Aprilia SXV

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
ska me köpa nå likande hur pass mycke skillnad e de mellan 450 o 550...funderar på 550 på grund av just 550 :tungan frågan e bara om de inte e nå större skillnad e de ju onödigt, lr kanske husaberg´s nya 650 hum svårt de här

Skillnaden ligger mest i mellanregistret och botten. Kommer du åka på bana så skulle jag rekomendera 450n. Alice racing bygger nästan uteslutet 450's.

Idag har man varit och handlat sxv och skulle få den på tis-onsdag så nu vill jag vara med i gladaapriliamotardklubben jag med... Dags att leta lite lull lull. Dom här handtagsskydden duger det med såna gjord i plast eller ska man ta såna med en aluminium skena i ? Sen verkar det vettigt med sånt där kylarskydd !

Grattis brukar många komma med, men jag skulle vilja säga bra jobbat! :tummenupp

Köp med aluminiumskena, dom rör sig mycke mindre. Plastskydden tar den första smällen men sen brukar dom vika undan. Du har igen pengarna första gången du lägger ikull den :)

Mum!n

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2006
Hoj
En rosa
Skillnaden ligger mest i mellanregistret och botten. Kommer du åka på bana så skulle jag rekomendera 450n. Alice racing bygger nästan uteslutet 450

okey men ja e ska enbart köra gata o busa lite, visst kanske nån bandag men inge man satsar på,va ja vet än iaf ...är 550´n mycke tyngre lr ?

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
okey men ja e ska enbart köra gata o busa lite, visst kanske nån bandag men inge man satsar på,va ja vet än iaf ...är 550´n mycke tyngre lr ?

Då kanske en 550 är ett bättre val :)

Den e inte nå mycke tyngre, nåt/några kilo. Det har varit mindre problem med 450's dock. Skulle tippa att min motor trycker ut ungefär lika mycke effekt som en 550, men effektkurvan e mer lämpad för ändamålet.

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE

Den e inte nå mycke tyngre, nåt/några kilo. Det har varit mindre problem med 450's dock. Skulle tippa att min motor trycker ut ungefär lika mycke effekt som en 550, men effektkurvan e mer lämpad för ändamålet.

då vill jag veta vad ditt monster till 450 lämnar:pannkyss

Mum!n

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2006
Hoj
En rosa

okey härligt det är mellan aprilias 550 och husabergs 650 bara suga en stund på det, är dock en 170 bara måste jag köpa en stega lr? hehe tackar för svaren

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
okey härligt det är mellan aprilias 550 och husabergs 650 bara suga en stund på det, är dock en 170 bara måste jag köpa en stega lr? hehe tackar för svaren

jag tycker att du ska en husaberg :)... vad man än väljer så blir man buttfuckad men ska man nu bli det så kan man ju bli det med ett leende på läpparna :).. eller ska du enbart köra gata så köp en honda 650:tummenupp

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Last edited:

Döden2

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
KTM 505 SMR KTM 250 SX
Ja, eller det satt akrapovic på den men jag vet inte hur det var med mappning osv, standard-filter.

Den borde bromsa mellan 68 och 70 om en standard 450 bänkar 60 och en standard 550 67.

*Edit, här är några nya(re) filmsnuttar:
Rakt fram racing: http://www.youtube.com/watch?v=8KyEV5UG1o4

Lite lekstuga: http://www.youtube.com/watch?v=DSkAvgcgwBQ

Dom som tillverkar acra vet nog hur mycket hästar det är i 450!!!!!
Dom uppger 450sxv orginal 54,3hk o med acra 56hk på hjulet.
550sxv 65,9hk orginal och med acra 71hk och det stämmer ju
väldigt bra.

http://www.akrapovic-ai.si/main/catalog/products-catalog.htm

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Är det någon som har koll på hur det funkar med smörjning om det blir längre sträckor på bakhjulet? Iom v-twin? Och om det går att göra något åt det om
det råkar vara som husa? :gnissla

Det aer ett helt annat oljesystem pa denna, den har oljetank och det ska vara tryck i oljesystemet hela tiden (typ torrsump). Borde inte vara nagot problem alls pa longa streckor.

Jooocke

Onsalabo...
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
Honda 125cc CR
öööh

Varför kör man cross på vägen??!!:va

på lerig bana med hopp, djupa spår och skarpa svängar ska det vara!!:yoparty

Håller förövrigt lite med Hoztic:tummenupp

///Jocke:banana

Last edited: