Någon som vet måtten på tätningsbrickan som sitter i botten på oljetanken? Tänkte försöka hitta ny i närmsta järnhandeln.
\Masonit
Garage status
Köper man hoj för 100 papp så får man ta lite pengar i olja, jag tänker då serva onödigt ofta vare sig det behövs eller inte. Skönt om man kan undvika något allvarligt om man tar hand om o är observant med cykeln. Hellre att köpa ett snäpp billigare olja (fast fortfarande en bra olja)) o byta ofta än en snordyr o byta sällan, då det är förbränningrester som tar död på oljan o det hejdar inte den bästa oljan i världen.
Jag kör samma olja i väx-l som i motorn.
Är nästan samma viskositet på dessa om du kikar i böckerne.
Själv kör jag 15/50 SBK
Jag kör på Shell 10-40w och det har jag gjort hela min karriär (om det nu vore nåt att skryta med ). Inget ras hittills, allt har vare super
Både i växellåda och motor!
Hiflo filter hittar du hos jofrab.se återförsäljare, de kostar 59kr st. Jag är en sån blandannat, men kanske lite ocentralt lokaliserad
Solen skiner, nya skor har inhandlats och jag har för en gång skull tid att köra. Men motorcykeln har nu stått stilla i tre veckor på måndag och dom har inte ens fått besked om jag kommer få startmotorn bekostad på garantin så ingen startmotor är beställd ännu ens
Superbike racing olja (20L) hos okq8 kostar 65kr/L den är 20w/50 det är billigt
han kanske hotar med att garantin dras in...
Jag som hade skit dåligt samvete för att jag hade matat hojens växellåda med Castrol R4 10w50 ... nu vet jag att han inte blev ledsen för det
Jag upptäckte att jag hade ett hi flo filter i garaget, det är dock till min cbr. Köpte det filtret på samma ställe som sxv:n (lokal handlare). Det var också där som jag köpte olja och filter idag för 875kr. Han gav mig dock ett aprilia filter ist för hi flo...han kanske drar in mer pengar på det :S vi får se om han vill sälja ej org. nästa gång... han kanske hotar med att garantin dras in...
Det är absolut ingen fara att det skulle hända, jag tror snarare att han sålde det som fanns hemma.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|