Aprilia SXV

martinsson

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2006
Ort
Nybro
Hoj
k5
Tja!
Har precis blivit lycklig ägare av en SXV550 -07 (Mr Helmuts gamla).

Hoppas man kan få svar på eventuella frågor som kommer dyka upp här.
//Martinsson
 

martinsson

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2006
Ort
Nybro
Hoj
k5
Upptäckte idag att det satt ett pappfilter i den. Tänkte ta och byta till ett skumfilter. Är det K/N som gäller eller vad rekomenderar ni?
Krävs det någon ommappning om man skulle byta till ett K/N-filter?
 

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Karlskoga
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Upptäckte idag att det satt ett pappfilter i den. Tänkte ta och byta till ett skumfilter. Är det K/N som gäller eller vad rekomenderar ni?
Krävs det någon ommappning om man skulle byta till ett K/N-filter?

Hej, och grattis till hojen.
Det sitter pappfilter i den org. Att byta till ett skumfilter är inga fel. Själv har jag k&n filter och vad jag vet så kör dom flesta med det. bara ett byte av filter lär inte behöva någon ommappning. Sågar man upp luftburken också så är det nog rekomenderat att ge den lite mer soppa också. Det kan din aprilia återförsäljare göra genom att koppla in axone.
 

martinsson

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2006
Ort
Nybro
Hoj
k5
Hej, och grattis till hojen.
Det sitter pappfilter i den org. Att byta till ett skumfilter är inga fel. Själv har jag k&n filter och vad jag vet så kör dom flesta med det. bara ett byte av filter lär inte behöva någon ommappning. Sågar man upp luftburken också så är det nog rekomenderat att ge den lite mer soppa också. Det kan din aprilia återförsäljare göra genom att koppla in axone.

Tackar!

Okej, ska nog ta och inhandla mig ett K&N-filter då. Såg att luftburksmodden redan var gjord.
 
Last edited:

Kenpro

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Åtvidaberg
Hoj
aprilia
Om någon är sugen på en RXV 550 -08 22tim i mint kondition med bla stor tank barkbuster med aluskena helsystem o lite filter, skött som ett barn o inte en repa så säljer jag min pga ryggont. Inte haft ett strul o den är rätt mappad o justerad o är minst sagt brutal på grusvägar.
 

Bifogat

  • DSC00625 (800x600).jpg
    DSC00625 (800x600).jpg
    179.2 KB · Visningar: 147

HaZTuR

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2005
Ort
åkersberga
Hoj
Aprilia sxv 5.5
Kan någon vänlig själ berätta vad ventil spelen ska vara på sxv 550 07?
enda jag hittar är från denna sida men är osäker på att engelskan i tråden och vet inte om det är rätt uppgifter jag har hittat. kan någon bekräfta dessa?

http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=141180&highlight=Valve+Clearance+Measurements

Aprilia Specification:

Intake: 0.07 to 0.12 millimeter (0.0027 to 0.0047 inch)
Exhaust: 0.17 to 0.22 millimeter (0.0067 to 0.0087 inch)

Mvh Robert
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Vad säg om att byta namn på tråden till:

Aprilia SXV / RXV tråden !!!

????????????????
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Kan någon vänlig själ berätta vad ventil spelen ska vara på sxv 550 07?
enda jag hittar är från denna sida men är osäker på att engelskan i tråden och vet inte om det är rätt uppgifter jag har hittat. kan någon bekräfta dessa?

http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=141180&highlight=Valve+Clearance+Measurements

Aprilia Specification:

Intake: 0.07 to 0.12 millimeter (0.0027 to 0.0047 inch)
Exhaust: 0.17 to 0.22 millimeter (0.0067 to 0.0087 inch)

Mvh Robert

Ja dom stämmer.

Läs
http://www.sporthoj.com/wiki/index.php?id=8

och tanka ned några service böcker här
http://slorider.com/Aprilia/
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Ey vafan, först kapar nån min tråd och lägger den nånstans där man inte hittar den på flera veckor och nu vill ni byta namn på den?! :machinegu

;)
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
Ey vafan, först kapar nån min tråd och lägger den nånstans där man inte hittar den på flera veckor och nu vill ni byta namn på den?! :machinegu

;)

Tanken går mer till folk som inte redan läser denna tråden, den är kanske inte så lätt att hitta, eller veta att det är en SXV-tråd. Läser man rubriken så tror man att det bara är en lycklig kille som har fått hem en hoj...

så BYT :mad:

:hihi
 

Kenpro

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Åtvidaberg
Hoj
aprilia
Konstigt nog finns det ju inte så många rxv då alla verkar vilja köra asfalt med denna underbara grusmaskin, så det passar bra o ta med rxv då det är i princip samma cykel
 

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Karlskoga
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Jag har burkbustern på min. Bara att köpa några vanliga standard. Jag har ett par från ufo om jag minns rätt. Dock så är styret lite väl tjockt så dom fästena som följde med fick slipas lite för att passa bra.
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Last edited:

martinsson

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2006
Ort
Nybro
Hoj
k5
Håller på att byta till ett diodbaklyse men har fått lite problem.

När jag kopplar in allt som det ska vara så lyser baklyset precis som det ska men när jag bromsar så slocknar det.

Testar jag att koppla på nåt annat sätt så får jag bromsljus hela tiden eller inget lyse alls.

Har även testat att byta tillbaka till orginallyset men det funkar inte heller som det ska.
Någon som har haft nåt liknande problem och som vet vad som kan vara fel?
 

HaZTuR

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2005
Ort
åkersberga
Hoj
Aprilia sxv 5.5
Håller på att byta till ett diodbaklyse men har fått lite problem.

När jag kopplar in allt som det ska vara så lyser baklyset precis som det ska men när jag bromsar så slocknar det.

Testar jag att koppla på nåt annat sätt så får jag bromsljus hela tiden eller inget lyse alls.

Har även testat att byta tillbaka till orginallyset men det funkar inte heller som det ska.
Någon som har haft nåt liknande problem och som vet vad som kan vara fel?

Hade samma problem när jag skulle installera mitt. Kommer inte ihåg exakt men om jag minns rätt så funkade bromsljuset som det skulle när motorn var igång men slocknade istället som du skriver när den var avstängd. Kan ju vara värt att prova ivf.
 

martinsson

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2006
Ort
Nybro
Hoj
k5
Hade samma problem när jag skulle installera mitt. Kommer inte ihåg exakt men om jag minns rätt så funkade bromsljuset som det skulle när motorn var igång men slocknade istället som du skriver när den var avstängd. Kan ju vara värt att prova ivf.

Okej, ska ta och testa det imorn.
 

meckis

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Ort
uppsala
Hoj
sxv550 - 450crf
Hej aprilianos - skulle bara vinka lite, har fått hem en 550 idag.

Har haft rettor, crossar, exc:s och senast nått stuntmonster men nu ska jag åka italienskt och motard:tummenupp

Blev faktiskt riktigt glad idag när jag spann runt på den kalla asfalten.:yoparty

Men eftersom det ska moddas och med vetskap om att nått alltid pajar förr eller senare så tänkte jag bara aktualisera mig i tråden.

Och finns det några sxv:eek:r från uppsala så vinka till.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top