Aprilia-tråden.

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
flugan skrev:
Var köper ni drivpaket till prillorna?
Har precis beställt på http://www.rsvr.net. Dreven i princip svenska nettopriser. Kedja ung. samma pris som i Sverige. Dock tillkommer frakt från england som kan kosta en del så det är bra om man ändå ska passa på att köpa andra saker. Annars rekommenderar jag att du köper t.ex. Drev från Renthal (Svensk importör BoOve. Många svenska Å.F. köper av dom) och D.I.D ZVM/525 X-ringkedja. Bra hållbarhet och låg friktion. Vill du ha ännu mindre friktion och lättare kedja kan du lägga ett par hundralappar till på D.I.D ERV...
 

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 748 SPS
Jungfru Tur

:yoparty Tog min första tur för året, hur gott är inte det.
Visserligen tog jag det lugnt då det fortfarande är lite sliddrigt med grus å så.
Fick på ett Shark system i vintras, upplevelsen av att höra ljudet studsa mellan husväggarna är svår att beskriva, snudd på en tår i ögonvrån :banana
Märkligt, varje vår så har jag känslan av att man har betydligt mer effekt än vad man har i slutet av säsongen då man tvärtom tycker att lite mer pulver vore nog inte fel :D

Hoppas att man snart ser lite mer hojar ute, kännde mej väldigt ensam, åtminstånde i Linköpingstrakten.

Ha de

Christer
 

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Trevligt höra att du blev nöjd med systemet! Du hade nog tur som klepp det så fort.... Har nog fått minst 20 samtal efter det såldes!

//D
 

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 748 SPS
RSV_R skrev:
Trevligt höra att du blev nöjd med systemet! Du hade nog tur som klepp det så fort.... Har nog fått minst 20 samtal efter det såldes!

//D

Tjaba,

Jorå, jag är helnöjd, jag har visserligen inte fått dit chippet än, men tänkte fixa det ikväll. Ska bli skoj och se om man märker någon skillnad mellan orginal och det som du fixade.

Hur går det med din hoj då, är den fix och klar för bana och gata??
Du får lägga upp lite bilder på underverket :tummenupp

//Christer
 

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
christer skrev:
Tjaba,

Jorå, jag är helnöjd, jag har visserligen inte fått dit chippet än, men tänkte fixa det ikväll. Ska bli skoj och se om man märker någon skillnad mellan orginal och det som du fixade.

Hur går det med din hoj då, är den fix och klar för bana och gata??
Du får lägga upp lite bilder på underverket :tummenupp

//Christer

Bilder kommer! Men den är inte klar än... Suck! Vill åka nu! Men de jädrans airductsen e ett stort problem..... :4skrika
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
RSV_R skrev:
Bilder kommer! Men den är inte klar än... Suck! Vill åka nu! Men de jädrans airductsen e ett stort problem..... :4skrika

Släng på ett Renegade airkit så e inte Ductsen så viktiga !!
Eller fulmecka lite...på med nån lagom ventilationsslang och mycket silvertejp !!
 

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Triggerhappy skrev:
Släng på ett Renegade airkit så e inte Ductsen så viktiga !!
Eller fulmecka lite...på med nån lagom ventilationsslang och mycket silvertejp !!

Hehe, har redan tänkt tanken på silver tejpen.... :hihi Men började igår gjuta egna i glasfiber!
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
Dennis skrev:
Jag tycker att min tickar i motorn lite...Nu hör jag bara det. Ventilerna förmodligen, men det är servad för ca 150 mil sedan. Nån mer som hör det ?

Kan vara insprutningen som tickar lite, häll lite tvåtaktsolja i bensinen så smörjs insprutningen.
mvh
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
tack twinner för klistermärkena! =)
känns redan nu som att det blir minst 11,5 BHP mer... :D

Svar till den som ställde frågan om Motul? :gnissla
Du skall köra på Castrol GPS! absolut bästa ölen för rotaxmotorn!

Sen till vår nya Appemedlem!! VÄLKOMMEN! :tummenupp

Sen tillbaks till mitt egna trååååkiga väntande på delarna! suck!

de har börjat lacka kåpor nu iaf! så inom en vecka har jag väl dem klara, men topparna har jag inte en aning om när jag får... ska ringa nu! :huvet

VILL KÖRA NU! morr!!

Kram på er!

Och från och med nu är det strängt förbjudet att i denna tråd tala om att man varit ute och åkt och sen beskriva HUR JÄVLA KUL DET VA!! :fatta! :huvet
Sker detta kommer det beivras med stenhårt straff... :banana
åtminstonne tills min hoj är klar för en premiärtur! OK!!! :D

alla hajjar !! :7peta

good! :lol

tjing
 

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Ort
Linköping
Hoj
Ducati 748 SPS
KaZ skrev:
tack twinner för klistermärkena! =)
känns redan nu som att det blir minst 11,5 BHP mer...

Svar till den som ställde frågan om Motul?
Du skall köra på Castrol GPS! absolut bästa ölen för rotaxmotorn!

