Aprilia SXV

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
kollade min 450 rxv nu men den startar ju knappt när det e kallt ute men testade utan chocken med lite gas gick mycket bättre vad kan det bero på??

sen e det nån som har en rxv med motard fälgar??

Mappa de om den + cynka spjällen? Har du gammla spjäll som ev skall bytas ut?
 

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Ort
göteborg
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
Mappa de om den + cynka spjällen? Har du gammla spjäll som ev skall bytas ut?

måste bara skriva att aprillia är skit hur fan kan en ny hoj va så svår startad den e ju för bövelen ny bara gått 18 tim ..
start motorn har gått oxå fattar inte att dom får sälja såna hojar, enduro ska ju för fan starta alltid lr??
har snackat med folk som har haft å har aprillia dom säger att det e lite problem med detta.
men att man tar den skiten..

måste oxå säga att när den väl gick så va den så jävla grym helt underbar..
går ju som tusan så synd att man byter bort skiten till nått som startar....
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Det är inte hojens eller Aprilias fel tror jag utan snarare en inkompetent svensk(inte du, utan tex handlaren som sålde den) som inte mappat/justerat hojen ordentligt, du ska inte ha såna problem och startmotorn lär väl ha gått av att du inte får igång den..
 

Fixx

Hundförare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Eslöv
Hoj
hoj?
Om man köper den svx 550.. är det sen lätt att dra på Enduro fälgar för lite grusbus, och ev cross/enduro åka??
Eller ska man köpa en rvx och sätta på motard grejor?

ska främst köra motard med den. men även lättare enduro kan förekomma.
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Om man köper den svx 550.. är det sen lätt att dra på Enduro fälgar för lite grusbus, och ev cross/enduro åka??
Eller ska man köpa en rvx och sätta på motard grejor?

ska främst köra motard med den. men även lättare enduro kan förekomma.

Det är olika bredd på svingen så det är inte lika lätt som på en KTM.
Dock har jag för mig att speedgear.se hade ngt kit färdigt till SXV om man vill grusåka:va
 

liljekvist

www.mxwheel.se
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Lödöse
Hoj
flera
hur får man tag på det?
Vad kostar en komplett uppstättning?
Behöver man byta till liten skiva fram oxå eller funkar 320 skivan?

SXV till RXV
fram passar det med orginal. Bak får du ta och köpa sxv nav med ekrat 18" fälgbana.

Talon går att få detta färdigt från butik. Annars köper du orginal nav och ekrar själv på en fälgbana( eller lämnar in).

RXV till SXV
Tror jag blir mer problem då du inte har så bred sving, så då får man problem med 165 bakdäck i svingen skulle jag tro.
 

fille77

hedersmedlem
Gick med
2 Nov 2006
Ort
vasastan
Hoj
aprilia sxv 550 -09
hej! jag vet att många frågor av detta slag kommer upp här på sporthoj, men här kommer en till. Jag fyller år nu i januari och det är dax att byta upp mig från min aprilia mx 125 till större. det står mellan sxv`n och 690 smc.

Fördelar sxv: jag har en jättebra aprilia handlare nära mig, jag kan byta in min nuvarande hoj och det känns som aprilian är min våta dröm :)

fördelar 690: den har mycket mindre service intervaller och är kanske mer lämpad för väg, den är förbannat snygg dessutom.

säg vad ni tycker om vardera hojjar och det som sägs här kommer påverka mitt val mycket!


EDIT: jag kommer brassa runt mycket i stan och ut till vaxholm lite då och då :tummenupp
 
Last edited:

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
hej! jag vet att många frågor av detta slag kommer upp här på sporthoj, men här kommer en till. Jag fyller år nu i januari och det är dax att byta upp mig från min aprilia mx 125 till större. det står mellan sxv`n och 690 smc.

Fördelar sxv: jag har en jättebra aprilia handlare nära mig, jag kan byta in min nuvarande hoj och det känns som aprilian är min våta dröm :)

fördelar 690: den har mycket mindre service intervaller och är kanske mer lämpad för väg, den är förbannat snygg dessutom.

säg vad ni tycker om vardera hojjar och det som sägs här kommer påverka mitt val mycket!


