
Ort
åkersberga
Hoj
Aprilia sxv 5.5
En snabb fråga. kanske redan står någonstans i tråden men hinner inte leta igenom hela.
ungefär hur många deciliter växellådsolja ska det vara i växellådan på sxv 550 07?
tacksam för snabbt svar...

Mvh Robert
 

-WANTED-

#62
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Halmstad
Hoj
R1, crf 450
Har fått lite delade uppgifter om detta, men när ska man ställa ventiler egentligen? Hörde av någon 30h och någon 90h...
 

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Sxv 550 -07
90h ostrypt och 45h om du tävlingkör med hojen men har sett att det finns dom som kollat väldigt tidigt och behövt justera...
 
Last edited:

Ekka

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Olofström
Hoj
crescent cykel
Men om man kör vanligt, "på gata" och ha redan gjort en ventiljustering, när behöver man göra nästa om vi snacka mil?
 

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Sxv 550 -07
Ja eftersom man ska gå efter timmar så blir det svårt att säga i mil... då det beror på vilken körning du gör. Åker du bara runt på stan så får du kanske en snitthastighet på 30km/t men kör du mer på stora vägar så får du kanske ett snitt 80km/t och då får du ju väldigt mycket mer mil per timme...... så vill du få så mycket mil som möjligt mellan ventiljusteringarna KÖR FORT SOM FAN:D
 

schizoid

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Gbg
Hoj
aprilia sxv 450
lyckas inte få fram hur många timmar min gått på instrumentpanelen. bara kilometer, går det inte få fram timmar på sxv´n?
hur släcker man oljekannan som tänds som indikator på att man ska byta olja? (den på lcd displayen, inte den till vänster om lcd-displayen)
 

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Sxv 550 -07
Nej inga timmar i instrumentet men det går att se i ECU:n. Men ni kan ju se snitt hastigheten i instrumentet och får räkna på det eller hur många gånger man servat (15timmars *7 typ)
 

dennisss

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Katrineholm
Hoj
KTM 450 EXC
Hejsan, vet ej om denna fråga ligger i rätt tråd eller ej, men jag gör ett försök:)...

Sålde min KTM för ett tag sen och flyttade då utomlands, men nu börjar apstinensen bli stor och funderar på att dra hem i slutet av Juli då jag får mitt obegränsade Körkort. Har sen länge velat haft just en SXV 550 av någon årsmodell!

Men lite frågor, kanske har dom redan tagits upp, men ändå!

1. Jag ska använda min till gatukörning, är serviceintervallerna korta även då? Ventiler och filterbyte kan jag göra själv

2. Hur är kvalitén egentligen på dessa hojar? Skulle ni som äger en vilja säga att den är god eller dålig rent generellt?

3. Vilken årsmodell ska man sattsa på egentligen, vet att den har blivit "bättre" rent motormässigt ju nyare den är, men något som gör att man bör hosta upp ett par 10-tusen mer?

4. Finns det någon anledning till att de flesta på blocket.se säljs när dom gått 80 mil eller dygt 200 mil? Finns det något stor och riktigt dyr service där eller?

5. Något man bör se upp med rent generellt?

MVH Dennis
 

HaZTuR

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2005
Ort
åkersberga
Hoj
Aprilia sxv 5.5
Är intresserad av att köpa ett par bättre begagnade slicks/bandäck till sxv 550. Om någon har ett par liggande någonstans som ni vill bli av med till en vettig penning så skriv här eller skicka ett pm.

Mvh Robert
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top