Sen till vår nya Appemedlem!! VÄLKOMMEN!

Sen tillbaks till mitt egna trååååkiga väntande på delarna! suck!

de har börjat lacka kåpor nu iaf! så inom en vecka har jag väl dem klara, men topparna har jag inte en aning om när jag får... ska ringa nu! VILL KÖRA NU! morr!!

Kram på er!

Och från och med nu är det strängt förbjudet att i denna tråd tala om att man varit ute och åkt och sen beskriva HUR JÄVLA KUL DET VA!! !
Sker detta kommer det beivras med stenhårt straff...
åtminstonne tills min hoj är klar för en premiärtur! OK!!!

alla hajjar !!

good! :lol

tjing


Hmmm, hade tänkt berätta detaljerat vad jag gjorde igår, men nu törs jag nog inte :hihi
Du KAZ, angående oljan, du säger att Castrol GPS är bäst för våra rovor, är det deras delsyntet som är röd till färgen???

//Christer
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
KaZ skrev:
Svar till den som ställde frågan om Motul? :gnissla
Du skall köra på Castrol GPS! absolut bästa ölen för rotaxmotorn!

Castrol? Har du barnetkoppling?

Hela världen pratar om Motul 5100 för Rotaxen.
EDIT: Mao, varför e Gastrol GPS bättre?

Hieraufsitzen und für Sturmrotaxmotorhadfahren bereitmachen!!
 
Last edited:

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
christer skrev:
Hmmm, hade tänkt berätta detaljerat vad jag gjorde igår, men nu törs jag nog inte :hihi
Du KAZ, angående oljan, du säger att Castrol GPS är bäst för våra rovor, är det deras delsyntet som är röd till färgen???

//Christer

Ja den är röd!

castrol för att jag själv testat båda på min, och ja jag har barnett koppling!
innan jag satte i den så va motul sliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiir olja, det slirade med GPS men fan så mycke mindre!

Johan
 

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
Motul är en jäkligt bra olja... Men... mina erfarenheter är inte bra med Motul därför att jag också fick slir på kopplingen när jag hade den oljan i. Verkar som många tycker den är jättebra och har bra erfarenheter men också väldigt många som upplevt slir på kopplingen. Beror ju självklart inte bara på oljan men när kopplingen börjar bli sliten så verkar det ha mer avgörande betydelse vilken olja man har. Castrol GPS ska vara bättre på det har jag fått för mig. Kör iaf. också GPS och funkar finfint!
Sen finns det en kille som gått till botten med slirandet på kopplingen på Rotaxen med tester. Fram till -00 så funkar 10W/40 bättre än 15W/50 p.g.a att kopplingskorgen dränerar dåligt. Alltså oljan liggar kvar för länge och därmed för mycket olja på lamellerna. Från -01 är det en annan kopplingskorg och annan typ av lameller. Alltså betyder valet av olja mer på årsmodellerna 99-00.

Klart slut!
 
Last edited:

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
:fakta
mikcar skrev:
Motul är en jäkligt bra olja... Men... mina erfarenheter är inte bra med Motul därför att jag också fick slir på kopplingen när jag hade den oljan i. Verkar som många tycker den är jättebra och har bra erfarenheter men också väldigt många som upplevt slir på kopplingen. Beror ju självklart inte bara på oljan men när kopplingen börjar bli sliten så verkar det ha mer avgörande betydelse vilken olja man har. Castrol GPS ska vara bättre på det har jag fått för mig. Kör iaf. också GPS och funkar finfint!
Sen finns det en kille som gått till botten med slirandet på kopplingen på Rotaxen med tester. Fram till -00 så funkar 10W/40 bättre än 15W/50 p.g.a att kopplingskorgen dränerar dåligt. Alltså oljan liggar kvar för länge och därmed för mycket olja på lamellerna. Från -01 är det en annan kopplingskorg och annan typ av lameller. Alltså betyder valet av olja mer på årsmodellerna 99-00.

Klart slut!

:fakta
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
KaZ skrev:
tack twinner för klistermärkena! =)
känns redan nu som att det blir minst 11,5 BHP mer... :D


Dom kommer säkerligen överaska dig rejält :tungan OZ dekalerena blir jävligt snyggt.
 

Bifogat

  • klibbor.jpg
    klibbor.jpg
    78 KB · Visningar: 93

Figge

BTG: 7min55sek
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
RSVR Factory -06, LeoVince, PCIII, extra kolfiber
Vilken av dom?

Dagens I-landsproblem: MilleR eller Factory, priskillnad 30000kr.

Vilken färg?

Ser fram emot era åsikter i denna livsavgörande fråga.

/Figge
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Figge skrev:
Dagens I-landsproblem: MilleR eller Factory, priskillnad 30000kr.

Vilken färg?

Ser fram emot era åsikter i denna livsavgörande fråga.

/Figge

Duger gott&väl med en R:) fast det ser ju lite fetare ut med öhlins.. köp en R och satsa på ett tigcraft system istället:) skulle jag gjort.. EN SVART. :tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top