EDIT: jag kommer brassa runt mycket i stan och ut till vaxholm lite då och då :tummenupp

Ska du bara köra gata köp då KTM. Aprilian är ett tävlingsredskap med lampor.

\Masonit
 

fille77

hedersmedlem
Gick med
2 Nov 2006
Ort
vasastan
Hoj
aprilia sxv 550 -09
hur är en ktm 690 att köra i jämnförelse med sxv`n?

jag menar den är ju inte lika högvarvig= inte lika rolig. stämmer det?
 

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Ort
göteborg
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
hur är en ktm 690 att köra i jämnförelse med sxv`n?

jag menar den är ju inte lika högvarvig= inte lika rolig. stämmer det?

sålde min 690 smc har nu en aprilia 450 säger så här ska du köra mycket så e det ktm som gäller 500 mil service 2 års motor garanti sen e den helt underbar jag bytte bara för att jag kör enduro annars hade ja inte bytt.

å visst har aprilian lite mer mos men ktm vinner ändå i längden enligt mej ivf:D
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Nu har jag inte kört 690n men 640, 625 och 660. Det brummar till direkt du slår på gasen och den känns maffig, men SXVn accelererar så mycket fortare. Till och med 450n är snabbare än 660n.

Dessutom skakar de stora singlarna ganska mycket och rent i behaglighetssynpunkt är det roligare att köra efter vägen med SXVn. Fast å andra sidan har jag aldrig förstått det där med att sadlar skulle vara för hårda etc

Men då är det ju service-intervallerna och att motorn inte riktigt är gjord för att gå på jämngas hur långt som helst.

Jag tycker ändå att det låter som att SXVn är ett bättre val då du har handlaren så nära till och så vettig :) Det är inte alla handlare som är så roliga att ha och göra med!
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
Nu har jag inte kört 690n men 640, 625 och 660. Det brummar till direkt du slår på gasen och den känns maffig, men SXVn accelererar så mycket fortare. Till och med 450n är snabbare än 660n.

Dessutom skakar de stora singlarna ganska mycket och rent i behaglighetssynpunkt är det roligare att köra efter vägen med SXVn. Fast å andra sidan har jag aldrig förstått det där med att sadlar skulle vara för hårda etc

Vibrationsmässigt är 660 och 690 som natt och dag. 690 går mjukt och fint. 660 var man trött att sitta på efter 5 min.

\Masonit
 

fille77

hedersmedlem
Gick med
2 Nov 2006
Ort
vasastan
Hoj
aprilia sxv 550 -09
oj oj oj vad detta val är svårt!

vad är roligaste egentligen när man kör gata?

det finns så mycket nackdelar och fördelar med båda hojarna.

säg nu vad ni hade köpt om ni hade varit i min sits :wiggle
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
hur är en ktm 690 att köra i jämnförelse med sxv`n?

jag menar den är ju inte lika högvarvig= inte lika rolig. stämmer det?

Vad ska du ha den till??
Bara köra bakhjul/framhjul osv. så funkar 690SMC skitbra!
Köra en massa bana så lämpar sig SXV bättre, men 690´n funkar!
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
oj oj oj vad detta val är svårt!

vad är roligaste egentligen när man kör gata?

det finns så mycket nackdelar och fördelar med båda hojarna.

säg nu vad ni hade köpt om ni hade varit i min sits :wiggle

Att Aprilian är rolig att köra finns det inget snack om. Sjukt rolig. Roligare än 690 som jag tyckte kändes väldigt klen på lågavarv med en bra topp. Dåliga var att det fanns väldigt kort register där eftekten var. Aprilian drar hysteriskt från alla varvtal. Det är dock det lätta och bekymmersfria ägandet som gör att KTM:en vinner om du enbart ska köra gata.

\Masonit
 

fille77

hedersmedlem
Gick med
2 Nov 2006
Ort
vasastan
Hoj
aprilia sxv 550 -09
jag tror nog att jag får åka och provköra själv så att jag känner vad som är bäst för mig. låter ju som att ktm:en vinner men jag kanske kan få en bra deal med aprilia handlaren också.
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
450n med avgassystem tycker jag är roligast, den e lite utmanande att köra medans 550n har så mycket mos på botten att man behöver inte hålla reda på vart i registret man är
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top