Motoroljebyte var 15:e timma. Filter och växellådsolja kör jag varannan. Då jag inte har någon timmätare kör jag motorolja vid 50 mil och resten varannan. Jag brukar även passa på att känna på statorbultarna. I motorn går det 1,25L olja och i växellådan 0,6L. Ventilerna brukar jag kolla själv behövs de ställas lämnar jag in den. (Mycket jobb för att mäta)men, hur mycket mer meck är det på aprilian än ktmen egentligen?
vad är det som ingår när man servar den?
Motoroljebyte var 15:e timma. Filter och växellådsolja kör jag varannan. Då jag inte har någon timmätare kör jag motorolja vid 50 mil och resten varannan. Jag brukar även passa på att känna på statorbultarna. I motorn går det 1,25L olja och i växellådan 0,6L. Ventilerna brukar jag kolla själv behövs de ställas lämnar jag in den. (Mycket jobb för att mäta)
Är du endast ute efter en leksak och du är beredd på att meka med den Så är detta en underbar maskin. Detta var min första riktiga maskin också. Jag valde den då den var mer lämpad för gata än husaberg och de flesta andra värre maskiner men samtidigt mycket roligare än lc4orna. Sen så har jag alltid haft lust till att köra bana då denna duger gott till detta var valet givet.
Nu får experterna rätta mig för eventuella fel.
Jag tror att de flesta av dina problem har att göra med att hojen inte är mappad (samma sak som bestyckad för klent) för att gå på -5 graders luft Prova köra den inne ska du se att det blir bättre!
Tomgången kan vara satt på 3500 varv, min ligger i nåt sånt på tomgången, det är fina grejor när man kör på bana i min åsikt
var justerar jag tomgången på den?
Tjena, har införskaffat mig en SXV 550 och som alla andra så kommer jag med lite frågor..
QUOTE]
Hej,
Jag har haft min sxv i ett år nu. Har aldrig sett att mitt rör är rött. Men när jag skulle ta mig en tur med den nu i mellandagarna så startade jag den med "choke:en" i och lät den stå så medans jag klädde på mig. Kanske tog 3-4min sen när jag kom till hojen så såg jag avgasröret! lös verkligen rött. Trodde det hade hänt nått med hojen. Men det hade det inte. Det blir nog så när man står konstant på så hög tomgång. För min hoj var precis som vanligt sen när jag körde den i alla fall. Och i garaget där jag startade upp den är det ca 13 grader varmt.
Ang. din tomgång. Du kanske får justera den gula knappen. Wiren till den kanske är för mycket spänd? Du justerar den vid handtaget på styret.
Ni som kör med era på gatan, hur är dom drevade? Fram / bak?
Jag pratade med Marcussen och han tyckete att jag skulle dreva om den, så jag inte övervarvar den på gata.
Isåfall har du nån drevning som de körts bana med. Standard är väl 16/46 tror jag?
Cykeln varvar ut på över 200km/h på femman så du borde inte ha problem med det... 200km/h är inte så behagligt på en sån här hoj
ca 8000v/min ca 150 km/h på 5:an, ska kolla vad jag har för drev..
ca 8000v/min ca 150 km/h på 5:an, ska kolla vad jag har för drev..
På en 4a låter det helt jävla fucking underbart när folk fullgasväxlarSånna gånger använder jag den som quickshifter, lägger lite tryck på växelpetaren och när varvstoppen går i går nästa växel i
hur långt kommer ni på en tank?
Undrar om den motorn pallar de35 till 40 minuter fullgas
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |